• 30maj

BF januari 2014

Jag hade också en fantastisk förlossning! Första värken 7 på morgonen och vid 5 på eftermiddagen va han ute. Där mellan låg ja tyst och mådde givetvis jävligt dåligt av smärtan, men allt som allt så minns ja den bara positivt! :) tog lustgas och eda:)

• 30maj

Tänkte ta upp vagn diskussionen igen...vi ska köpa en bugaboo donkey nu men vår son är 2 år och 7 månader i januari. Hur hade ni gjort, köpt en Duo med sitts åt honom också eller en Mono med bara plats till bebisen? (för er som ej vet så kan man dra ut chassit ich köpa till en sits senare om man vill)

• 30maj

Ja vi tänkte att beställa från holland men de är ju fortfarande stora pengar så de är därför vi funderar:) ja precis på mono är de ju både ligg och sitt del men som sagt bara en ram till ett barn:) känns onödigt stt köpa en duo om han inte vill åka men samtidigt är hab bara 2/5 så ja kan inte begära stt han alltid ska orka gå... Men jobbigt stt beställa igen om vi nu köpt en mono och måste ta en leverans till med bara en del i... Hmm vet verkligen ibte hur vi ska göra?!

• 30maj
    Tokfrans skrev 2013-08-26 19:04:23 följande:
    Hallu , har en fråga till er alla som kankse kan veta

Jag är i v.18 har känt fosterrörelser dagligen, flera gånger om dan i över en vecka, igår kväll kände jag inget och inte än idag heller, har bara haft lite små värk som stickningar högg på sidorna.
     Bm sa att de kan vara normalt men kan inte ta in mig så vi kan höra hjärtat för de sker vid v.20 men ska inte oroa mig om jag inte blöder och har smärta, vilket jag inte har.

Men kan ändå inte vara lugn och lita på de hon säger är ju så beroende av dessa små underbara puffar, är ju en bekräftelse för mig att allt är bra där inne är de vanligt att de bara lägger av bara så? 
    förstår att du är orolig.. men vänta tills imorgon och känner du inget då skulle ja begära att få komma in !!!

• 30maj

Hade de kommit in vinterkläder på ullared?? Och julsaker? Och mammakläder? Hur aka ni andra gära med vinterjacka?? Tänkte ja kulle hitta en billig stor på ullared:)

• 30maj
    Lua skrev 2013-08-28 11:32:43 följande:

Precis som jag inte skulle dricka alkohol för att det KAN vara skadligt skulle jag inte färga håret som gravid, det finns mängder med studier som visar att kemikalienivåerna är kraftigt förhöjda efteråt. En gör som en vill, men ett foster är så jäkla känsligt. Hittade det här:

Att oxidativa permanenta hårfärger innehåller skadliga ämnen är känt sedan länge. Aromatiska aminer som parafenylenediamine (PPD) och toluene-2,5-diamine (PTD) är giftiga och starkt eller extremt allergiframkallande. Ämnena tar sig in i kroppen via huden, och kan stanna kvar på hårstråna i veckor eller kanske månader efter en hårfärgning. Nu hävdar brittiska forskare att de också kan reagera med vanliga luftföroreningar som tobaksrök eller avgaser och då bilda mycket giftiga och starkt cancerframkallande nitrosaminer. Hårfärg har även tidigare kopplats till cancer, bland annat leukemi, bröstcancer och tumörer i urinblåsan, äggledarna och hjärnan.

Och den här artikeln:
    http://www.dailymail.co.uk/health/article-2281413/Hair-dye-used-millions-women-linked-chemicals-cause-cancer.html

Då tog jag första bästa som kom upp när jag googlade...
    Alkohol KAN inte vara skadligt, det ÄR jävligt skadligt! Men det finns inga studier i världen som visar på samma sätt att färg skulle vara det. Även om studier gjorts och görs. Ditt barn föds inte med lägre vikt, de får inga missbildningar eller kvarstående men av färg- utifrån Mina antaganden. Ja färgar som vanligt även om ja inte gör de för skojs skull eller i onödan utan bara i nödfall när håret ser ut som skamm!
  • 30maj

Vi ska brställa en bugaboo donkey från holland och babyskydd ska vi hyra från NTF, ser ingen anledning att köpa när vi kan hyra så lätt:)

• 30maj

Tycker de finns nån/några i tråden som Alltid har nåt "bättre" att säga, eller "rätt" svar på allt. Jag själv är inte så aktiv i tråden mer än när ja verkligen tycker mig ha ett svar, men ja är så trött på att läsa dessa "motthugg" i mildare variant som svar på allas inlägg..... Förlåt Mitt gnäll.

• 30maj
    Siiran skrev 2013-09-03 11:41:17 följande:
    Nu har jag varit hos läkaren och blev sjukskriven pga depression denna och nästa vecka till att börja med. På torsdag ska jag till psykolog och se hur vi ska gå vidare. Känns inget vidare att behöva säga till folk att jag är gravid och deprimerad, man ska ju vara glad! Men som min syster sa är det upp till mig vad jag vill säga, till många får det nog vara att jag är sjukskriven pga trötthet helt enkelt.

Nu till det riktigt jobbiga!!
    Min chef vet inte än att jag är gravid (blev nyanställd fram till jul när jag redan var "hemligt" gravid) och nu måste jag skicka läkarintyget till henne där det står att jag är deprimerad i samband med graviditet. Jag skickar ett mejl och förklarar tror jag, för jag orkar inte prata med henne, som jag inte känner precis om detta. Sen kommer hon dock ringa upp mig och då lär jag böla som jag alltid gör när jag pratar om det. Känns inte så bra! Och har dåligt samvete för att de nu måste hitta vikarie, vilket inte är det lättaste!

Usch klag klag här jag vet! 
    usch din stackare!! mejla henne ja, och när hon ringer kommer hon garanterat vara förstående (hoppas ja verkligen!) och det är okej att börja böla för det är skit tungt att vara gravid alltså... och dessutom deprimerad på det... sen att det är svårt att hitta vikarier ska du inte bry dig om, du behöver inte mer i ditt huvud nu än att bli "frisk" :) Har du provat att träna något? simma, gymma eller så?? det brukar ja må skit bra av, känner mig så fräsch då även om det är jobbigt innan:D
    KRAM 
  • 30maj
    vilja89 skrev 2013-09-03 16:28:08 följande:

Jag har ett problem. Som verkar vara ett lyxproblem här i och för sig :/ Men jag upplever det väldigt jobbigt.

Jag kan inte sluta äta socker.

Vi äter bra hemlagad mat, bra portionsstorlekar osv. Men jag kan inte gå EN dag utan godis.

Förut åt jag inte godis alls typ. I början av graviditeten åt jag bara frukt och nu bara godis känns det som.

Vill inte att min bebis får i sig så mycket socker!!! Någon som har tips? Kan verkligen inte motstå.

Är normalviktig och följer väl en normal viktkurva för en graviditet. Men vill som sagt inte att bebisen får i sig så mycket socker. :( Känner mig redan som en dålig mamma...

Hihi förlåt men ja har exakt samma "problem".... Men jag försöker varje dag att motstå men de går ej.. Fick ångest när ja stog på vågen idag (gått upp 4 kg) men de är endast för atr ja förra gången gick upp endast 11 kg och de är nu man går upp som mest, eftrr v 20... Tragiskt men så kännrr ja!
Svar på tråden BF januari 2014