• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays

såhär tidigt är det ju inte riktiga gravidmagen. det är ju tarmarna som sväller upp och gör att det syns att man är gravid.

och jag måste äta hela tiden. känbs som magen blir tom fort och få mår jag illa. då funkar bara juice och skorpor men med den maten och all juice lär jag knappt komma in genom dörren sen :p

• Trollbarnet
    fluu skrev 2013-05-16 23:12:26 följande:
    *Räcker upp handen*  Tror jag har skällt ut sambon 5-6 gånger idag,han är härdad...  Det hjälper inte heller att dottern har kommit i en tidig trotsålder.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Haha samma här! Han kom hem igår från arbetsturen och jag fick hälsningen "hej mitt älskade lilla hormonmonster" och ja, han har ju rätt. Tänder till över minsta lilla, dock endast på honom, ingen annan har ännu blivit drabbad i min närhet! ;)
  • fluu
    Trollbarnet skrev 2013-05-16 23:58:44 följande:

Haha samma här! Han kom hem igår från arbetsturen och jag fick hälsningen "hej mitt älskade lilla hormonmonster" och ja, han har ju rätt. Tänder till över minsta lilla, dock endast på honom, ingen annan har ännu blivit drabbad i min närhet! ;)
    Jag tar ut allt på sambon,han väntar ju också barn ;) Och sen för att inte(jo,det har hänt..) ta ut det på dottern.
  • Trollbarnet
    fluu skrev 2013-05-17 00:50:52 följande:
    Jag tar ut allt på sambon,han väntar ju också barn ;) Och sen för att inte(jo,det har hänt..) ta ut det på dottern.
    Jag tror att det kan vara rätt lätt att hamna i skottlinjen för man har ju verkligen ingen kontroll över känslorna.. Pendlar mellan att vilja gråta, skrika, vara förbannad och skratta mitt i allt. Psykfall är man, helt enkelt!

Tycker inte att detta är en normal svullnad så tidigt. Tycker att det är fruktansvärt läskigt och börjar misstänka minst trillingar!!!!! Sen att _HELA_ magen är svullen gör att jag rör mig som ett kylskåp med mina 50 kg.
  • fluu
    Trollbarnet skrev 2013-05-17 01:02:26 följande:
    Jag tror att det kan vara rätt lätt att hamna i skottlinjen för man har ju verkligen ingen kontroll över känslorna.. Pendlar mellan att vilja gråta, skrika, vara förbannad och skratta mitt i allt. Psykfall är man, helt enkelt!

Tycker inte att detta är en normal svullnad så tidigt. Tycker att det är fruktansvärt läskigt och börjar misstänka minst trillingar!!!!! Sen att _HELA_ magen är svullen gör att jag rör mig som ett kylskåp med mina 50 kg.
    Jag trodde med det var tvillingar sist,men dottern låg bara långt fram.
  • mariafii
    Trollbarnet skrev 2013-05-16 23:58:44 följande:

Min sambo har fått stå ut med mig innan graviditeten också med humör vilket han får fortsätta med. Men nu är vi båda nervösa för bröllopet och graviditet och sedan har de blivit bråk mellan hans vänner inför bröllopet så han mår inte helt ok och så kommer jag här med mina galenskaper. Så börjar han snacka om hur vi ska klara allt och då låter det som att han tror att han ska kunna välja nu om vi ska vara ihop eller inte. Öj öj då kan man snacka utbrott från min sida och sa att jag får ont i magen nu när jag är gravid och vi ska gifta oss om han vill sticka. Han menar inte så men han säger det så klumpigt ibland och alla har väl något att jobba på i ett förhållande. Nu har vi ju mycket på en gång som handlar om många känslor och mycket nya saker. Klart man är lite rädd fast på ett nyfiket sätt :)
  • verkar
    Aadomeniqe skrev 2013-05-16 08:54:01 följande:
    Hej =) Allt väl? Fick tid hos storken den 31:maj för UL =D Spännande som tusan !!

Jag trivs jätte bra på Storken, fin är det också, lite lyxig känsla Jag ska dit 21/5 på inskriving. Jodå jag mår bra. Inget illamående ännu, vilket är skönt. Magen där i mot är svullen och jag ser gravid ut, inte bra om man vill hålla det hemligt ett tag till. Hur är det med dig?
    Ursäkta min dyslexi
  • peach85

Jag hakar på här! Efter att försökt få ett syskon till våran son i precis ett år har det äntligen lyckats! Det är så jag inte vågar tro på det =0)
    Men efter fyra positiva gravtest borde jag kunna slappna av.
    Trötthet, molande värk och svullen är det enda än så länge

BF den 11 januari =0) 

• popcornplaya

Trollbarnet: tycker det ser ut som helt normal svullnad faktiskt :) magen brukar ofta svullna mkt nu i början och om man är väldigt smal så syns det ju mer.

Svar på tråden BF januari 2014