BF januari 2014
Jag hade kvar mitt streck sedan sonen för 2 år sedan? Hehe
Jag hade kvar mitt streck sedan sonen för 2 år sedan? Hehe
Jag tycker fortfarande att föraäkringskassan är svår att förstå mig på, trotts ja har en son på 2 år...:P hur länge ska man ha arbetat, eller går de på årsinkomsten(?) för att få högre än längsta från fk?? Hade lägsta mes sonen men har pluggat och jobbat tills denna grav...
Ja kan inte alla skriva tips på "gratisgrejer" alltså i babykategorin då;)?! Haha!! Såå kul :)
Någon som har ett barn sedan tidigare som är kring 2-3år?
Vi har lite svårt för att bestämma oss när det gäller barnvagn. Syskonvagn eller vanlig vagn med ståbräda? Tidigare var jag helt säker på en vanlig vagn medståbräda men nu är jag lite osäker. Sonen kommer vara 2år och 9mån när bebis kommer och frågan är om vagn behövs åt honom?
Några vänner sa att deras barn åkt rätt länge och att dom inte hade klarat sig utan vagn då deras barn velat åka längre sträckor och även vilat i vagnen. Medan andras barn knappt åkt vagn vid sammaålder.
Funderar därför på en Donkey just för att vi kan göra den till syskonvagn/enkel beroende på vart vi ska osv.
Någon med tips?
Var på intervju i morse och fick nytt jobb :D Sa inte att jag är gravid och kommer behöva någon timme ledigt på torsdag nästa vecka (första veckan) för rul. Känns sådär!
Hubbenbubben och sagalo förstår inte er frustration?! Då ni har samma dilemma som oss med pojkar bara åt andra hållet, båda har vi något vi inte kan säga för de är en skamm?! Så ingen bitterhet är behövlig.
Skönt att studera! Då kan man kanske ta det lite i sin egen takt! :) Usch, hur gick det när du svimmade då? Vi har också vart på RUL där allt såg bra ut men man blir ju ändå lite nojjig över vad det är som är fel? Jag mår hellre bra och jobbar mindre än att jobba röven av mig och mår dåligt! Har dessutom bara anställning till 31 aug så det känns ju inte så jätte bra att vara sjukskriven de sista veckorna heller om jag inte vet om jag får fortsätta. Har sagt att jag inte vill jobba natt då det är tunga lyft osv just då. Men tro fan att kärringjäveln har satt de 2 sista veckorna på natt ändå! Vad är det hon inte förstår? Hon är typ 27-28 år och har aldrig varit gravid själv så jag tror inte hon förstår hur dåligt man kan må!!