-
usch sånna dagar är fruktasvärda...hoppas ni inte har så långt hem? annars kanske nån snäll släkting vill hänga med och hämta:)??popcornplaya skrev 2013-09-04 12:24:39 följande:Idag känner jag mig inte stor... Fått feber och har även fruktansvärt ont i fogarna dag. Och mannen åkte iväg med vagnen i bilen idag så strax måste jag hämta lilltjejen från dagis och bära henne hem. :( -
Jaaa helt lyrisk är jag! Beställde dröm vagnen bugaboo donkey i off white, den ska komma nästa vecka! Då kan sonen börja används den innan bebis kommer:)englasmamma86 skrev 2013-09-06 20:02:45 följande:måste fråga har alla redan beställt eller har sina barnvagnar redan?
-
Stackare...:/ hoppas de blir bättre!!!kallemaja skrev 2013-09-06 20:03:27 följande:Är så trött på att kräkas nu! Äntligen kände jag första sparkarna igår v22, helt överlycklig!!! När man kände lillan är det värt ALLT!
Nån som vet bra sida där man kan beställa amningskudde? Skulle vilja ha en helt vit...som går som ett U...
På tal om amningskudde, vilken av alla modeller är bäst? Hade ingen till sonen (vilket ja ångrar, fick fruktansvärda smärtor i rygg och nacke) så därför är ja lite loost! -
äter tyvärr sämre nu, mycket socker.....:/ innan tränade jag stenhårt och åt stora nyttiga mål.kallemaja skrev 2013-09-10 19:15:09 följande:Hur ser era kostvanor ut nu under graviditeten? Äter ni supernyttigt, som vanligt eller mycket skräpmat?
Jag får dåligt samvete ibland att jag borde äta bättre. (Tar iof vitamin tillskott och omega 3 och folsyra fortf) men eftersom mitt illamåendende fortfarande spökar så har jag svårt att äta bra ibland!
Blir myyyyycket apelsinjuice och salta godisar ????
på tal om träning, nån annan som fitness tränar? styrketränar? jag började för 2 veckor sedan efter att hållt upp hela grabiditeten för ja har mått så dåligt.. men nu känner jag mig helt vilsen vad jag kan köra och hur ja ska lägga upp passen. Har foglossning och vill gynna min kropp inte stjälpa den.. -
jag kollade på den också, men insåg snabbt att ja inte gillade att sonen skulle få så dåligt med plats under bebisen, han hade inte tyckt om det! Sen finns det ju en Viking som har sittsarna brevid varandra men då måste man ha två chassin ifall man vill variera mellan en och två sittsar.. och det gjorde att vi insåg att smidigaste vagen för oss var donkeyn så nu är en sådan beställd :) Annars är den grymt snygg viking!!!englasmamma86 skrev 2013-09-10 16:48:53 följande:
Är det någon som funderat på nya Emmaljunga super viking 2014? jag hade precis ändrat mig och ville ha en brio go men så såg jag denna, är mäkta imponerad vilken vagn alltså.
man kan köpa en adapter och klicka i en extra sittdel och få en superfin syskonvagn eller så kan den användas som enkel vagn, finns fina sufflor att byta, jätte smart varukorg att klicka i i sidan (som extra tillbehör)
här kan ni läsa om den www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_mo...
nu har min hjärna börjat vela rejält haha .. -
Fan! Är barnlediga ikväll och har bokat bord ute, första gången på väääldigt länge, och här liggrr ja med världens magknip:( får se hur kvällen blir....
-
Ja hade avslag några veckor efter och de va så äckligt, usch... Men sen va de problematiskt att göra nr 2 efter.. Blev ordentligt förstoppad då ja inte fick ut nåt - kändes ju som hela "frammen" skulle ramla ut om man tog i. Kommer be om lavemang denna gången!!
-
Än en gång, hur ska ni göra med vagen i vinter? Åkpåse och overall? Eller täcke? Eller en såndär åkpåseoverall, en sån med armar (sett på hm och kappahl bland annat) och filt?? Hmmm är så grymt osäker hur vi ska göra.... Tips?
-
Vart har ni hämtat boxar? Vill meed! Hämtade på babyproffsen, men dom hade slutat med blöjhink sa dom?M Hedell skrev 2013-09-15 17:58:25 följande:Var det öht några kuponger i Kronan´s box? Har hämtat ut den jag oxå, och bara den, men har inte heller några kuponger i den
Föresten hittar inte vilka apotek som hör till apoteksgruppen där man kan hämta med? -
tack!!!:Dc4trin skrev 2013-09-15 18:19:39 följande:tvablitre.blogg.se/category/gratis-babyboxar....
Här e alla jag hämtat ut o bilder på innehållet av många av dem :D
Apoteksgruppen o vilken stad du bor i kan du söka på så kommer de upp =)
anmälde kronans nu, men nåt apotek tillhörande apoteksgruppen hade vi inte på långa vägar tyvärr :/ -
Stå på dig! Du har ALL rätt att be om en ny läkare!! Dessutom skulle jag absolut ta tag i att nå sjukhuschefen och tala om va idioten sa, bland annat att du skulle tänka på att avsluta graviditeten!!!! Jag har också blivit hemskt dåligt bemött i vården då en doktor sa till mig att ja fick välja om ja ville ge min 2 åring pencillin eller ej, man bara så ja visste så har de hänt att barn dött utan - och vem ska stå ansvarig för de? Frågade han mig.. (sonen hade öroninflammation...) önsksr såååå att ja hade gått vidare med det!!!SB2011 skrev 2013-09-18 14:31:17 följande:inget kul läkarbesök idag.. riktigt otrevlig läkare. blev helt ställd då jag fått så bra hjälp hittills.
fick utskrivet blodförtunnande sprutor i och me jag hamnar i rullstol. kostar en halv förmögenhet ju. får ju kosta va de vill men blev förvånad över hur jävla dyrt de va. 2670kr och då räcker de ändå bara 100dagar.. önskar nästan han skrivit ut mindre förpackningar och fler uttag så smällen inte blev så stor på en gång.
