• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Anonym (TS)
    mamita64 skrev 2013-03-29 18:10:19 följande:
    Hejsan, jag är mamma till en flicka med borderline
    Hon har gått i DBT,sen gjorde hon ett uppehåll och det märktes, kan jag säga. Nu går hon i individualterapi och det är så skönt
    Välkommen till tråden!

Skönt att det har hjälpt henne  
  • Anonym (TS)
    Förhuden skrev 2013-03-29 18:05:42 följande:
    Det finns värre än borderline!

Klart att det finns värre diagnoser! Men jag hade gladerligen sluppit min. Och det är den verkligheten jag lever i och den är ganska mörk ofta.
  • Anonym (TS)

Ni som har barn, hur funkar er vardag? Själv har jag väldigt svårt med alla krav, stress, konflikter med barnen och att jag sällan är mentalt närvarande tillsammans med barnen, jag stänger av väldigt ofta för att öht orka existera där och då.

• Anonym (Petra)

Här är jag, haft diagnosen sedan -07 kanske. Är ensamstående med ett barn på heltid.

• Anonym (Petra)
    Anonym (TS) skrev 2013-03-30 12:40:55 följande:
    Ni som har barn, hur funkar er vardag? Själv har jag väldigt svårt med alla krav, stress, konflikter med barnen och att jag sällan är mentalt närvarande tillsammans med barnen, jag stänger av väldigt ofta för att öht orka existera där och då.
    Ja, samma här. Dissocierar mycket och kämpar med att orka med att vara närvarande.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Petra) skrev 2013-03-30 12:48:09 följande:
    Här är jag, haft diagnosen sedan -07 kanske. Är ensamstående med ett barn på heltid.

Välkommen till tråden!

• Anonym (TS)
    Anonym (Petra) skrev 2013-03-30 12:48:57 följande:
    Ja, samma här. Dissocierar mycket och kämpar med att orka med att vara närvarande.

Ja visst är det svårt!! Jag klarar av bara korta stunder och då bara med ett barn, har jag de andra två med funkar det inte alls.
  • Anonym (TS)

Har ni mycket ångest? Hur handskas ni med det? Några tips?

• Hatar fotboll

Får man fråga, är inte borderline snarlik adhd och odd?
    Gigantiska egos som bara ser sina egna behov och är oförmögna att se andras konsekvenser genom sina egna handlingar? Trotsar och höjer sig själva till skyn

• Anonym (TS)
    Hatar fotboll skrev 2013-03-30 12:56:09 följande:
    Får man fråga, är inte borderline snarlik adhd och odd?
    Gigantiska egos som bara ser sina egna behov och är oförmögna att se andras konsekvenser genom sina egna handlingar? Trotsar och höjer sig själva till skyn
    Känner inte igen mig i de diagnnoserna. Kanske något drag men det mesta nej.
Svar på tråden Borderline