• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Anonym (TS)

Är ni som jag sjukskrivna eller vad gör ni på dagarna?

Singlar, barn?

Jag är sjukskriven sen 3år tillbaka, gift och 3 barn.    

• Anonym (bordis)

Fick diagnosen för drygt 1år sen och har gått i mbt terapi drygt 1 år. Hur tycker ni som går i mbt att det fungerar för er? Personligen är jag urless på denna diagnos som har förstört så oerhört mkt för mig!

• Anonym (bordis)

Glömde.... Sjukskriven och ensamstående med 1 barn på heltid.

• Lilith Dark
    Anonym (TS) skrev 2013-03-28 18:27:38 följande:

Jag fick också diagnosen för 3år sedan, jag har gått DBT i grupp, men nu går jag MBT grupp och individual 18mån.

Tycker ni att DBT hjälper? 
    Hade du inte enskild i DBT? Det ingår ju i behandlingen, bara grupp är ju lönlöst. 

Jag har gått i ett år och märker en stor skillnad. När jag började åt jag sju eller ni sorters medicin (kommer inte riktigt ihåg) och nu äter jag tre stycken.
    beautifulsecret skrev 2013-03-28 18:31:19 följande:

Ja precis, haha. Usch, är riktigt trött på detta. Har gått DBT i mer än ett år, har såklart blivit bättre. Men fortfarande finns självmordstankar och skadebeteende kvar. Men jag har blivit bättre på att hantera relationer och så vidare. Har svårt med ilska också. Och ätstörningar. Det är ju så att man har alltid detta med sig. Har du ätstörningar?

Tänk på att du inte behöver svara på saker du inte känner för. :) är lite nyfiken ibland, hihi.  
     Jag har haft många år med ätstörningar men är nu helt "fri". Däremot är det ju fortfarande dagligen en kamp för att inte halka tillbaka i gamla vanor. Som tur är har jag ju två barn på heltid som är den bästa motivationen i världen till att kämpa och må bra. 
    Anonym (TS) skrev 2013-03-28 19:39:12 följande:
    Är ni som jag sjukskrivna eller vad gör ni på dagarna?

Singlar, barn?

Jag är sjukskriven sen 3år tillbaka, gift och 3 barn.    
    Sjukskriven med försörjningsstöd. Har två barn på heltid och en som bor hos sin pappa och kommer hit när han känner för det. Han är så stor så han tröttnade på att hatta fram och tillbaka. Är lyckligt singel och tänker vara det resten av livet haha. 

LILITH - Boktokig mamma med Borderline www.lilith.se
  • Lilith Dark
    Förhuden skrev 2013-03-29 18:05:42 följande:
    Det finns värre än borderline!
    Eh ja? Jag såg ingenstans i TS att det stod att det är det värsta som finns? Men tack för din åsikt, nu kan jag sova gott i natt.
    LILITH - Boktokig mamma med Borderline www.lilith.se
  • mamita64

Hejsan, jag är mamma till en flicka med borderline
    Hon har gått i DBT,sen gjorde hon ett uppehåll och det märktes, kan jag säga. Nu går hon i individualterapi och det är så skönt

• Förhuden
    Lilith Dark skrev 2013-03-29 18:07:24 följande:
    Eh ja? Jag såg ingenstans i TS att det stod att det är det värsta som finns? Men tack för din åsikt, nu kan jag sova gott i natt.
    Nä det är sant. Sov gott då. Saknar dig. Puss
  • Anonym (TS)
    Anonym (bordis) skrev 2013-03-28 19:45:12 följande:
    Fick diagnosen för drygt 1år sen och har gått i mbt terapi drygt 1 år. Hur tycker ni som går i mbt att det fungerar för er? Personligen är jag urless på denna diagnos som har förstört så oerhört mkt för mig!
    Välkommen till tråden!

Jag går ju också i Mbt, och precis som du URLESS på att må såhär.

Jag tycker att mbt funkar ganska bra.     
  • Anonym (TS)
    Lilith Dark skrev 2013-03-29 18:05:05 följande:
    Hade du inte enskild i DBT? Det ingår ju i behandlingen, bara grupp är ju lönlöst. 

Jag har gått i ett år och märker en stor skillnad. När jag började åt jag sju eller ni sorters medicin (kommer inte riktigt ihåg) och nu äter jag tre stycken.

Jag har haft många år med ätstörningar men är nu helt "fri". Däremot är det ju fortfarande dagligen en kamp för att inte halka tillbaka i gamla vanor. Som tur är har jag ju två barn på heltid som är den bästa motivationen i världen till att kämpa och må bra. 

Sjukskriven med försörjningsstöd. Har två barn på heltid och en som bor hos sin pappa och kommer hit när han känner för det. Han är så stor så han tröttnade på att hatta fram och tillbaka. Är lyckligt singel och tänker vara det resten av livet haha. 

Nej jag gick aldrig individuell terapi i dbt, vet inte varför de aldrig erbjöd mig det.
Svar på tråden Borderline