• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Lilla Puh

Men jäklar vad det går bra för alla, heja heja! Här var det pizza till middag :-/ Sjukt besviken men skyller på en kass natt med minimal sömn, dålig planering och ingen ork att handla. Så när sambon kom hem minst lika trött och kläcker att han är sugen på pizza så, ja.. Har insett att jag är bra på bortförklaringar, typ attvjag är värd det här för att blabla, eller baaara en så är jag inte sugen sen etc.. suck.

• En himmelsk drog

Ingen idé att vara anonym eftersom FL appen inte tillåter det. Så here we go, jag är trådskaparen. Eftersom jag nästan aldrig sitter vid datorn är det lika bra att "komma ut" så jag kan vara aktiv i tråden även på språng. Hur som helst! Kul att se aktiviteten flöda här inne, och kul att läsa om allas framsteg. Själv kämpar jag på fortfarande med mina promenader. Hunden är nöjd också, i vanliga fall tar jag korta 20-minuters promenader om dagarna och sambon tar långpromenader på em och kväll när han kommer hem men nu är det snarare tvärtom. Är så tråkigt att gå utan sällskap så jag passar på att slå två flugor i en smäll när jag ändå har hund. Åt lite kolhydrater idag i form av potatisgratäng eftersom vi firade en födelsedag, annars har jag skött mig bra. Väger mig på måndag, förväntar mig inga större resultat eftersom det är första veckan men känner mig ändå lättare i rörelserna. Ursäkta lång text men som många vet fungerar inte radbyten via appen. Och ja just det! Jag har slutat röka också i samband med mitt nya, nyttiga liv! Är så stolt över mig själv :D

• Carmelina

En himmelsk drog: bra jobbat att du slutat röka också! Du SKA vara stolt över dig själv!

• Tanja Thim

Hej går med här Ålder 24 Längd 169 Vikt 74 Målvikt 63 Metod. Gymma 4 ggr i veckan. Äta sundare och på regelbunda tider Jag kommer väga mig på måndagar Startdatum 5/4

• Anonym (Långstång)

hejja hejja allihop!
    jag har inte bantat så grovt så jag tror kanske inte att jag gått ner heller men jag har zumbat alla dagar utom i går, känner att min ring på fingret sitter lite lösare (får inte av den) jag har känt mig svullen och uppblåst och det har varit myycket bättre denna vecka. Jag ska zumba så fort min bebis sover sin första middags lur tänkte jag.
    Idag kommer dock min systers familj på middag. Hennes man insisterar på att laga hans specialare som jag älskar :S inte så väldigt nyttigt men inte det värsta heller. Ska försöka kontrollera mig.

starkt jobbat en himmelsk drog. Har ett cigg paket kvar som jag hoppas ska bli mitt sista.

• Juno

Bra jobbat alla! Superträning och rökstopp - inte klokt vad här händer grejer!

Jag har vägdag idag och kan notera -0,7 sedan i måndags. Solig

Skön sund helg på er allesammans!

• Fru Mamma

Haha, ska detta kanske förvandlas från en vikt-tråd till en sluta-röka-tråd? ;) jag håller på att plöja igenom Allen carrs "äntligen ickerökare" så snart hakar jag väl på er, långstång och himmelsk drog! :)

Nu har jag emellertid precis avslutat frukosten ett Wasa frukost med smör och skinka, mina vitaminer, mitt citronvatten (drack hälften innan och hälften under frukosten :P), och nästan 2 dl smoothie (Jordgubb, kiwi, lite turkisk yoghurt och en pytteskvätt mjölk)

• Fru Mamma

Och så skickade telefonen iväg innan jag var klar :(
    Nu är det snart dags att pallra sig iväg med barnen till lekplatsen, innan jag tar itu med dagens handling, bakning och städning.. Fy fan för att få hem ett gäng omediciberade pälsdjursallergiker när man har tre katter som är inomhus större delen av tiden (det är bara kattmamman som får gå ut just nu, kattungarna får vackert vänta tills det går att ha dörren öppen under invänjningsperioden)... Ska iallafall göra situps och mina benövningar ikväll, och ta reda på hur långt det är till och från lekplatsen, men den promenaden lär nog bli den enda promenaden jag hinner med idag :P

• Anonym (Långstång)

ja vi borde sluta röka allihop! Återkommer när mitt paket är slut.
    Nu har jag zumbat, så nu ska jag äta frukost!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor