• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollbarnet
    popcornplaya skrev 2013-05-17 08:09:22 följande:
    Trollbarnet: tycker det ser ut som helt normal svullnad faktiskt :) magen brukar ofta svullna mkt nu i början och om man är väldigt smal så syns det ju mer.
    Låter lovande det!
    Måste sitta med tjocktröjor på jobbet för att det inte ska synas hur svullen jag är, längtar inte till i sommar då det kommer vara SVETTIGT varmt på jobbet och jag sitter där med en pösig hoodie och låtsas som att jag fryser Kräks
  • eriksson i dalsland

Idag är ingen bra dag. Jättetrött och ont i magen. Moler och jag tror det är tarmarna som gör ont också är trög i magen. Skulle helst vilja ligga i soffan men får jobba några timmar till. Har ni andra ganska kraftig molvärk eller hur känns det i magen.

• popcornplaya

Lillfrö: fast om man tänker så då är det verkligen helt bortkastat med kub och man kan göra fvp direkt. Själv vill jag inte gärna öka på risken för missfall minsta lilla om man inte "måste". Men alla tänker vi olika. Jag har velat fram och tillbaka med kub och fvp och antagligen kommit fram till att jag nog gör kub först.

• Magda85

Från vilken ålder är det dom erbjuder kub? Har helt glömt bort det där... Vet att vi bm frågat lite hur vi tänker kring ett sådant när vi väntat dom två barnen vi har men tyckt att eftersom jag då var så ung så tyckte hon inte det fanns någon egentlig anledning

• LillFrö
    Magda85 skrev 2013-05-17 13:54:37 följande:
    Från vilken ålder är det dom erbjuder kub? Har helt glömt bort det där... Vet att vi bm frågat lite hur vi tänker kring ett sådant när vi väntat dom två barnen vi har men tyckt att eftersom jag då var så ung så tyckte hon inte det fanns någon egentlig anledning

Det beror på var man bor. I Örebro erbjuds alla KUB-test!
  • LillFrö
    popcornplaya skrev 2013-05-17 13:48:39 följande:
    Lillfrö: fast om man tänker så då är det verkligen helt bortkastat med kub och man kan göra fvp direkt. Själv vill jag inte gärna öka på risken för missfall minsta lilla om man inte "måste". Men alla tänker vi olika. Jag har velat fram och tillbaka med kub och fvp och antagligen kommit fram till att jag nog gör kub först.

Nej det är väl klart att man inte gör ftp som förstahandsval? Det är ju ett ingrepp där man är inne och petar med en nål precis där bäbisen är!
  • LinaThulin

Här diskuteras det för fullt.
    Slänger in min egen åsikt oxå då.

Jag kommer varken göra kub eller fvp.
    Känns helt onödigt. Jag vet att jag är gravid så för att bara få kika på den lilla känns dumt. Den är där och jag vet att de. Har det bra. Skulle den inte ha det så blir det inte annorlunda bara för att jag kikat på den.
    Sen vad gäller kromosomförändringar så har det heller ingen betydelse för mig. Den som finns där inne är min och lika värd som alla andra. Skulle alltså aldrig välja att ta bort den. Känner heller inte att jag behöver "förbereda" mig. För vadå? Det är en bebis, den kräver lika mycket omvårdnad som alla andra bebisar. Och ja den kan behöva mer vård och kanske har hjärtfel, men det kan en annan bebis oxå.
    Jag tar det som det kommer.

Svar på tråden BF januari 2014