• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Fy tusan! Skönt att vara på sjukhuset. Rs är jätteotäckt. Får hon inhalera nudå?

islandpeak skrev 2014-01-16 15:33:54 följande:
    Ingrid och jag ligger inlagda på barnavd i Halmstad sen igår kväll:( hennes förkylning har satt sig i halsen med följd att det blir en massa slem som hon inte får upp. Kanske rs kanske inte och det spelar ingen till för behandlingens den samma oavsett. Ska träffa läkaren om en stund, tror vi får stanna tills imorn då hon fått lite feber i em igen, bara 38. Skönt att vara här för de tar det på allvar o har stenkoll på henne! Tack gode Gud för svensk sjukvård!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    islandpeak skrev 2014-01-16 15:33:54 följande:
    Ingrid och jag ligger inlagda på barnavd i Halmstad sen igår kväll:( hennes förkylning har satt sig i halsen med följd att det blir en massa slem som hon inte får upp. Kanske rs kanske inte och det spelar ingen till för behandlingens den samma oavsett. Ska träffa läkaren om en stund, tror vi får stanna tills imorn då hon fått lite feber i em igen, bara 38. Skönt att vara här för de tar det på allvar o har stenkoll på henne! Tack gode Gud för svensk sjukvård!

Ja man tackar gudarna att man bor i detta land. Många klagar på vården men det är för att politikerna drar in pengar och sparar. Vårdpersonalen (de flesta) brinner för sina jobb. Krya på bebisen.
  • Plopps80

När jag länkar blå länkar är det bilder på Ludwig. Eftersom jag inte lägger upp något via dator utan via mobilen måste jag länka till photobucket. Vet inte om någon kollar på länkarna men där är bilder på honom iaf

• islandpeak

Det räcker att hon inhalerar koksalt tack o lov! Så vi får med en maskin och får åka hem nu :) men de hittade ett blåsljud på hjärtat också, men det är jag inte så orolig för. Med all säkerhet är det viruset som stället till det. Hade det vart rs hade hon blivit sämre idag men hon är snarare tvärtom, hon är mkt piggare! Äter bra varannan timma mot var 4-5 timme igår och var inte ens vaken mellan varven.. Det var inte kul!! Men ska tillbaka på mån om hon inte blir sämre över helgen.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-16 17:48:44 följande:
    Plopps80 - jätte stort å fint leende!! :) vill oxå få små leenden från min sessa! :)

Tack! Det är helt sjukt har glömt lyckan när ens barn kollar en rakt in i ögonen och ler stort. Ludwig har lett hela dagen och jag är bara så glad. Har ju en dotter men har glömt allt från spädbarnstiden. Hur gammal är din lilla? Svårt att hålla reda på alla bebisar i tråden Snart får du uppleva det underbara!
  • Förstaförsökaren26

Åh låter helt underbart!! Ja, ett leende kan göra att man glömmer allt :) hon är 16 dagar min lilla tös :) längtar så efter leenden å krypandet! Njuter av denna tid oxå men nu är det mest mat å sömn som gäller.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-16 19:47:07 följande:
    Åh låter helt underbart!! Ja, ett leende kan göra att man glömmer allt :) hon är 16 dagar min lilla tös :) längtar så efter leenden å krypandet! Njuter av denna tid oxå men nu är det mest mat å sömn som gäller.

Jag gillar inte alls bebistiden. Älskar att se utvecklingen och att det lilla opersonliga knytet blir en individ. Ingen bebismamma här inte Har svårt att njuta! Nu börjar jag kunna njuta som när man får massa gensvar. Nu ser jag ljuset i tunneln. Älskar åldern 4-8 mån det är ljuvligt! Då ska jag njuta
  • FiaFunderar
    Plopps80 skrev 2014-01-16 16:42:51 följande:

När jag länkar blå länkar är det bilder på Ludwig. Eftersom jag inte lägger upp något via dator utan via mobilen måste jag länka till photobucket. Vet inte om någon kollar på länkarna men där är bilder på honom iaf smile1.gif

Jag går in och tittar (med mobilen jämnt) men bilden är så stor så jag ser bara typ ert öga lite till
Svar på tråden December bebis 2013