• 30maj

BF januari 2014

hundenhubbe skrev 2013-05-15 20:01:17 följande:
    Jaa, de känns alldeles för långt bort!! Jag har någon dag här och där ledigt men annars är de mkt jobb :/ Vi får kämpa! Tänka: Pengar till mer gos åt lillbebisen!
    Jag är i termin 3 nu och förhoppningsvis hinner jag klart termin 4! Blir väldigt tajt då sista tentan är runt den 17 januari och jag har BF beräknat den 14... Haha! Hoppas lill*n stannar inne lite så mamma hinner klart!
    Jaa, du hinner :D USKA ska jag jobba som i sommar :D Kommer bli superkul! Vill nog med bli barnmorska! :D Möta såna som oss som ska se sitt barn för första gången, måste ju vara supermysigt! 
    Mm det är samma här så jag är nöjd med schemat i övrigt, bara de att man undrar hur de ska gå med orken nu när man är så trött och alla andra symtom som illamående och smärtor...
    Åh va kul!! *Avis*  men förstår att de är stressigt... vi läser ju efter vanliga skolors terminer som tur är så ja blir klar med den terminen i december.
    Förra förlossningen skrev ja i mitt brev att inga studenter fick närvara.. egentligen vill jag inte att studenter ska få arbeta med mig denna gången heller... MEN när jag väl är bm studerande så kommer jag ju absolut behöva prova på riktiga förlossningar...antar att studenter får va med denna gången:) 
  • 30maj
    hundenhubbe skrev 2013-05-15 20:01:17 följande:
    Jaa, de känns alldeles för långt bort!! Jag har någon dag här och där ledigt men annars är de mkt jobb :/ Vi får kämpa! Tänka: Pengar till mer gos åt lillbebisen!
    Jag är i termin 3 nu och förhoppningsvis hinner jag klart termin 4! Blir väldigt tajt då sista tentan är runt den 17 januari och jag har BF beräknat den 14... Haha! Hoppas lill*n stannar inne lite så mamma hinner klart!
    Jaa, du hinner :D USKA ska jag jobba som i sommar :D Kommer bli superkul! Vill nog med bli barnmorska! :D Möta såna som oss som ska se sitt barn för första gången, måste ju vara supermysigt! 
    såg att du också va 22 år .. vi är lite samma då.. fast jag har en son redan då:)
  • 30maj

Hundenhubbe: Ja de är underbart, ska bli fantastiskt med ett litet syskon till honom:) vi har vart tillsammans i 3 år:)

• 30maj

Sarakarla: ja fick barn 2011 och är i v 5+0 idag och har inte fått nån mage... Får väl se när den kommet,. Kan gärna vänta till v 10 eller nåt nu när man går i bikini snart så slipper folk fråga innan man vill berätta.. Men antar att den kommer tidigt då jag är någolunda vältränad

• 30maj

Neline: men ja är på 5+1 nu och har bf 15 januari...hur hänger de ihop?

• 30maj

Era stackare som mår så illa:( själv är ja väldigt yr men dock inte illamående!

Till nåt helt annat, är hemma med min son idag för han hade 37,9 och är hostig annars pigg och glad, mest för att han alltid blir jättesjuk i krupp och öroninflam. när han är sjuk.. Han är 2 år, vad kan man hitta på idag i skitvädret? Alltid lika svårt tkr ja...

• 30maj

Åh fick precis ett samtal från chefen som ville förflytta mig från äldreboendet i sommar till hemtjänsten..hon sa att procenten skulle vara ungefärliga. Men ja har aldrig vart i hemtjänsten och va så glad att jag hade sommaren schema planerat!! Så jävla nervös över ifall ja inte trivs. Många här inom vården så frågar om era erfarenheter av hemtjänsten!!?

• 30maj
    Magda85 skrev 2013-05-20 20:31:58 följande:
    Må illa beroende på kön... Jag mådde mkt mer illa då jag väntade sonen än då jag väntade dottern, men har oxå hört dom som haft tvärtom däremot hade jag klassiska flickmagen med tösen och pojkmage med sonen!

Ang hemtjänsten.. Jag jobbar inne på boende (demens) men har haft flera sk poolpass ute i hemtjänsten. Tycker att det varit helt ok faktiskt, inget jag skulle vilja göra på heltid då jag gillar att jobba i ett team men jag tycker absolut inte att det är jobbigt att åka på ett sånt pass väldigt begränsat med tunga lyft och risk för våld, pensionärerna är i regel ganska klar i knoppen osv, och ska man tex handla finns det förhoppningsvis tillgång till bil ett minus dock är att dom, iaf här, jobbar så länge som till kl 22 på kvällen, den tiden är jag klubbad sedan länge
    TACK ALLA för era svar på hemtjänst-frågan! 
    Jag fick mitt schema för de första 4 veckorna och jämnförde det med schemat ja skulle ha på boendet och det var såååå dåligt! Jobbade 7-10 = 3 timmar flera dagar...så för att få ihop procenten så blev det massa dagar i rad, när jag på boendet istället skulle göra 6 timmar åt gången och ha dagar ledigt emellanåt.. Så ja ringde upp chefen och sa att jag inte går med på förfrågan om förflyttning. Hon lät inte jätteglad men sa att dom väl fick fixa de på nåt annat vis! Och ja skiter faktiskt i om hon blev arg eller ej för nu ska ja jobba med ett OK schema på ett ställe ja trivs under första trimestern av min graviditet, jag vet nu liksom att ja kommer orka.. va jättenervös att ja inte skulle trivas eller stressa sönder mig i hemtjänsen:/
    Sen till hösten har ja ju plugget om dom är tjuriga på mig och till vintern kommer ju bebisen så ;) hehe 
  • 30maj
    popcornplaya skrev 2013-05-22 12:49:00 följande:
    C4trin: hur gamla är ni? Förlåt att jag undrar men med tanke på vilka namn ni funderar på så säger mina fördomar att du är runt 20 ;)

Själv har jag inga pojknamn alla på lager men gillar Elsa och Astrid som flicknamn.
    Fast det var väl fruktansvärt onödigt påpekat popcornplaya? Vad har valet av namn med åldern av föräldrarna att göra? Det handlar väl mer om vad man har för personlighet än ålder? Vad säger dina namnval om dig då? att du är en mogen förälder? hmm... jag gillade inte din åsikt angående dina fördommar :P 
  • 30maj

Vår son heter Vilde:) ett namn vi älskar och kunde aldrig tänka oss honom heta något annat! Blir nästa en tös funderar vi på Ottilia, blir de en kille så blir de nog Marlon eller Otto;)

Svar på tråden BF januari 2014