• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-16 09:06:32 följande:
    Magsjuka på fsk. Sonen hemma. Han fick gå hem ngt barn kräktes imorse där. Ångest!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Mardröm hoppas hoppas han inte blir smittad. Fy fan.
  • MissKaos

Dom sa inte ens något igår. Då hade barn spytt på fskppå grannavd. Syskonen går på sonens avd. Imorse spydde tydligen barn på hans avd så sambon tog med honom hem igen. Vi ska gå upp till biblioteket och apoteket strax. Bättre än fsk iaf. Riktigt orolig! Magsjuk bebis är ju just precis en mardröm.

Plopps80 skrev 2014-01-16 10:00:39 följande:
    Mardröm hoppas hoppas han inte blir smittad. Fy fan.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina

Min unge sover bra och är jättenöjd och har väldigt lite problem med magen, men idag har det gått upp för mig att det förmodligen beror på att vi nästan alltid kånkar runt på honom. Har försökt lägga ned honom hela förmiddagen utan framgång. Allt är frid och fröjd så länge jag inte försöker lägga honom ifrån mig. Får väl acceptera att jag just nu inte får något gjort utan honom i famnen. Hade velat städa lite idag, men men...

• Jis

Idag var det besök på BVC, Stella är 7 veckor och väger 4930 gram och är 57.5 cm lång. Följer sin kurva fint. Skönt.

Så söt Bild och bebis såklart Fia funderar :)

• sarak
    Repan skrev 2014-01-15 21:45:02 följande:
    Men gå till akut.MVC och kolla upp direkt! Obstretiken, där du födde - där ska det finnas vård för dig upp till 12 veckor efter förlossningen.
    Jag har ringt men dom hade bara akuta tider och kunde inte ta emot mig utan skulle vänta till efterkontrollen. Hjälpte inte att jag nästan grät i luren, hade precis kollat med en spegel vad det var som kändes konstigt och kände mig både chockad och deprimerad. Det såg ganska läskigt ut, har inte kollat sen dess. 
    Känner mig mera lugn nu, har bestämt mig för att om jag inte får hjälp av landstinget så får det bli privat. Någonstans mellan 20 och 50.000 så kan man få hela underlivet fixat, haha. Det kan det ju vara värt om det inte löser sig på annat sätt. Bara att börja spara.
  • sarak

2 timmars promenad på halvt oplogade vägar. Skönt, men jag är helt slut. Bebis sov gott, men nu när vi kom in vill han bli buren på. Jag som bara ville ligga och myyysa i soffan

• islandpeak

Ingrid och jag ligger inlagda på barnavd i Halmstad sen igår kväll:( hennes förkylning har satt sig i halsen med följd att det blir en massa slem som hon inte får upp. Kanske rs kanske inte och det spelar ingen till för behandlingens den samma oavsett. Ska träffa läkaren om en stund, tror vi får stanna tills imorn då hon fått lite feber i em igen, bara 38. Skönt att vara här för de tar det på allvar o har stenkoll på henne! Tack gode Gud för svensk sjukvård!

• Repan
    sarak skrev 2014-01-16 15:21:40 följande:
    Jag har ringt men dom hade bara akuta tider och kunde inte ta emot mig utan skulle vänta till efterkontrollen. Hjälpte inte att jag nästan grät i luren, hade precis kollat med en spegel vad det var som kändes konstigt och kände mig både chockad och deprimerad. Det såg ganska läskigt ut, har inte kollat sen dess. 
    Känner mig mera lugn nu, har bestämt mig för att om jag inte får hjälp av landstinget så får det bli privat. Någonstans mellan 20 och 50.000 så kan man få hela underlivet fixat, haha. Det kan det ju vara värt om det inte löser sig på annat sätt. Bara att börja spara.
    Finns ingen öppenvård? Här åker man o sätter sig bara, även om de flesta ringer först och råder en huruvida man behöver komma in eller inte. Jag tycker inte du ska ge dig, om det ser läskigt ut i underlivet och du har besvär så har du all rätt i världen att bli undersökt. 

Akut gynekologi-avdelning på närmsta sjukhus då?
    Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013