Cecilialia skrev 2013-07-22 18:21:03 följande:
Jag skulle dö ifall min sambo sa att han inte kunde lämna sin kk för mig. Jag tycker ärligt talat att det är jättehemskt att du tar en sådan sak. Han menar att han är så starkt attraherad av henne att han sätter ert förhållande på spel för att få fortsätta ha sex med henne ibland? Då har han en riktigt stark dragning till henne. Och det måste ju kännas vidrigt då du är hans flickvän? Det är ju dig han ska vilja ha mest av alla, alla andra tjejer ska blekna bort när han har dig. Du ska vara den han vill ha sex med och han ska inte känna något behov av den andra tjejen längre. Nu har han ju dig.
Stå på dig tycker jag. Du verkar godkänna detta, och jag undrar hur bra det är för en själv göra det. Men det är ju såklart ditt liv och dina val. Men hade det varit jag hade jag inte ens funderat över saken, att ens pojkvännen ställer en sådan patetisk fråga talar om vart han står gentemot mig och där hade jag lämnat honom.
Jag tycker det låter konstigt så som du beskriver att folk bleknar bort. Mina vänner är jätteviktiga för mig och de bleknar inte bort för att jag träffat en kille. Jag har haft såna vänner som dig, som struntar i sina vänner så fort de blivit kära i nån kille. Tråkigt.
Ej okej skrev 2013-07-22 21:33:35 följande:
Vad bra att du har kommit fram till att det är okej med dig att han ligger med sin kompis. Du framstår som väldigt mogen för din ålder. Hoppas att det kommer att gå bra för er och att du när det väl inträffar fortfarande känner dig okej med att han är "otrogen", att han delar sin kropp och sina känslor med någon annan.
Jag önskar er lycka till men hoppas att din kille i framtiden kommer att prioritera dig och ert förhållande. Det känns, som någon skrev ovan, märkligt att det är viktigare för honom att få behålla en vän som KK än att få behålla dig som sin älskade. Jag håller tummarna för att du orkar med att komma i andra hand i ert förhållande.
Ta hand om dig och tänk dig för en extra gång innan du skaffar barn med denna man. Ta ett ordentligt snack med honom innan du blir gravid så att du och han är helt på det klara med vilka prioriteringar som gäller för er och er eventuella kommande familj.
Jag tror tyvärr fortfarande att han har starkare känslor för henne än för dig eftersom han inte vill välja bort intimiteten med henne. Han dumpar hellre dig än henne!
Lycka till!
Hur menar du att jag kommer i andra hand??
LindaEfraim skrev 2013-07-22 21:37:21 följande:
Jag hoppas att ni alla skyddar ER med kondom
Haha. Dagens moralkaka! Det var bättre på 1920-talet när man bara låg en gång om året och då för att bli gravid ;)
Magda86 skrev 2013-07-22 22:24:29 följande:
Är det ok för dig så är det klart att ni ska få leva så. Men hur länge har ni varit tillsammans? Har ni ett seriöst förhållande? Vad händer om ni väljer att skaffa barn? Tänk om hon blir gravid med honom?
Det känns som att det kan bli väldigt komplicerat och att det är stor risk att det inte kommer att fungera i längden.
Jag vet inte vilken tid du lever i, men som Linda ovan så fint påpekat så finns det preventivmedel idag.