• Anonym (Rosalisa)

Varför firar ni påsk era hycklare???

Varför firar ni som inte är kristna påsk? Ni sitter där och nubbar på Jesu bekostnad utan att bry er ett dugg om hur han led på korset.Ni vräker i er gotter och låter ungarna proppa i sig godis.Vet era barn över huvudtaget varför man firar påsk? Nu menar jag inte bara för att påskharen ska komma med godis till baren och ni ska få en suparhelg??Nej ni borde arbeta istället och låta oss kristna fira jesu uppståndelse på den tredje dagen utan baksmälla Hyckarev är ni som firar påsk utan att veta vad man ska fira

• Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???
  • Älska mer

Öh....jag som e nykterist o kommer att jobba hela påskhelgen,vad e jag då?
    O inte kommer jag att äta godis just denna helgen heller.Hm...blir svårt o stoppa in mig i ett fack.
    Å jag har då aldrig sett någon påskhare i baren.
    Det är nog bara du. Cool 

• Elin 885

HAHAHA!
    jag nubbar inte (antar att det är att ta en nubbe som i starksprit?) eftersom jag inte dricker alkohol, jag vräker inte i mig godis heller, men mitt sedvanliga lördagsgodis plockas givetvis fram.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Fru Mamma

Jag firar jul också, trots att jag inte är en troende kristen :O men... Du kan stämma mig medan jag hämtar popcorn!

• Anonym (Glad påsk)

För att fira påsk-harens födelse förstås?

• narie24

För att det är kul :). Precis som att fira alla hjärtans dag, jul mm.

• Zayco

Jag firar inte påsk eller andra ''högtider'' och anser det vara ett förbaskat hyckleri och ännu en anledning för företag att känna multum på massa skit.

• lykantrophona

Jag är hedning och firar inte påsk (okej, jag får faktiskt påskägg varesig jag vill eller inte), bland annat med respekt för kristna. Däremot firar jag gärna vårblot.

Kan kristna ge oss hedningar tillbaka julen då?

Sen bör man minnas att de flesta som firar påsk firar den pga våren. Iofs inte så praktiskt, eftersom påsken flyttar runt i förhållande till solkalendern, och vädret därmed varierar kraftigt. Men de flesta kristna högtider är ju just blandningar med gamla hedniska: påsken har fått starka inslag av Eostre/Ostara-månaden och andra hedniska vårfiranden.

I ärlighetens namn: vad har ägg och harar med Jesus att göra?

Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???