• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Jag vet att de bara finns på glasflaska, men har inte hittat det heller. :/ får köra bikarbonatlösning tills jag lyckats få tag på det!

• FiaFunderar

Här blir nätterna bara bättre och bättre. Känns skönt att det blir lite mer sömn än vaken tid

Hennes mage har också blivit bättre. Vi beslutade att inte ge minifom nåt mer (testade i en vecka) för: nr 1 hon blev extremt gasig (nu när vi slutat så är hon inte lika gasig och inte mer magknipsattacker för det)

Nr 2: det är massa E-nummer i och det ogillar jag skarpt!

Nr 3: hon började kräkas efter att hon fått minifom. Och nu 3 dagar utan minifom så kräks hon inte alls så mycket!

Nu kör vi på Sempers magdroppar och Windi pysventil om det behövs!

Det är bara att hoppas att det blir bättre och bättre nu

• MissKaos

Ny, ja.. det är sådär då. Själv är man ju van att bara be på jobbet... så länge det inte är droger brukar det gå!

Repan skrev 2014-01-14 21:12:42 följande:
    Hon ville inte det utan att ha sett mig och det känns inte jättebekvämt, jag har träffat henne 4 ggr eller så. Det är min frus nya vän. Hon är ny läkare så mkt ordentlig, bra såklart :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ

Usch, ska snart åka iväg på efterkontroll. Inte kul alls! Är det inte lite tidigt att göra det när det bara har gått 5 veckor sen jag födde?? Någon annan som har gjort det?

• Repan
    MissKaos skrev 2014-01-15 11:02:30 följande:

Ny, ja.. det är sådär då. Själv är man ju van att bara be på jobbet... så länge det inte är droger brukar det gå!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Sitter på antenatal för kontroll nu o gissa vem som jobbar ;) så nu får hon kolla om vi råkar få henne som läkare o så får vi se vad som händer!

Min efterkontroll är ca 8 veckor efter förlossningen. 5 känns tidigt!
  • MissKaos

Jag bokade med ca 5v efter. Det väljer man väl själv?

IdaJ skrev 2014-01-15 12:33:59 följande:
    Usch, ska snart åka iväg på efterkontroll. Inte kul alls! Är det inte lite tidigt att göra det när det bara har gått 5 veckor sen jag födde?? Någon annan som har gjort det?

• MissKaos

Be om annan läkare!

Repan skrev 2014-01-15 14:33:12 följande:
    Sitter på antenatal för kontroll nu o gissa vem som jobbar ;) så nu får hon kolla om vi råkar få henne som läkare o så får vi se vad som händer!

Min efterkontroll är ca 8 veckor efter förlossningen. 5 känns tidigt!

• Felinne
    IdaJ skrev 2014-01-15 12:33:59 följande:

Jag har min kontroll ca 6v efter förlossningen och då ska jag även träffa en sjukgymnast för att hur jag ska börja träna efter operationen, så 5v låter inte så tidigt i mina öron. Fast det här är ju min första graviditet/förlossning så vad vet jag...
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-15 15:11:11 följande:

Be om annan läkare!

Äh det var två st o hon frågade mig faktiskt o jag sa att det blir den det blir :)

Kontrollen visade att det är stygnen som värker o stramar, de har inte lösts upp än. Ska ge det 2 v till o sen klipper vi bort dom
Svar på tråden December bebis 2013