Förvärkarna brydde han sig inte om överhuvudtaget, utan de va bara å vänja sig för dom kommer bara bli värre å värre men de betyder inte att ungen riskerar att komma innan eller att tappen skulle bara påverkas.. (inte va någon annan säger, ink min bm eller läkaren på mvc)
min bm sagt att de fanns inte en chans att jag skulle behöva gå tiden ut men de ansåg inte han, utan han tyckte inte de fanns skäl nog för att planera någon igångsättning, eller göra nånn medicinsk förlossningsplan som jag önskat då förra förlossningen var jobbig och jag har en grundsjukdom som påverkar min uthållighet när det kommer till fysisk utmattning.
när jag försökte förklara hur jag mådde psykisk nu och hur jobbigt det va att må så här så fick jag höra att ja de kommer ju bara bli värre ju längre tiden går och de borde jag räknat med då jag hade svåra foglossningar förra gången med, och de blir alltid värre för var graviditet ( var tog varje graviditet e unik och man kan aldrig säga hur nästa kommer bli vägen??) och om de nu va så jobbigt borde så borde jag kanske avsluta graviditeten, för jag hade ju trots allt till slutet av veckan på mig att göra de innan de var för sent! för de är ju precis vad man vill höra när man ber om hjälp.
kan säga att jag bröt fullständigt hop i väntrummet utanför och stortjöt. lipar nu med när jag skriver detta. fanns som tur va en kurator där på stället just då (som va där i annat ärende) som tog hand om mig. fick en tid till henne nästa vecka.
-
Ni som syr era babynest vill ni tipsa om mallar? Eller va de heter... Är ingen erfaren sömmerska så... Och vart köper ni fina men billiga tyger när ni pysslar:)?
-
haha ja åkte och köpte mig tyg och allt ja med så nu är mallen klar, ska bara låta tyget och stoppningen torka!:)
Föresten ett tips, vadden skulle kostat mig 85kr/m på tygaffären men ja åkte till jysk där dom sålde ut sommartäcken för 50 kr så ja köpte de istället och ska stoppa den med :) Perfekt ju! -
Samma hääär, om några helger tänkte ja:)84Johanna skrev 2013-09-25 17:17:36 följande:Snart dag för ett Ullaredsbesök =) Trots att vi väntar 2:an måste man ju shoppa liiite nytt ;)
Elin 101016 -
Vill också va med på fb!
Karin nygård mariestad :) -
Jag har bf 17 januari!:) dd?Josefine02 skrev 2013-10-02 21:03:40 följande:30maj: Mariestad? Här har du en skarabo! Kul med en så nära! När var ditt bf? :)
Själv tog jag bort fb för en vecka sedan ca. Det var det bästa jag har gjort! Såååå skööönt! :)
Haha ja de har man funderat på att göra nåra gånger... -
Japp jag har samma, hade de med sonen också. Men för mig är de från under höger bröst och rakt igenom kroppen pch ut i ryggen om du förstår.. Pratade med bm hon sa att de va gallan- inget man kan göra nåt åt. Eventuellt prova att äta "gall-vänlig" mat.. Kan inte heller sitta, stå eller ligga på sidan utan fruktansvärt smärta... Måste ligga ner för de ska gå över ett tag:/Josefine02 skrev 2013-10-04 22:08:06 följande:Alltså.. Är det någon i denna grupp som har eller haft liknande symptom som jag just nu?
Har så ont under mitt högra skulderblad mitt på revbenen i bak på ryggen. Sambon masserar och masserar men det går fan inte över! Det gör även ont när han masserar. Det värker som tusan. Kan inte ligga på sidan utan måste ligga på rygg, sitta gör också ont! Har googlat massor, gallsten, lossad moderkaka och i vissa fall ingen anledning alls? Någon som har en aning? Orkar inte ringa och be om hjälp och skit, vill bara må bra i denna graviditet någon gång..
-
Men jösses ja tänk att våra små liv är färdiga där inne redan och ska bara tjocka på sig nu... Grattis och skönt att allt gått väl!Baby2014 skrev 2013-10-14 10:24:08 följande:Igår ville flickan ut, hafe SD jela dagen som blev värre och värre. Kom in strax efter 19 barmet mådde inte bra i magen hjärtljuden sjönk hela tiden så Det blev akutsnitt! Flickan mår jättebra hon andas själv trots att hon hat respirator och så fick hon en påse blod. Hon föddes i v 26+4 vägde 875gr och var 36cm m. Ursäkta min stavning, morginet gör det inte enkelt
-
Fast alla i tråden fick barn januari 2014;)yasmine96 skrev 2014-06-01 19:51:01 följande:Plussade för två veckor sen o är i vecka 7 nu, beräknad i januari också! Jättekul :)