• 30maj

BF januari 2014

ni som nojar över att de inte finns nån bebis, ni måste väl ändå känna livmodern över blygdbenet nu eller? för den känns ju inte när man inte är gravid menar ja... :O

• 30maj

Haha ja har också rul på onsdag kl 9.00!!:) gud va kul med alla rul på samma dag! Vi ska ta reda på kön om dom ser, annars får vi snällt vänta;)

• 30maj

Var också på rul i morse!! Såg en frisk liten pojke i magen? så nu blir de två bröder i familjen:) blev bara flyttad två dagar tbx:)

• 30maj
    LinaThulin skrev 2013-08-14 20:02:11 följande:
    Jag gjorde mitt RUL i vad jag trodde var v 17+6. Blev tillbaka flyttad tillv 16+3 alltså 10 dagar.
    Jag plussade på BIM -2 (28 dagars cykel)
    Då skulle jag enligt RUL ha plussat på ÄL+2 vilket är omöjligt. Bebisen är alltså liten.
    Förra barnet var jag på 7 st TUL då han var ca - 30% . Första TUL var i v 27.
    Bör jag be om att få komma på ett nytt UL för att se så att bebis växer ordentligt? Hur hade ni gjort?
    Jag skulle be om tul denna gången med då det var så förra gången:) bara för att få va säker:)
  • 30maj

Jag gjorde föresten mitt rul idag i 17+6, men blev flyttad till 17+4 :)

• 30maj
    Me2 skrev 2013-08-15 13:20:48 följande:

Nu har jag kontaktat min BM, hon hade semester tills på måndag så jag hoppas att hon återkommer då.....

Tar gärna emot tips från er under tiden, ligger fortfarande minus på vikten (hyperemesis) och känner att bebisen tar allt jag får i mig, känner mig helt slut och börjar få insjukna kinder, tappar ringarna osv. Jag behöver få i mig mer, men vet inte hur eller vad..... Är tyvärr rätt kinkig och kan bara äta det jag är sugen på på grund av illamåendet vilket inte gör saken bättre.

Tyvärr har jag dålig erfarenhet sedan tidigare graviditeter av mitt problem. BM och läkare ser bara till barnet och säger att det tar det det behöver. Det hjälper inte mig för det är jag som mår dåligt smile4.gif

Någon som vet om man kan få någon form av näringsdrycker utskrivna ?

Me2, jag fick näringsdrycker med massa kalorier utskrivna när ja ammade sonen för då vägde jag tillslut bara 42 kg.. Såg förfärlig ut!!! Ändå åt ja som en häst! Så du kan absolut få det utskrivet! Kontakta vc om du inte får tag i bm så du får må bra snart! Du får dock betala själv och de va lite dyrt tyckte ja men helt klart värt det!:)
  • 30maj
    SaraKarla skrev 2013-08-16 10:27:44 följande:
    Vet inte om jag vågar tala med min bm, vad säger man?
    precis så som du skriver till oss... det är vanligt med depression vid grabiditet så det är inget ovanligt. Tror du skulle må bra av att få remiss till kurator och prata av dig och få lite förståelse :)
  • 30maj

Gud namn är så svårt, ja Oxh sambon gör en gemensam lista med massa namn och plockar allt eftersom bort namn som den ena inte gillar, tillslut är de bara ett kvar, som förra gången då blev de Vilde.

Denna gången har vi allt från Elvin, lorentz, Marlon, axel, elliott.....svåååårt!!

• 30maj
    kallemaja skrev 2013-08-20 17:30:11 följande:
    En fråga, ni som vill får svara..men hur är ert sexliv under graviditeten? Känner ni att det är lika aktivt som vanligt ;) kul att höra om era gravhormoner påverkar er positivt el negativt :)
    positivt graviditet nr 1, negativt denna gången .....:P
  • 30maj

Tjejer! Idag började ja hulka och snyfta när en brandbil körde förbi mig på stan i full fart med både ljud och ljus på...fick liksom hålla inne tårarna!!! Herregud, vist att jag är extra känslig och gråter åt alla föda barn program på tv, men åt en brandbil?!

Svar på tråden BF januari 2014