• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Hoppas det är vändningen mot viktökning du ser början på nu. Och att det är ökning deluxe nästa gång. Föresten är drt ok att bryta ihop och gråta på vägning. Jag hade oroat ihjäl mig. När får du väga igen?

Nov13 skrev 2014-01-28 22:58:59 följande:
    Ny vägning idag. Bara 58g plus på en vecka. Blir bara mer och mer orolig över mitt lilla hjärta. Höll på att bryta ihop när jag såg siffran. Var så säker på att han ökat mer. Han har ätit väldigt mycket dom senaste dagarna och han har gått från att bajsa med 3-5 dagars mellsnrum till efter nästan varje måltid. Så han får ju i sig mat!? :(

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Spårvagnsresa med två barn till mitt jobb igår. Herregud säger jag bara! Resan gick bra men stora känner sig försmådd och beter dig därefter. Att vi byggde lego h dagen imnan

Räknas inte.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    moruri skrev 2014-01-28 22:14:24 följande:

Hihi! Så mysigt det ser ut att ligga mellan töserna! Bästa på dagen är att ligga mellan mina gossar och snosa dom i nacken!

Ja det är mysigt! Men storasyster åker ner i sin säng lite senare på kvällen för hon är som en virvelvind i vår säng på natten.

Så då får jag svårt att sova
  • sarak

Rasmus 9 veckor igår. 57,5 cm 5370 gram. Följer kurvorna fint som vanligt. Sover bra. Känns väldigt stabilt med våran lilla kille.

• sarak

Vägde mig själv också när vi var på bvc. INTE kul!! 9 kg kvar till inskrivningsvikt. Har inte vägt med sedan förlossningen, trodde jag skulle ha tappat mer. Styrketränar 3 dagar i veckan, går promenader på minst 30 minuter dom dagarna. Övriga dagar promenerae jag 1 - 1,5 timme. Äter vad jag vill hur mycket jag vill med enda restriktionen att jag inte får äta socker. Helammar. Tycker det borde hända något, men tydligen inte. Ska testa dra ner liiite på kolhydraterna.

• sarak
    FiaFunderar skrev 2014-01-28 21:37:57 följande:
    Idag lyckades jag! En unge på vänster arm och en på höger arm. Lite gungande och en del vaggvisor så sov de sen
    Den lilla sov bara en timma men ändå
    Åh vad skönt det ser ut!
  • MissKaos

Min unge äter mindre ofta. Bajsar mindre ofta, men när hon gör det -wow.. hoppas hon äter mer per gång bara! Sover större delen av dygnet men är glad när hon är vaken och komunicerar gärna med oss (utom när hon har magont då). Sprattlar vilt med armar och ben Vägning på onsdag. Spännande.

Hon sover så mkt mer än vad storebror gjorde. Fem veckor i lördags. Hur mkt sover era småttingar?

• sarak
    MissKaos skrev 2014-01-29 13:08:15 följande:
    Min unge äter mindre ofta. Bajsar mindre ofta, men när hon gör det -wow.. hoppas hon äter mer per gång bara! Sover större delen av dygnet men är glad när hon är vaken och komunicerar gärna med oss (utom när hon har magont då). Sprattlar vilt med armar och ben Vägning på onsdag. Spännande.
    Hon sover så mkt mer än vad storebror gjorde. Fem veckor i lördags. Hur mkt sover era småttingar?
    Rasmus sover också jämt! Har sovit sedan 22 igår kväll, med undantag för amning och såklart de 20 minutrarna på BVC då han var ett monster i vanlig ordning. Han gillar verkligen inte att vara där. 
  • Plopps80

Ludwig sov väldigt mkt tills han blev 5-6 veckor. Typ hela tiden men sedan vände det. Just nu är det väldigt varierande. Ingen dag är den andra lik här. Vissa dagar tar han bara powenapps och verkar helt nöjd med det och vissa dagar sover han tungt 4-5 timmar i sträck. Han har alltid en vakenperiod på kvällen när han är lite orolig och gärna vill amma hela tiden. Han har slutat slita i bröstet tack och lov nu. Vid 19:30 är han väldigt trött men orolig. Kan somna till om sambon går runt med honom men han vaknar snabbt igen. Efter det får han vara vaken till 21 då jag går och lägger mig å ammar honom. Då somnar vi bägge. Sedan sover han 4-5 timmar och äter nästan i sömnen. Sen sover han 2-3 timmar till och sedan brukar han vara lite pigg och ha svårt att komma in i djupsömn. Rör sig mkt och låter samt kan gnälla lite. Vi går upp mellan 7-8 och då är han alltid vara vaken och sedan sova en kortis på 34 min. Så ser ett dygn ut här. Men allt ändras ju hela tiden med bebisar. När han har sina utvecklingssprång vill han äta mer och sova mindre. Just nu händer massor och det märks på hans sömn.

• Plopps80

BVC idag 6113 gram och 59 cm lång. Huvud 59. Fick beröm för att han är så stadig i nacken när han ligger på mage. Nästa besök är när han blivit 3 månader då blir det två sprutor i låren.

Svar på tråden December bebis 2013