• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • EvelinasSyster

Hakar gärna på! Kul att snacka och peppa varandra tycker jag!

Ålder: 23
    Startvikt: 71,3 kg
    Målvikt: Efter 8 veckor skulle jag vilja ha kommit ner till 65 kg, mitt slutgiltiga mål ät 57 kg.  
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:  Sunt förnuft och träning enligt Olga Rönnbergs bok "träning för nyblivna mammor".
    Mitt startdatum för utmaningen: 1/4
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar 
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja.
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Sunt förnuft och träning. Gick ner 13 kg på ett halvår då innan jag blev gravid.

Nu ska jag sätta mig och läsa lite mer i tråden! Heja oss!   

• Fru Mamma

Nu har jag återupplivat min shapeup-app och den är elak mot mig! :( den påstår att jag bara har ca 200 kalorier kvar att äta idag :( jävla banan! För EN gångs skull bestämde jag mig för att äta två mellanmål, och så åt bananskrället upp jättemycket av mina kalorier! Och äggröran var nog det sämsta i kaloriväg som jag någonsin ätit :( jaja, det får bli smoothie till middag ikväll, men det fanns inte inlagt i databasen, så jag la det som milkshake (borde vara fler kalorier i en sådan än vad det är i smoothie?)

• Fru Mamma

Och inte finns varken situps eller benlyft inlagda i databasen på shapeup heller :(

• mammakalmar

Det går bra med maten, inget sött sedan i söndags. Har jobbat några dagar nu och jag kan hålla mig från fikabrödet på jobbet.
    Jag har promenerat måndag - onsdag igår så jobbade jag till tre och sen skulle det fixas lite hemma och handlas sen på kvällen skulle jag hämta sonen vid tio men tåget var försenat så han kom inte förrän vid tolv i natt så jag kom i säng vid halv ett och sen gick jag upp vid halv sex eftersom jag skulle jobba idag så nu är jag helt slut. Jag får se om jag orkar gå ut en runda efter vi har ätit, men imorgon blir det en långpromenad innan jag ska börja jobb vid halv fyra.

På måndag tänkte jag ge mig iväg till gymmet igen, det var länge sedan nu, allt för länge sedan. Ska försöka att gå dit åtminstone två gånger i veckan och sedan vanliga promenad och stavgång både med vanliga stavar och bungypumpstavar. 

• Fru Mamma

Haha, men Gud... Jag har ätit nästan dubbelt så mycket fett som appen säger att jag ska äta, och inte ens hälften så mycket kolhydrater som den säger att jag ska äta... Är det bra? Hahahaha ^^

• Lilla Puh

Nya tag idag, känns som det gått bra :) keso+fun light till frukost, räkor avokado citron och lite keso till lunch, och sedan en barnvagmspromenad i solen :) nu håller jag på att storstäda här hemma, så jag rör mig ju lite iallafall ;) (+lite hemmaövningar ikväll tänkte jag) Men jag tänkte höra med er, vi ska äta tacos till middag ikväll, hur är det? Är det jätteilla? Känns ju relativt ok om man tar mest grönsaker, eller? Tycker det är jättegott , och vi äter det ofta här hemma så...

• Fru Mamma

Tar du mest grönsaker så borde det ju inte vara någon fara alls! Och någon gång ska man väl få unna sig sådana saker också? :S ;)

• Lilla Puh

Ja, det tycker jag känns ju spontant som att det finns värre saker än tacos, även om det så klart går att göra nyttigare

• Fru Mamma

Jahaja... Nu sitter barnen och maken och smaskar chips... Och jag tappar helt klart sugen på att äta nyttigt och kämpa (även om det inte blivit speciellt mycket kämpa denna veckan :P).. Jag kommer ju ändå aldrig gå ner i vikt... Jag kommer bara bli fetare och fetare och till slut kommer jag vara med i den där jäkla guinnes rekordbok som den fetaste människan genom tidernas historia :( och det faktum att appen sa till mig att jag inte fick äta middag gör ju inte att jag mår bättre när dom sitter bredvid och bara MÖLAR in näve efter näve... Av mina favoritchips!!! :'( visst, gurka i all ära, men SÅ gott är det inte! :P och så ska jag hålla på i EVIGHETER!!!! EVIGHETER, I tell you!

• Anonym (Gittan)
    Fru Mamma skrev 2013-04-05 20:37:34 följande:
    Jahaja... Nu sitter barnen och maken och smaskar chips... Och jag tappar helt klart sugen på att äta nyttigt och kämpa (även om det inte blivit speciellt mycket kämpa denna veckan :P).. Jag kommer ju ändå aldrig gå ner i vikt... Jag kommer bara bli fetare och fetare och till slut kommer jag vara med i den där jäkla guinnes rekordbok som den fetaste människan genom tidernas historia :( och det faktum att appen sa till mig att jag inte fick äta middag gör ju inte att jag mår bättre när dom sitter bredvid och bara MÖLAR in näve efter näve... Av mina favoritchips!!! :'( visst, gurka i all ära, men SÅ gott är det inte! :P och så ska jag hålla på i EVIGHETER!!!! EVIGHETER, I tell you!
    Det kommer du inte alls att bli! Och varför skulle du inte få äta middag? Det är inte hela världen med lite bakslag ibland, bara man inte ger upp och skiter i allt. Även om man inte följer sin "diet" perfekt är det ju bättre med en liten förbättring än ingen alls!

Vad taskigt av dem att sitta och käka chips, jag hade ju aldrig fixat att titta på utan slängt i mig halva påsen på nolltid. Gå ut och ta en promenad så slipper du se dem?
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor