• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria
    Wile skrev 2013-05-15 13:06:49 följande:
    Hur går det för er tjejer?
    Här är det bara några dagar kvar till bim.. Känner mig annorlunda i kroppen.. Lite ömma bröst till o från, molvärk och idag har jag kissat typ hundra gånger..
    Känns svårt o veta om det är pga av kommande mens, pergotimet el graviditet.. Min första omgång med pergo så vet ju inte riktigt hur min kropp reagerar på det..
    Är på väg till tandläkaren nu o man kan tydligen få ett blytäcke över kroppen närmande röntgas o det ska ta bort all farlig strålning!
    Ska testa på lördag har jag bestämt för ska ut o äta o kolla på Magnus Uggla med en kompis då.. Så vill veta innan det!
    Kram på er!
    Håller tummarna för ett plus på lördag då!! :) Låter som bra tecken i alla fall. Du får hålla oss uppdaterade! 
    Sultanol skrev 2013-05-15 13:54:18 följande:
    Hejsan alla! Hoppar in på tråden om det är okej då jag behöver hjälp!!! Jag går på min andra pergotime kur nu och är mitt i
    Cykeln så för att ta reda på när jag har ägglossning så har jag använt tester i 3 dagar nu! Men felet är att testerna har visat positivt alla 3 dagarna! Kan pergotime göra så det blir fel svar? Någon som testat med äghlossningstest under tiden ni ätit? Tacksam för svar!! :)
    Välkommen hit! :) 
    Jag använder ÄLtest, såna billiga från testlagret. Blir ju svaga streck även när man inte har ÄL men jag har hittills sett tydligt vilken dag jag verkligen haft ÄL, strecket är mycket starkare då. Brukar spara testen så kan man jämföra....vet att de inte är giltiga efter ett visst antal minuter men man kan i alla fall jämför skillnaderna :)
  • Sultanol

Tack för svar :) smart där! Så skulle man kunna göra ja! Det ska jag absolut prova nästa kur (som jag hoppas jag slipper och blir gravid istället ;D )

• LillaJagMaria
    Sultanol skrev 2013-05-15 14:43:12 följande:
    Tack för svar :) smart där! Så skulle man kunna göra ja! Det ska jag absolut prova nästa kur (som jag hoppas jag slipper och blir gravid istället ;D )
    Ja jag håller tummarna för ett det inte blir någon mer kur för dig! :D
  • trina

Jag får alltid utslag på ältester så det fungerar inte för mig iaf.

Min mens kom idag (puh!) så på söndag blir det dubbelkur Pergotime!

• Sultanol

Jag känner också att det är lite lurigt! Förra månaden kände jag att jag hade äl för det gjorde så ont. Men denna är det inget alls! Men får väl fortsätta och se :) vad menas med dubbel kur? Är det mer tabletter ? :)

• trina

Två tabletter Pergotime per dag. En tablett om dagen fick jag inte äl av.

• Sultanol

Okej! Vad bra att du fick mer då! Jag undrar vad jag får om jag inte blir gravid av mina kurer! För mig hittar som inget fel på och inte min sambo heller! Det enda är att jag fick missfall och utomkveds samtidigt och fick opereras! Men det gav inga skador.. Så frustrerande när allt "är bra" men ändå går det inte!!

• mylady

Jag är i Äl tider. Om jag nu får Äl. Testar inte så vet inte. Och inte känt något som kan antyda Äl.
    Vi sexar på och hoppas på det bästa.

Ska ta blodprov onsdag om en vecka o se.
    Hoppas så mycket på plus denna månaden!! Försök nr 17 för oss.

Välkommen sultanol!
    Jag testar inte med stickor så kan inte ge dig något svar eller råd

• Sultanol

Tack !! :) jag kände ingen ägglossning heller, men testen visade ju positivt men det är svårt att veta! Jag försöker se med flytningar för dom blir ju annorlunda! Eller så kan man ju testa den gamla metoden med att ta tempen samma tid varje dag för att se!! Det fungerade ju förr!!
    Håller tummarna för dig mylady!! Jag ska lämna blodprov på måndag!! Är så spänd för att se resultatet!!!

• botha

Håller tummarna för er alla! Själv är jag på kur 2 och imorgon är sista tabletten. Man har mycket i tankarna hela tiden och jag är glad att jag har mina hästar så jag kan fokusera på ngt annat..

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.