• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Magda86

Klart jag vet att det finns preventivmedel! Men läser man trådar här på Fl så verkar ju väldigt många bli gravida trots att de skyddar sig på olika sätt. Eller att man slarvar med skydd. Jag menade inte att någon med säkerhet kommer att bli.. Det var mer en tanke om att det kan bli komplicerat om det inträffar.

• Cecilialia
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-07-22 22:49:37 följande:
    Jag tycker det låter konstigt så som du beskriver att folk bleknar bort. Mina vänner är jätteviktiga för mig och de bleknar inte bort för att jag träffat en kille. Jag har haft såna vänner som dig, som struntar i sina vänner så fort de blivit kära i nån kille. Tråkigt.
    Men inte vänner, herregud det är ju en helt annan sak. De bleknar inte bort för mig heller. Men den där snygga tjejen han brukade hänga med bleknar bort när han har dig, det är SÅ jag menar. När jag träffade min pojkvän hade jag inte samma behov av andra killar längre, de var inte lika intressanta för jag hade träffat den bästa och finaste. - De andra bleknade bort.
    Förstår du?

Det känns som du bara försvarar din pojkvän när alla här försöker hjälpa dig. Vad vill du ens ha ut av att diskutera här om du tycker att din pojkvän gör helt rätt i att ligga med sin gamla fina kk?
  • Dragonball

Vad lustig du är när du frågar om det är rimligt och folk svarar att de inte tycker att det är det så blir du nästintill irriterad. Det spelar väl ingen roll om det är rimligt för andra. Tycker du att det är ok att han har kvar sin kk och även kanske har sex med henne så bör det väl inte vara något problem. Vad andra tycker om er relation spelar väl inte någon roll egentligen.

• Anonym (Förvirrad?)
    Cecilialia skrev 2013-07-23 01:10:40 följande:
    Men inte vänner, herregud det är ju en helt annan sak. De bleknar inte bort för mig heller. Men den där snygga tjejen han brukade hänga med bleknar bort när han har dig, det är SÅ jag menar. När jag träffade min pojkvän hade jag inte samma behov av andra killar längre, de var inte lika intressanta för jag hade träffat den bästa och finaste. - De andra bleknade bort.
    Förstår du?

Det känns som du bara försvarar din pojkvän när alla här försöker hjälpa dig. Vad vill du ens ha ut av att diskutera här om du tycker att din pojkvän gör helt rätt i att ligga med sin gamla fina kk?
    Har du inga killkompisar? Det här är en nära vän till min kille. Sen är det ju en sak för sig att de också har/har haft sex.

När jag skapade tråden kände jag mig osäker och ville ha råd, men nu har det ju gått ett tag och jag har skapat mig en egen åsikt. Delvis tack vare alla kloka synpunkter i den här tråden <3

Jag blir inte irriterad, men jag tycker det är konstigt att så många i den här tråden uttalar sig tvärsäkert, men inte har några direkta belägg annat än "hur det ska vara" eller "hur det känns".
  • JePaLuLi

Men hon menar ju inte KOMPISAR, utan människor man känt en attraktion till. Självklart är det inget konstigt att ha kompisar av motsatt kön, mina flesta kompisar är killar. Däremot är det jäkligt konstigt att ligga med dem när man har ett förhållande. Ännu konstigare är det att man inte kan avsluta sin KK-relation när man hittat kärleken. Är man kär på riktigt finns igen annan och man vill definitivt inte ha sex med någon annan. Särskilt inte när man är nykär. Sorry, men du är nog inte the one för honom!

• Anonym (Förvirrad?)
    JePaLuLi skrev 2013-07-23 07:34:04 följande:
    Men hon menar ju inte KOMPISAR, utan människor man känt en attraktion till. Självklart är det inget konstigt att ha kompisar av motsatt kön, mina flesta kompisar är killar. Däremot är det jäkligt konstigt att ligga med dem när man har ett förhållande. Ännu konstigare är det att man inte kan avsluta sin KK-relation när man hittat kärleken. Är man kär på riktigt finns igen annan och man vill definitivt inte ha sex med någon annan. Särskilt inte när man är nykär. Sorry, men du är nog inte the one för honom!
    När du skriver "man", menar du "jag" då? Eller har du något objektivt facit på hur alla människor känner och tycker?

Rent historiskt och i olika kulturer så finns det ju fler exempel på att man har haft flera partners än det finns exempel på att man bara haft en, så att det skulle vara något allmänmänskligt att man bara kan vara attraherad av en person samtidigt har jag svårt att förstås. Däremot så är jag och min kille väldigt nöjda med att vi har ett monogamt förhållande som inte är öppet! :) 
  • Magda86

Som jag sa tidigare så är ju huvudsaken att ni är nöjd men måste bara fråga: monogamt förhållande som inte är öppet? Ert förhållande är ju inte endast mellan två personer, eller? Känns lite som om du försöker släta över deras relation. Känns det verkligen ok för dig att de umgås som mer än vänner?

• Anonym (Samba 2)

Meningen med att ha en kk relation , eller om båda har det, är ju att man i sin egen relation är väldigt trygga med varandra, samt att man är öppen om det och att båda är överens om saken

Så verkar det inte vara i erat fall utan du står ensam kvar när killen umgås med denna tjej

Att göra likadant vore ju en lösning men det går inte om båda inte vill

Hela detta visar ju på att mannen flyttar fram gränserna för vad du mår bra utav. Det verkar inte vara bra för dig      

• Anonym (Förvirrad?)
    Magda86 skrev 2013-07-23 08:32:51 följande:
    Som jag sa tidigare så är ju huvudsaken att ni är nöjd men måste bara fråga: monogamt förhållande som inte är öppet? Ert förhållande är ju inte endast mellan två personer, eller? Känns lite som om du försöker släta över deras relation. Känns det verkligen ok för dig att de umgås som mer än vänner?
    Jo, vi är två personer som har ett förhållande. Det förändras ju inte att vi samtidigt har andra relationer med kompisar, familjemedlemmar, osv.

De är vänner, inte "mer än vänner".
  • puss
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 13:05:28 följande:

En fråga till er som hävdar att han redan har en flickvän och liknande:

Menar ni att det inte kan finnas mellanting mellan partner som man vill dela sitt liv med och en KK som man inte bryr sig om och bara utnyttjar för sex?

Jag tror i alla fall inte att hans känslor för den här tjejen betyder att hans känslor för mig är mindre eller att han inte kan ha intresse av ett förhållande för mig. Så långt förstår i alla fall jag hans resonemang. 

Detta är ju inte nån random kk utan känslor och som han bara utnyttjar för sex. Eller hur? Och han KRÄVER att få ha henne kvar.

Alltså är hon etta och du tvåa.
Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?