• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Värdelös start på dagen. Konflikter och tjafs. Blir irriterad på sambon som är på jättedåligt humör för hon är trött för att bebisen stökade så i natt att hon fick gå och sova i ett annat rum. Det slår henne inte att jag ju var kvar i stöket med amning osv och alltså har sovit ännu sämre. Och så unnar hon sig att röka på grund av allt tjafs, fast hon lovat att sluta, och så blir hon sur när jag klagar på lukten när hon vill pussas.

• sarak

För min del får tiden gärna stanna ett tag. Vi har det så mysigt och bra just nu tycker jag

• Plopps80

Ludwig charmade BVC läkaren idag på 8 veckors kontrollen både genom joller och smil. Allt var perfekt med vår lille kille. Känns bra!

• Irlais
    Felinne skrev 2014-01-17 11:03:44 följande:

Någon som kan rekommendera en bra amnings-app?

Jag tycker baby connect är bra. Kostar lite men var värt det för mig att få lite koll på hur länge jag ammar, intervall mellan tillfällen etc. Kan även registrera sömn, blöjor, aktivitet...
  • MissKaos

Skönt!!

islandpeak skrev 2014-01-16 17:20:23 följande:
    Det räcker att hon inhalerar koksalt tack o lov! Så vi får med en maskin och får åka hem nu :) men de hittade ett blåsljud på hjärtat också, men det är jag inte så orolig för. Med all säkerhet är det viruset som stället till det. Hade det vart rs hade hon blivit sämre idag men hon är snarare tvärtom, hon är mkt piggare! Äter bra varannan timma mot var 4-5 timme igår och var inte ens vaken mellan varven.. Det var inte kul!! Men ska tillbaka på mån om hon inte blir sämre över helgen.

Kolik. Stackars Elsa! Försökt ringa bvc för rådgivning. Hoppas hon ringer tbx. Köpt minifom och semperdroppar masserar mage (det gillar hon!) Vet inte om dry finns ngt mer att göra. Undviker alltför gasbildande mat med. Hon tycker dropparna är så äckliga. Även d dropparna. Kniper ihop munnen när skeden kommer. Sötis. Känner mig lite taskig hin måste undra varför mamma är så dum och ger sånt äckligt

Stor killen får se film just nu. Ingen magsjuka ännu iaf.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    siolina skrev 2014-01-17 09:13:28 följande:

Värdelös start på dagen. Konflikter och tjafs. Blir irriterad på sambon som är på jättedåligt humör för hon är trött för att bebisen stökade så i natt att hon fick gå och sova i ett annat rum. Det slår henne inte att jag ju var kvar i stöket med amning osv och alltså har sovit ännu sämre. Och så unnar hon sig att röka på grund av allt tjafs, fast hon lovat att sluta, och så blir hon sur när jag klagar på lukten när hon vill pussas.

:( usch vad jobbigt. De där sömntjafsen har vi med, fast frun inser att jag har det värre för hon kan ju iaf sova under amningstiden. Men ändå är det ibland såååå synd om henne liksom. Själv känner man ba för o tårta henne då ;)
  • MissKaos

Skönt! Kul jobb. Minns hur kul vc prakrätiken var med bvc. På landet hänger det ihop ännu. Vi var på hembesök med. Åh man borde byta jobb.. fasy hemskt om ngt är tokift med ett barn

Plopps80 skrev 2014-01-17 10:00:30 följande:
    Ludwig charmade BVC läkaren idag på 8 veckors kontrollen både genom joller och smil. Allt var perfekt med vår lille kille. Känns bra!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Bvc idag, Theodor är nu 4 veckor och 4 dagar o väger 6100g. Stor bevis :) 59 lång. Han fixerar m blicken o följer objekt så allt verkar toppen :)

• Plopps80
    Repan skrev 2014-01-17 16:49:17 följande:
    Bvc idag, Theodor är nu 4 veckor och 4 dagar o väger 6100g. Stor bevis :) 59 lång. Han fixerar m blicken o följer objekt så allt verkar toppen :)

Å jag som tycker Ludde är stor han väger 5700 g och är 58 cm. Hur mkt äter han? Tycker Ludwig äter kopiöst. Varannan timme på dagen och nu sista tiden vill han amma hela kvällarna. Dock äter han ju sällan på natten. 23,04 och sedan oftare under morgontimmarna.
Svar på tråden December bebis 2013