• 30maj

BF januari 2014

Jag hade kvar mitt streck sedan sonen för 2 år sedan? Hehe

• 30maj

Jag tycker fortfarande att föraäkringskassan är svår att förstå mig på, trotts ja har en son på 2 år...:P hur länge ska man ha arbetat, eller går de på årsinkomsten(?) för att få högre än längsta från fk?? Hade lägsta mes sonen men har pluggat och jobbat tills denna grav...

• 30maj

Ja kan inte alla skriva tips på "gratisgrejer" alltså i babykategorin då;)?! Haha!! Såå kul :)

• 30maj
    Kramardig skrev 2013-07-31 20:24:39 följande:

Någon som har ett barn sedan tidigare som är kring 2-3år?

Vi har lite svårt för att bestämma oss när det gäller barnvagn. Syskonvagn eller vanlig vagn med ståbräda? Tidigare var jag helt säker på en vanlig vagn medståbräda men nu är jag lite osäker. Sonen kommer vara 2år och 9mån när bebis kommer och frågan är om vagn behövs åt honom?

Några vänner sa att deras barn åkt rätt länge och att dom inte hade klarat sig utan vagn då deras barn velat åka längre sträckor och även vilat i vagnen. Medan andras barn knappt åkt vagn vid sammaålder.

Funderar därför på en Donkey just för att vi kan göra den till syskonvagn/enkel beroende på vart vi ska osv.

Någon med tips?

Vår pojk kommer vara 2,6 år när bebis kommer och vi har inriktat oss på en donkey! Perfekta vagnen för syskon eftersom man kan göra den till mono också:D eller emmaljunga viking, nån som vet om man kan göra den till mono??
  • 30maj
    vartjagängår skrev 2013-08-06 21:26:15 följande:
    Måste bara höra med er som har egen doppler.. Tycker hjärtat slår så långsamt? Om man jämför med vad det gjorde förra grav hos bm. Samma för er eller är det bara jag? Hör ju skillnad på mitt hjärta & bebisens & det slår ju snabbare än mitt men tycker iallafall det känns långamt..
    men då är de nog ingen fara eftersom du hör bådas hjärta och de slår snabbare än ditt, ser du inte hjärtslagen på dopplern??:)
  • 30maj
    Siiran skrev 2013-08-07 11:31:20 följande:

Var på intervju i morse och fick nytt jobb :D Sa inte att jag är gravid och kommer behöva någon timme ledigt på torsdag nästa vecka (första veckan) för rul. Känns sådär!

Grattis!!!:) ja skulle inte säga att de va rul utan att du behövde ledigt för en läkartid helt enkelt:) lycka till!!
  • 30maj
    SB2011 skrev 2013-08-07 11:21:35 följande:
    Va skönt att höra nån som känner som mig! Känns lite tabu att hoppas på ett visst kön! Skulle givetvis inte älska ungen mindre om de va en pojk men skulle så gärna vilja ha en av varje!

Som du så har man ju allt för en pojke i kläd å leksaksväg och vet att de kanske hade blivit lättare att dom kanske kan dela rum allt sånt! Men ja skulle vilja uppleva hur de e att ha en tjej med! Men de känns nästan skamligt att erkänna de!:/
    Åh ja känner som er, vill också ha en av varje!:) hade ja fått en tös först hade ja givetvis velat ha en pojk nu:) skulle va så mysigt med båda könen:)
  • 30maj

Hubbenbubben och sagalo förstår inte er frustration?! Då ni har samma dilemma som oss med pojkar bara åt andra hållet, båda har vi något vi inte kan säga för de är en skamm?! Så ingen bitterhet är behövlig.

• 30maj
    sagalo skrev 2013-08-07 22:00:34 följande:
    Haha, jag antog att hon syftade på mig och englasmamma? Kan bli rörigt med alla nick ;)
    Ja så kanske de blev:P jag kanske missförstod hela konversationen i sånna fall?? I vilket fall vill ja bara ha sagt att man ska få önska eller tänka vad man vill om sitt kommande barn utan att nån annan har något att lägga sig i det oavsett:)
  • 30maj
    Josefine02 skrev 2013-08-09 20:43:01 följande:

Skönt att studera! Då kan man kanske ta det lite i sin egen takt! :) Usch, hur gick det när du svimmade då? Vi har också vart på RUL där allt såg bra ut men man blir ju ändå lite nojjig över vad det är som är fel? Jag mår hellre bra och jobbar mindre än att jobba röven av mig och mår dåligt! Har dessutom bara anställning till 31 aug så det känns ju inte så jätte bra att vara sjukskriven de sista veckorna heller om jag inte vet om jag får fortsätta. Har sagt att jag inte vill jobba natt då det är tunga lyft osv just då. Men tro fan att kärringjäveln har satt de 2 sista veckorna på natt ändå! Vad är det hon inte förstår? Hon är typ 27-28 år och har aldrig varit gravid själv så jag tror inte hon förstår hur dåligt man kan må!!

Va är de för kass chef? Respekt och hänsyn är inte nåt hon verkar ha i äverflöd!!

Hoppas de går bra för er alla med jobben:/ själv har ja 7 tunga pass i äldrevården kvar innan skolan börjar igen!! Ska bli så jävla skönt med 8.30-15.00 dagar och plugg på kvällarna även om de är jävligt stressigt de med:P
Svar på tråden BF januari 2014