• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Tokfrans
    hundenhubbe skrev 2014-01-20 23:11:10 följande:
    Åh avis jag är på er alla!!!3 dagar till BF idag och jag vill bara att hon ska komma nu!!

Sitter och muttrar här med. Blir så avis, vill med gosa med min lillkille. 9 dar kvar! Känns som en evighet hehe ;)
  • Burberry
    Patricia1984 skrev 2014-01-21 01:28:23 följande:

Hej! Fick en son igår klockan 9 på morgonen. Han vägde 4,6kg och 56cm lång!

Grattis! Oj, det var en stor kille!

Sovit hittills, men vaknade när måste på toa. Rejält sjukt att gå. Tagit ctg nu, borde börja sova igen, men inte så lätt, tar ont allt som oftast. Hoppas att öppnats en del nu under natten.
  • Kramardig

Patricia1984: Grattis! Det var en stor kille! Var faktiskt in på webbisar för någon vecka sedan och kikade runt, såg en pojke som var 56cm lång och vägde hela 5300gr! Vilken klump att krysta ut haha! Hoppas ni alla mår bra :)

Burberry: Hoppas det tar fart snart för dig!

Jag fick morfin och bricanyl igår så att jag skulle få sova i natt. Har sovit väldigt bra om man jämför med dom senaste nätterna. Nu börjar jag bara bli lite nervös inför förlossningen med tanke på hemorrojdern. Många från personalen som aldrig sett en så stor som jag har nu, ska tydligen vara 7-8cm så ni kan ju tänka er hur ont det gör!

Lycka till alla!

• syskonlängtan14

Grattis till alla bebisar. Här sitter vi och väntar på läkaren och sen blir de förhoppningsvis hemfärd till storebror. Längtar hem!

Lycka till alla idag som ligger och är förhoppningsvis igång och snart får träffa era bebisar.

• Maliz

Igår kväll kom vår underbara flicka i vecka 42+0 efter en i gångsättning. Tog hål på hinnorna vid 17.30 och 21:18 var hon ute :) helt underbart..

• Kramardig

Jag ligger nu och väntar på att värkarna ska ta fart. Har fått första dosen cytotec och ska tillbaka till förlossningen 11.45 och se vad som hänt. Kan bli en till dos men får hoppas bebis vill ut :)

Blivande storebror har det iaf bra hos mormor. Leker på bra och tycker att mamma och pappa kan komma sen, inte nu, han vill stanna hos mormor. Måste säga att det känns jätteskönt att han trivs så bra! :)

• Burberry

Klockan 12 föddes vår kille. Frisk o kry. 51 cm o 4660 gram.

Värkarna blev bara värre o värre i natt, flyttades till förlossningsrummet i morse o ringde hit maken. Lättare några timmar med epidural, öppnades till 9 cm, sen gick det snabbt. Epiduralen gick ur kroppen o fick krystvärkar genast. Orkade inte krysta ut honom , var trångt, så blev sugklocka o andra gradens sprickning. Mått bra o varit uppe hela tiden efter förlossning. Maken for nu hem efter storasyskonen. Nöjd o glad förlossningen gick såhär bra!

• hundenhubbe
    Tokfrans skrev 2014-01-21 01:20:12 följande:

Sitter och muttrar här med. Blir så avis, vill med gosa med min lillkille. 9 dar kvar! Känns som en evighet hehe ;)
    Jaa jag har 2 dagar och de känns lääänge!
    Hur startade era förlossningar :) ?
    Jag har börjat fått "salvaliknande" flytningar (Ursäkta beskrivningen) som verkligen rinner. Kan de vara slemproppen? Har även mensvärk som jag haft i typ 1 ½ vecka. Hade ont i ljumskarna i helgen och ont i ryggen har jag ofta. Igår var bebisen mkt lugnare i magen men idag har de varit full rulle. Vill att de ska staaarta!