• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jis

Ploppa, Stella ler inte heller, 7 veckor imorgon (dock 3 v för tidigt född så 4 veckor).

• Cornelia 084

Plopps80: men är inte din Ludwig ett par veckor för tidigt född? Sen tror jag absolut inte att det är någon fara ifall han inte ler så mycket än, allt är ju väldigt individuellt :) Precis som att de lär sig gå vid olika åldrar. Vår son gick gick exempelvis inte förrän han var nästan 17 månader :)

• MissKaos

Nej. Känns lite om jag bär tungt då i stygnen och det är inte mkt.

Är din svamp brs nu? Kan du inte få diflucan annars?

Repan skrev 2014-01-14 18:53:21 följande:
    Fler som har ganska rejält ont i underlivet efter 4v? Tryck o spänt o promenader länge eller bära saker är inte att tänka på. Bara stå gör ont till och med.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-14 19:42:43 följande:

Nej. Känns lite om jag bär tungt då i stygnen och det är inte mkt.

Är din svamp brs nu? Kan du inte få diflucan annars?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Fan, kanske är något som är fel. :(

Jag måste in på koll för o få utskrivet annat o jag pallar ju inte riktigt en kontroll men nu har jag kunnat få in ett finger iaf så borde kunna behandla med typ canesten nu då det i princip inte blöder utan mest är färgade flytningar.

Fattar inte vad som är fel dock för jag kan ju knipa utan problem o läcker inte osv... Bäckenbotten är ju rätt stark då. Hm. Får ringa rådgivning i morgon.
  • moruri

URK, Douglas har helt plötsligt fått massa torsk, luktar så illa ur munnen idag, letat på massa affärer efter vichyvatten, men finns ej, så måste blanda till bikarbonatvatten... Får googla vad för mått det var.. Hoppas det går bort snabbt!

• MissKaos

Gör det. Din läkarkompis kan väl skriva ut en diflucan? Tror inte det behövs mkt kontroll för det. Jag var väldigt mkt mer öm efter första fl

Repan skrev 2014-01-14 20:00:39 följande:
    Fan, kanske är något som är fel. :(

Jag måste in på koll för o få utskrivet annat o jag pallar ju inte riktigt en kontroll men nu har jag kunnat få in ett finger iaf så borde kunna behandla med typ canesten nu då det i princip inte blöder utan mest är färgade flytningar.

Fattar inte vad som är fel dock för jag kan ju knipa utan problem o läcker inte osv... Bäckenbotten är ju rätt stark då. Hm. Får ringa rådgivning i morgon.

• moruri

Tack fina ni för lite peppande ord! Det behövs! Min syster va här några timmar idag så jag kunde få tid att städa ur badrummet, skönt! Dock vill denna min huvudvärk inte släppa. :(

• Repan
    MissKaos skrev 2014-01-14 20:39:31 följande:

Gör det. Din läkarkompis kan väl skriva ut en diflucan? Tror inte det behövs mkt kontroll för det. Jag var väldigt mkt mer öm efter första fl

Hon ville inte det utan att ha sett mig och det känns inte jättebekvämt, jag har träffat henne 4 ggr eller så. Det är min frus nya vän. Hon är ny läkare så mkt ordentlig, bra såklart :)
  • Repan
    moruri skrev 2014-01-14 20:39:25 följande:

URK, Douglas har helt plötsligt fått massa torsk, luktar så illa ur munnen idag, letat på massa affärer efter vichyvatten, men finns ej, så måste blanda till bikarbonatvatten... Får googla vad för mått det var.. Hoppas det går bort snabbt!

Hör var det också torsk, en vecka typ. Koka eventuella nappar varje dag o tvätta bröstvårtorna!
Svar på tråden December bebis 2013