• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Arga Killen
    Anonym (TS) skrev 2013-04-01 18:13:55 följande:

WOW!

Tycker du lämnar tråden omedelbart 
    Det skall jag göra. Hej då
  • Anonym (TS)
    Lilith Dark skrev 2013-04-01 18:05:27 följande:
    Jag fick sluta med Lamictal i stort sett på en gång då jag blev så illamående av lukten så att jag inte kunde svälja ner dem. Vi har hållit på i 10 år att hitta rätta kombinationen av mediciner och nu äntligen är både kombinationen och doseringarna rätt.

Skönt att det äntligen funkar! Är det så för dig att de antidepressiva slutar att funka efter ett tag, typ 1år och du måste byta? Jag har behövt byta ganska många gånger.
  • Lilith Dark
    Anonym (TS) skrev 2013-04-01 18:13:55 följande:

WOW!

Tycker du lämnar tråden omedelbart 
    Äh, de är bara ute efter att provocera. Det finns inga som omedvetet skulle kunna presentera så många felaktigheter om de inte ansträngde sig.
    LILITH - Boktokig mamma med Borderline www.lilith.se
  • Lilith Dark
    Anonym (TS) skrev 2013-04-01 18:15:33 följande:

Skönt att det äntligen funkar! Är det så för dig att de antidepressiva slutar att funka efter ett tag, typ 1år och du måste byta? Jag har behövt byta ganska många gånger.
    Jag har aldrig haft någon effekt alls av antidepressiva förutom nu när jag äter Voxra så jag får nog återkomma om ett år och svara på den frågan Skrattande
  • Arga Killen
    Lilith Dark skrev 2013-04-01 18:15:34 följande:
    Äh, de är bara ute efter att provocera. Det finns inga som omedvetet skulle kunna presentera så många felaktigheter om de inte ansträngde sig.
    Inte alls. Har varit tillsammans med en borderline. Det finns inte nog med spyor i världen
  • Anonym (TS)
    Lilith Dark skrev 2013-04-01 18:10:47 följande:
    Oj det har jag aldrig hört talas om faktiskt, man är aldrig för gammal för att lära sig något nytt. Skrattande Fast jag tror att det är just kombinationen av gruppen och sen individualterapin där man får arbeta med sitt eget största problemområde är det som gör DBT-behandling så effektiv, i alla fall med de jag pratat med. Själv tycker jag att det är individualterapin som har gett mig mest. Gruppen ger mig verktygen, men individualterapin är där jag hittar inom vilka områden jag behöver använda mig av de verktygen.
    Tyckte att Dbt var bra men det var för många olika delar, det blev för mycket för mig.

Just nu går jag ju Mbt 18mån både individual och grupp och precis som du säger tycker jag den individuella ger mer men att det är bra att kunna i verkligheten "prova sig fram" med relationer i en mer skyddad miljö, tillsammans med psykologer.   
  • Lilith Dark
    Arga Killen skrev 2013-04-01 18:18:35 följande:
    Inte alls. Har varit tillsammans med en borderline. Det finns inte nog med spyor i världen
    I såna fall hade du vetat att det dels inte finns en diagnos som heter psykopat, och att det heter antisocial personlighetsstörning och inte är det samma som Borderline. Så nej, dina taskiga försök är det ingen som går på.
  • Lilith Dark
    Anonym (TS) skrev 2013-04-01 18:19:20 följande:
    Tyckte att Dbt var bra men det var för många olika delar, det blev för mycket för mig.

Just nu går jag ju Mbt 18mån både individual och grupp och precis som du säger tycker jag den individuella ger mer men att det är bra att kunna i verkligheten "prova sig fram" med relationer i en mer skyddad miljö, tillsammans med psykologer.   
    Jag hade gärna hoppat över gruppen helt och istället kört individualterapi 2ggr/vecka. Jag brukar sällan prata känslor, och absolut inte när det är flera andra närvarande som jag inte känner och då ger det ju inte så mycket som det är tänkt att det ska göra.

Vad skönt att höra att du har hittat en behandling som du tycker fungerar.  
  • Anonym (TS)
    Lilith Dark skrev 2013-04-01 18:15:34 följande:

Ja undra vem det är som är Scary här? Tyst

Försökte vara konsekvent i min trådstart om att bara vi med Borderline, eller de som är under utredning eller anhöriga är Välkomna, andra bör hålla sig borta. Har ingen lust diskutera med människor som inte har förståelsen för min problematik och diagnos, fördomar finns det gott om därute endå.  
  • Lilith Dark
    Anonym (TS) skrev 2013-04-01 18:24:01 följande:

Ja undra vem det är som är Scary här? Tyst

Försökte vara konsekvent i min trådstart om att bara vi med Borderline, eller de som är under utredning eller anhöriga är Välkomna, andra bör hålla sig borta. Har ingen lust diskutera med människor som inte har förståelsen för min problematik och diagnos, fördomar finns det gott om därute endå.  
    Och dårar också, har de "normala och friska" i den här tråden bevisat haha. Det kommer alltid att finnas idioter som enbart vill provocera men det säger mer om dem än om oss.
Svar på tråden Borderline