• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mymemlan
    Oh baby skrev 2013-05-18 18:45:51 följande:
    Sjuksyrra
    det gör jag också! :) Viken termin läser du nu och i vilken stad? :)
  • Susanne1975
    Oh baby skrev 2013-05-18 17:51:43 följande:
    Läser om graviditeter i skolan nu, visst jag kan inte lugna dig och ge dig säkerhet om att du inte får ett mf. Men det är absolut inte ovanligt med blödning i början av en graviditet. Samtidigt så förstår jag din extra oro med tanke på din erfarenhet. Sanningen är hemsk men det är att vi inte kan göra nåt åt saken om det är påväg att bli mf. Det kan oxå vara en tröst i oron, för man är ju orolig. Jagvhsr oxå extra ont i magen de senaste dagarna och även i luvmodern. Känner inte mig från tidigare graviditeter. Jag håller tummarna för både dig och mig :-*
    Tack snälla! Det är verkligen känslomässig tortyr att inte veta hur det kommer att gå, att befinna sig i ett känslomässigt vakuum, att inte kunna påverka. Ibland vill man ha facit direkt och veta hur det kommer att gå. Jag vet att jag inget kan göra än att vänta och se. Just nu kastas jag mellan hopp och förtvivlan...jag hoppas det får kännas mer hoppfullt snart. Ökade rödaktiga flytningar skrämde mig tidigare...nu har det avtagit igen.

Jag håller tummarna för dig också. {#emotions_dlg.flower} 
  • Mymemlan
    Oh baby skrev 2013-05-18 19:03:17 följande:
    Vill inte svara på det för jag bill vara anonym Du då?
    Är man inte anonym om man svarar på vilken termin man läser och vart? :P Jag läser termin 5, på distans i luleå. 
  • Fjällan

Jag måste bara fråga. Jag är i vecka 4 och har redan problem med magen :/ hård som sten typ, får ont som tusan vid äggstockarna när jag inte kan göra ifrån mig. Fler som har problem med magen?

• Oh baby
    Mymemlan skrev 2013-05-18 19:59:59 följande:
    Är man inte anonym om man svarar på vilken termin man läser och vart? :P Jag läser termin 5, på distans i luleå. 

Jag känner inte det
  • Oh baby
    Fjällan skrev 2013-05-18 20:36:55 följande:
    Jag måste bara fråga. Jag är i vecka 4 och har redan problem med magen :/ hård som sten typ, får ont som tusan vid äggstockarna när jag inte kan göra ifrån mig. Fler som har problem med magen?

Ja, jag har lite av de problemen. Försöker äta mycke fibrer och dricka vatten
  • bananiss

Det var nån i v 5 som var orolig för att de stod 2-3 v på digitalt test. Men det räknas ju från ÄL, så om man är i v 5 så är det ju 3 v efter ÄL :) ville bara förtydliga utifall du kanske trodde de räknades från senaste mens. Så jag skulle säga att det visar rätt! :)

• heartems

Har inte skrivit på ett tag här men har försökt läsa ikapp :) Ser att ni skriver om blödning tidigt i graviditeten och kan berätta att jag blödde många gånger tidigt i graviditeten med min dotter men allting gick jätte bra! :) Så länge man inte har ont i magen samtidigt så brukar det inte vara någon fara!

Själv har man hunnit komma till v 8 ( 7+1 ) men har fortfarande inte ett enda symtom! :)

Svar på tråden BF januari 2014