• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Sjukt jag får inte göra efterkontrollen fören 4 feb. Födde 23 nov. Ifrågasatte det men hon sa bara att så är det! Ludwig är då 10 veckor. Tycker det är sent men men. Har varit på Sahlgrenska idag och tagit prover. Fick förhöjda levervärden i slutet av graviditeten och 5 veckor efter fl var de fortsatt höga. Är väldigt orolig att det är något farligt. Var inte mkt förhöjt men det känns ändå obehagligt. Får reda på om de gått ner på fre då läkaren ska ringa.

• Plopps80
    Cornelia 084 skrev 2014-01-14 19:21:33 följande:
    Plopps80: men är inte din Ludwig ett par veckor för tidigt född? Sen tror jag absolut inte att det är någon fara ifall han inte ler så mycket än, allt är ju väldigt individuellt :) Precis som att de lär sig gå vid olika åldrar. Vår son gick gick exempelvis inte förrän han var nästan 17 månader :)

Jo han är född i vecka 37+6. Idag log han stort mot mig när jag kikade ner i vagnen. Så nu är jag säker på att han ger svarsleende men det är ganska sällan. Vissa barn är väl mer allvarliga än andra. Han har börjar jollra lite smått och det är bara för roligt att lyssna på de små lätena. Dock har han börjat vilja äta hela kvällarna! Han är ingen bebis som ammat hela kvällarna men han har väl ätit lite mer. Men nu vill han ligga vid bröstet hela tiden annars skriker han. Han är ju två månader snart då borde det väl snarare försvinna än komma att man vill amma hela kvällarna? Han har aldrig haft någon orolig period på kvällen men nu har han blivit det. Skumt.
  • MissKaos

Min sötunge har varit vaken ca 13-18; 20 dvs nuidag. Trött mennkan inte komma till ro. Somnar till och vaknar igen. Nu lighrr hon i min säng och sover. Jsg har hemsk huvudvärk m lätt illamående. Hafr behövt dova ensam ngn dtund efter sists nätterns. Idag hade jag en bokad tid på fm intet sovet alls mao

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tillväxtperiod? Det ändrar sig hela tiden med dom här små. Ingen ordning alls

Plopps80 skrev 2014-01-15 18:12:50 följande:
    Jo han är född i vecka 37+6. Idag log han stort mot mig när jag kikade ner i vagnen. Så nu är jag säker på att han ger svarsleende men det är ganska sällan. Vissa barn är väl mer allvarliga än andra. Han har börjar jollra lite smått och det är bara för roligt att lyssna på de små lätena. Dock har han börjat vilja äta hela kvällarna! Han är ingen bebis som ammat hela kvällarna men han har väl ätit lite mer. Men nu vill han ligga vid bröstet hela tiden annars skriker han. Han är ju två månader snart då borde det väl snarare försvinna än komma att man vill amma hela kvällarna? Han har aldrig haft någon orolig period på kvällen men nu har han blivit det. Skumt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne

Är det normalt att må dåligt när någon annan (typ ens svärmor) håller ens barn? Min lille älskling luktar massa av svärmors parfym i håret nu efter att hon har håller och pussat honom en timme och jag tycker det känns gräsligt. Jag tycker jättebra om min svärmor men det här ger kortslutning i min hjärna.

• MissKaos

Parfymdoft hade jag ogillat! Däremot kan andra få hålla bebisen. Vsr hos psykolog idag känt henne många många år och hon har hjälpt mig jättemkt. Kändes helt ok att hon höll min bebis.

Felinne skrev 2014-01-15 18:56:48 följande:
    Är det normalt att må dåligt när någon annan (typ ens svärmor) håller ens barn? Min lille älskling luktar massa av svärmors parfym i håret nu efter att hon har håller och pussat honom en timme och jag tycker det känns gräsligt. Jag tycker jättebra om min svärmor men det här ger kortslutning i min hjärna.

• Repan
    Felinne skrev 2014-01-15 18:56:48 följande:

Känner väl igen mig :) just lukten av annan person och även när folk går med bebisen utanför mitt synfält. Även om de är i rummet bredvid, jobbigt för mig..
  • Förstaförsökaren26

Felinne - känner igen mig!! Är lite revirtänkande över mig just nu.. Hon är min min min. Det lär släppa men just nu så är det ok om jag å sambon har henne. Men självklart så låter jag andra hålla henne men i mitt huvud så skriker jag neeeej!!

• Irlais

Håller med er - MIN bebis (även om andra såklart fått hålla honom också). Men nu börjar det släppa och det är ganska roligt när han charmar andra. Men vill ändå inte att han ska lukta annorlunda eller att någon ska gå iväg med honom. Självklart räknas inte sambon som "annan", absolut naturligt att han har bebisen :)

Hade efterkontroll igår, 8 veckor efter förlossningen. Lite deppigt, hon såg direkt att bäckenbotten är försvagad (bara genom att kolla - hur fasiken ser man det) och jag måste knipa knipa knipa. BM kunde inte heller riktigt ge råd angående träning utan hänvisade till instruktörerna på gymmet. Men skönt att det läkt bra ändå.

Vi hade 8v-besiktning av bebisen idag också. Han är uppe på 6,7 kg och 61,4cm lång. Han har gått upp 500g på en vecka, helt galet :)

Svar på tråden December bebis 2013