• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • helahelena

Litenchf, vilket resultat! Ja lchf är det bästa som finns! Blev helt knäckt nu när min galla blev galen, kommer aldrig mer få äta ägg eller fett, och jag började nästan gråta när jag insåg att det är no more lchf, vilket för mej innebär en konstant kamp med vägning, mätning, hunger, sug etc... Grymt jobbat iaf!

• Anonym (LitenCHF)
    helahelena skrev 2013-04-22 13:27:17 följande:
    Litenchf, vilket resultat! Ja lchf är det bästa som finns! Blev helt knäckt nu när min galla blev galen, kommer aldrig mer få äta ägg eller fett, och jag började nästan gråta när jag insåg att det är no more lchf, vilket för mej innebär en konstant kamp med vägning, mätning, hunger, sug etc... Grymt jobbat iaf!
    Nej, vad trist! LCHF som är så bra! Slippa räkna kalorier och väga mat och hålla på.. Jag lider med dig :/ Det är inte lätt att gå och va hungrig men inte få äta.. Det slipper man ju med LCHF. 
  • mammakalmar

Idag har det blivit promenad till mötet lite drygt 1,5 km enkel väg och sedan varit ute nu i eftermiddag och varvat löpning och gång av de drygt 6 km så var 1,3 km löpning i fyra olika pass, har ju inte sprungit ordentligt sedan hösten 2011 av olika anledningar och jag har aldrig vägt så här mycket när jag har sprungit heller. Det var skönt att ha tagit tag i löpningen även om det just nu inte går så fort, men jag brukar inte springa så fort utan kan däremot springa långt. Funderar på att springa Kalmarmilen som går i början av augusti men än så länge är det bara en tanke.

• Carmelina

Hjärtemamma: jättebra ju! Nu har du ju tråden här att peppa dig så att du inte ger upp! Du kan!
    Själv står jag och äter morötter och tänker på choklad :) tur att vi inte har någon hemma.

• Anonym (LitenCHF)
    mammakalmar skrev 2013-04-22 15:06:49 följande:
    Idag har det blivit promenad till mötet lite drygt 1,5 km enkel väg och sedan varit ute nu i eftermiddag och varvat löpning och gång av de drygt 6 km så var 1,3 km löpning i fyra olika pass, har ju inte sprungit ordentligt sedan hösten 2011 av olika anledningar och jag har aldrig vägt så här mycket när jag har sprungit heller. Det var skönt att ha tagit tag i löpningen även om det just nu inte går så fort, men jag brukar inte springa så fort utan kan däremot springa långt. Funderar på att springa Kalmarmilen som går i början av augusti men än så länge är det bara en tanke.
    Vad duktig du är! Och vad sugen jag blev på att ta upp löpningen igen jag också. Förra sommaren var jag gravid och sprang därför ingenting men sommaren dessförinnan var jag ute nästan varje dag och sprang. Måste nog leta fram löparskorna med desamma! Glad
  • Anonym (LitenCHF)
    Carmelina skrev 2013-04-22 16:09:29 följande:
    LitenCHF: vilket resultat! Verkligen bra motivation!
    Tack! Glad
  • helahelena

Här fanns det bara tid till tabata-intervaller ikväll. Men absolut effektivt :) 4 st 4 minutersset och svetten sprutar:) dessutom blev det den vanliga 30minuters promenaden sista biten till jobbet. Skäms över att powerwalka i kostym och gympaskor vilket är bra för då går jag snabbare haha. Men har hattat runt på möten idag så det har inte blivit nån riktig mat, bara småätit keso, proteinpulver, ett valnötsbröd etc. Svårt med bra mat on the go, kaffe med kokosfett eller äggmjölkslattevar det ultimata melliset på lchf men nu vet jag inte. Behöver hitta fler drickbara alternativ än proteinshaker, tips?

• Anonym (HoN)

Idag har det gått bra men jag är såååå dålig på att sluta äta när jag väl börjat, någon som har ett tips emot hur man ska kunna sluta när man är mätt och inte fortsätta bara för att det är gott? Btw super bra jobbat alla, en massa minus det gillar vi!:D

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor