• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Anonym (HoN)

Då jag såg att en annan hoppade in sent gör även jag det då ingen svarade på min fråga, hoppas det är okej (: Ålder:19 Startvikt:56 Målvikt:50 Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:Äta mindre kolhydrater och träna mera. Även sluta småäta på kvällarna. Mitt startdatum för utmaningen:21/4 2013 Jag kommer att väga mig på:Måndagar eller tisdagar Har du provat att gå ner i vikt förr?:Inte seriöst Om ja, med vilken/vilka metoder:

• Anonym (HoN)

Mitt inlägg blev knas men det står kortfattat att jag väger 56 och skall ned till 50, är 162 cm lång (:

• hjärtemamma
    Anonym (HoN) skrev 2013-04-20 17:05:40 följande:
    Får man lov att hoppa in trots att man ej varit med ifrån början? (:

Självklart, det är bara att hoppa in, här hjälper vi och störtar varandra
  • hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-21 00:08:01 följande:
    Engångföralla: frukost är jag jäkligt dålig på... Lunch äter jag resterna från gårdagen och middag äter jag barnvänlig mat (korv, köttbullar, pannkaka, köttfärssås och såvidare)... Mellanmål brukar bli kaffe med mjölk för min del..

Idag var jag SUPERDUKTIG med både mat och motion, sen var det 30-årsfest... Hahaha... Och baserat på mitt väldigt lulliga tillstånd så kan jag säga som såhär (utan att ha knappat in varesig mat eller dryck i shapeup-appen): jag har överskridit varenda fett- kolhydrat- protein OCH kaloristapel. Med råge. Herregud vilken ångest jag kommer ha för det imorgon....!
    fast det är inte en dag som gör skillnad utan bara om du fortsätter i samma banor. jag hade också en lite onyttighetsdag igår. Igår var egentligen min godisdag, men jag visste att vi skulle ut och äta på restaurang och därför valde jag bort godiset och valde en god middag istället som säkert innehöll massor med kalorier
  • hjärtemamma

Nu har jag återhämtat mig från mitt nederlag igår och jag tänker inte ge upp, jag har kämpat alldeles för mycket dessa veckor bara för att låta det rinna ut i sanden....jag kan, jag kan, jag kan

• hjärtemamma
    Isabelle008 skrev 2013-04-21 00:46:44 följande:
    Något sent inhopp men då deadline á 8 veckor inte gått ut än så gör jag ett försök med träningen....

Ålder: 23  Längd: 1,68 Startvikt: 53 Målvikt: Få en mer proportionerlig kropp  
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Träna, träna och träna :D Kosten, äta regelbundet var 3:e timma...
    Mitt startdatum för utmaningen: 19 april Jag kommer att väga mig på: Slutet av april
    välkommen hit :)
  • hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-04-21 10:41:43 följande:
    Igår åt jag inte kanelbullar, inte chips, inte choklad på middagen jag var på igår och inte lösgodis som fanns i en skål på bordet när jag kom hem igår.
    Världen är verkligen överfylld av socker!

bra kämpat, det är svårt att stå emot alla lockelser
  • hjärtemamma
    Anonym (HoN) skrev 2013-04-21 11:08:21 följande:
    Då jag såg att en annan hoppade in sent gör även jag det då ingen svarade på min fråga, hoppas det är okej (: Ålder:19 Startvikt:56 Målvikt:50 Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:Äta mindre kolhydrater och träna mera. Även sluta småäta på kvällarna. Mitt startdatum för utmaningen:21/4 2013 Jag kommer att väga mig på:Måndagar eller tisdagar Har du provat att gå ner i vikt förr?:Inte seriöst Om ja, med vilken/vilka metoder:

hej och välkommen hit till oss :)
  • Anonym (HoN)

En mycket bra första dag för mig (än så länge). Frukost blir lätt att jag hoppar över då jag inte alls är hungrig på morgonen, men till lunch blev det en normal portion makaroner med köttfärssås och till mig en bit grillat kött med några få pommes. Det är svårt för mig att äta "super nyttiga"  måltider då jag fortfarande bor hemma och äter i princip vad som finns hemma. Blir även en timma på gymmet sedan. Mitt bästa tips för att inte gå och småäta är att tugga tuggummi eller dricka någon light läsk utan kalorier, tar bort allt mitt småätande. Ska bli kul att se vad vågen visar imon även om jag vägt mig idag. Tycker att ni alla är grymma och kämpar på bra, applåder till er (:

• mammakalmar

Den här dagen har varit konstig. Har varit med sambon och handlat inför valborg, han är nämligen kassör i en förening som håller i en av majbrasorna här och det är läsk, korv plus en massa till de lotterier som de brukar ha. 

Har inte hunnit med någon motion men har varit och köpt nya löparskor till både mig och yngste sonen, tänkte inviga dem senare ikväll, sonen har redan invigt sina medan jag och sambon var och handlade. Hans var mycket dyrare än mina eftersom han överpronerar väldigt mycket och jag har ett väldigt neutralt steg men behöver bra stötdämpning fram och bak på grund av mina höga fotvalv.
    Åt sen frukost som var stor och mättande så jag har inte ät någon lunch idag utan det blir middag straxt med kebabkött(fläskkött), pitabröd, sallad och gräddfilssås.  

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor