• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • En himmelsk drog

Så nära på att ge upp nu och vräka i mig glass och milkshake i mängder! Jag raaaasar i vikt, spyr och ja.. ut minsta lilla jag får i mig. Får inte ens behålla vatten! Jag håller mig tyvärr undan i tråden tills jag mår bättre, förhoppningsvis någon gång nu i veckan, men ni ska veta det att jag är så stolt över er alla och kommer fortsätta kämpa så fort hälsan tillåter det. Jag ska inte ge upp, även om jag känner för det just nu. Stor kram till er alla :) vi hörs snart igen.

• hjärtemamma

Usch har sånt sockersug idag, det har jag inte haft tidigare så jag har ätit fyra hemmagjorda chokladbollar. Fick så dåligt samvete så jag körde 30 minuter på crosstrainern. Så idag har jag kört 31,3km sammanlagt. Tyvärr är jag lika sugen på något söt fortfarande. Hoppas det är bättre när jag vaknar imorgon.

• Lilla Puh

Kan fortfarande inte gå ut och gå med min stackars fot :( är så peppad nu när solen kikat fram! Och svärmor var "jättesnäll" och skickade med sambon en burk med kakorna hon vet att jag gillar när han var där förut. Tanken var ju god men åååh så jobbigt för mig. Har slunkit ner ett par tyvärr..

• Fru Mamma

Helgen har vart underbar, och nu har jag samlat nya krafter för att ta tag i det här!
    Jag kommer nog att hoppa över vägningen idag för att inte tappa sugen fullkomligt, baserat på tidigare erfarenheter av vad alkohol gör med vikten :P
    Någon träning lär jag inte heller fixa idag, eftersom jag ägnade gårdagen åt att påta i trädgården och få vår gräsmatta att vara något annat än stendöd, så min kropp är inte rolig att ha att göra med idag, jag har ont i varenda muskel och varenda led från tårna upp till några decimeter ovanför huvudet ungefär.. Men jag kommer vara stenhård med maten!

Hur går det för er andra?

• Carmelina

En himmelsk drog: krya på dig! Hoppas att du mår bättre snart! Det låter inte som en vanlig maginfluensa?

• Carmelina

Hjärtemamma: 4 chokladbollar måste ändå kunna rymmas inom en viktminskning, det ska ju vara hållbar minskning så att man inte efter viktminskningen vräker i sig av allt man helt undvikit tidigare! Hoppas att sötsuget gav med sig!!

• Carmelina

Lilla puh: kan du inte prova att cykla? Inte så jobbigt för foten? Och samma sak som tidigare inlägg ett par kakor i veckan kommer inte att sabba viktminskningen.

• Carmelina

Fru mamma: trädgårdspåtning är också träning! Inom viktväktarna får man iaf motionspoints för det. Hoppa över vägningen kan väl kanske vara en god idé om helgen var så tuff. Nya tag nu! Det kommer att gå bra!

• helahelena

Hej, får jag hoppa in här? Även jag började 1/4 men har inte sett tråden :) jag brukar (med diet och hård träning) pressa mej ner under 60-strecket till sommaren, sedan går jag upp under höst och vinter igen. Jag har nyligen bytt jobb och nu kan jag inte gå på gymmet 5 dar i veckan längre utan tränar hemma+joggar, och jag känner att jag behöver pepp :) för tre år sedan gick jag ner från 85 till 70 med lchf, tog ca 6 månader (jag är 165 lång) och lchf har varit min grej sedan dess. Sedan gick jag ner till 57 som lägst. Jag har ätit lchf sedan 2010 dock liberalt i perioder vilket gjort att jag gått upp emellanåt. Nu har dock gallan pajat och jag är förbjuden fett och ägg. Vet dock att min kropp inte mår bra av kolhydrater så just nu äter jag nån sorts Dukan med fettfria mejerier, magert protein och ovanjordsgrönsaker till helgen. Lyxar dock med tex palaternacka, kålrot och rödbetor som lördagsgodis:)
    Så:
    Nystart 1/4 vikt 70
    Hoppar in här 22/4 vikt 67.3
    Målvikt 60 ( men nöjd vid 63)
    Längd 165
    Metod: lclf/dukan. träning styrka varvat med jogging och tabata
    Gått ner i vikt förut: ja, bantat nästan jämt! Men sedan jättetappet 2010 har jag aldrig varit över 70, iaf inte långt över :)
    Skriver från mobilen, men hoppas jag får vara med här! Behöver stöd och pepp för att bli av med det sista ännu en gång haha
    Kommer väga mej på fredagar.

• Anonym (HoN)

Underbart med nya personer! (: Idag vägde jag in på 55.4, hoppas på 2 kg viktnedgång tills nästa vecks. Kämpa på nu tjejer och Fru mamma vågen är inte det viktigaste utan det är att du själv tycker om det du ser så grymt bra att du kämpar på!^^

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor