• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Carmelina: ohja, trädgårdsarbete ger grymt bra motion! Jag har aldrig vart så smal och så vältränad som jag var efter att ha arbetat på en parkförvaltning en hel sommar! Den sommaren gick jag ner tio kilo på två månader utan att ens nästan pilla på kosten :P men idag blir det till att njuta av solen (som jag hoppas kommer fram snart) på vår fina uteplats :P

• Fru Mamma

HoN: haha, vågen är min bästa vän och min värsta fiende :P men ja, det är bara att köra vidare! Behövde helgens avbrott faktiskt, det kändes så jäkla uttjatat att räkna kalorier i fredags, så i lördags struntade jag fullkomligt i det (vill inte veta hur många kalorier det finns i ett glas vin, än mindre i dom säkert 8-9 glasen jag drack :P). Igår skötte jag maten, även om jag åt lite mer kött än vad jag kanske skulle gjort (räknade inte igår heller, men bortsett från det extra köttet så åt jag som jag brukar, så jag lär inte ha överskridit kalorigränsen).

• helahelena

Det finns de som hävdar att det kan vara bra att chocka kroppen efter en tid av strikt kost. För att riva igång förbränningen. Om det stämmer har jag ingen aning om, men det kan kännas bra att tänka så iaf haha. Oavsett tror jag att så länge man inte ger upp utan kommer tillbaka i nyttiga spår efter en kväll/en helg/ en semestervecka eller vad som, så gör det inget. Man måste unna sej att slippa räkna och tänka ibland!

• mammakalmar

Idag visade vågen -0,3 kg sedan förra måndagen, hade hoppats på mer eftersom jag både ätit bra och rört på mig ordentligt i veckan. Så sammanlagt - 1,9 kg sedan 1/4 och vågen stå på 63,7 kg, vilket naturligtvis är alldeles för mycket för min längd är ju bara 157 cm lång. Ha en bra dag. Ska straxt iväg på ett möte och sedan blir det en joggingrunda för att testa de nya löparskorna jag köpte igår.

• Carmelina

Mammakalmar: 2 kilo på tre veckor är inte illa! Dessutom blir det säkert mer om du håller ut den här veckan också!

• hjärtemamma

jag vet att jag inte skulle göra det, men jag letade upp vågen som mannen hade gömt. Jag kunde inte riktigt acceptera att jag hade gått upp till 94,8kg, jag menar vågen måste ju visat fel med tanke på allt mitt slit. Idag visade vågen 92kg. Jag har alltså gått ner 1,4kg sen förra veckan och 3,6kg sammanlagt. Denna vecka kommer däremot att bli en utmaning då jag nu står på den magiska gränsen 92kg och det är där vikten brukar stå till och jag ger upp. Den här veckan kommer jag försöka få in lite annan träning än bara crosstrainer då jag tror kroppen behöver lite variation. Förra veckan hade jag elva träningstillfällen och jag kan ju inte vara sämre denna vecka. Tyvärr ska jag på begravning på fredag och kommer vara bortrest i några dagar så få se hur det går med tränandet då, känns inte som det kommer ligga i fokus just då.

• hjärtemamma

Har nu tränat 1 timme och 12 minuter på Wii fit, men får ändå lite dåligt samvete då kan inte får upp samma puls som på crosstrainern, varför?

• Anonym (LitenCHF)

En vecka med LCHF och såhär ser mina resultat ut: 
    (förra veckans vikt och mått står i parentes)

Vikt: 103,5 kg (107 kg)
    Mage: 119 cm (133 cm)
    Lår: 72 cm (74 cm)
    Överarm: 41 cm (41 cm)
    Rumpa: 119 cm (120 cm) 

Alltså 3,5 kg lättare och hela 14 (!!!) cm mindre runt magen! Tror knappt det är sant men så är det. Man förlorar ju en massa vätska i början så det är ju pga av det, men ändå. Herrejävlar vilken boost för motivationen det är att se att det händer grejer. 

(Bilder finns på bloggen för den som vill se) 

Nu ser jag fram emot denna vecka då jag hoppas kunna gå ner till 102 kg. Och efter det vore jag glad om jag kunde gå ner runt ett kilo i veckan vilket jag tidigare gjort då jag käkat LCHF :) 

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor