• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kärleksmiraklet
    Neline skrev 2013-05-17 20:45:42 följande:
    Hej allihopa :) Plussade för en dryg vecka sedan. Är nu i 5+4. Blir mitt andra barn. Så blir bebis runt den 20/1 enligt olika appar etc.

Vad roligt Grattis Neline{#emotions_dlg.flower}  

Hur mår du? Jag har BF januari, andra barnet här med:) 

• 30maj

Neline: men ja är på 5+1 nu och har bf 15 januari...hur hänger de ihop?

• Kärleksmiraklet
    fluu skrev 2013-05-16 23:12:26 följande:
    *Räcker upp handen*  Tror jag har skällt ut sambon 5-6 gånger idag,han är härdad... 

Det hjälper inte heller att dottern har kommit i en tidig trotsålder.

Vår son har också kommit i en riktig trotsålder, så himla jobbigt, tålamodet är inte de bästa.
    Hur gammal är din? 

Känner mig jätte känslig just nu, lätt till gråt.
  • goaround

Någon som jobbar inom vården och natt?
    Hur gjorde ni under era tidigare graviditeter?
    Behövde ni jobba natt? och gick det bra isånnafall?
    Jag börjar bli orolig.. känns inge bra att jobba natt snart framöver.... :/ 

• Kärleksmiraklet
    Trollbarnet skrev 2013-05-17 01:02:26 följande:
    Jag tror att det kan vara rätt lätt att hamna i skottlinjen för man har ju verkligen ingen kontroll över känslorna.. Pendlar mellan att vilja gråta, skrika, vara förbannad och skratta mitt i allt. Psykfall är man, helt enkelt!

Tycker inte att detta är en normal svullnad så tidigt. Tycker att det är fruktansvärt läskigt och börjar misstänka minst trillingar!!!!! Sen att _HELA_ magen är svullen gör att jag rör mig som ett kylskåp med mina 50 kg.
    Vilken vecka är du i?

när jag kollade mig i spegeln ikväll, så kände jag mig verkligen gravid, har liknande mage som du...  
  • fluu
    Kärleksmiraklet skrev 2013-05-17 21:57:14 följande:

Vår son har också kommit i en riktig trotsålder, så himla jobbigt, tålamodet är inte de bästa.
    Hur gammal är din? 

Känner mig jätte känslig just nu, lätt till gråt.
    Min är 16 månader och ska göra allt tvärt emot. För bara några dagar sedan älskade hon kvällsbadet,men nu är det skrik och panik i tio minuter innan hon kan tjatas in i badrummet. Hon spottar ut all mat med så just nu är jag verkligen glad att jag fortfarande ammar så hon får i sig något.
    Just spotta ut halvtuggad mat och se vår reaktion är roligt tycker hon. Och att gå i väg åt motsatt håll och vägra ha solhatt på sig så hon har redan fått färg trots att vi smörjer med solkräm flera gånger om dagen och de andra mammorna undrar om vi solar dottern....
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Neline

Vände på siffrorna haha :) är 4+5 ^^

Jag mår rätt bra faktiskt :) Väldigt svullen redan, sen hur mycket det är graviditet eller min konstanta hunger kan vi tvista om :) Annars är jag extremt gråtmild, värre än förra graviditeten och även nytt för denna gången är att jag kan bli riktigt arg väldigt snabbt.  

• Kärleksmiraklet
    Neline skrev 2013-05-17 22:09:57 följande:
    Vände på siffrorna haha :) är 4+5 ^^

Jag mår rätt bra faktiskt :) Väldigt svullen redan, sen hur mycket det är graviditet eller min konstanta hunger kan vi tvista om :) Annars är jag extremt gråtmild, värre än förra graviditeten och även nytt för denna gången är att jag kan bli riktigt arg väldigt snabbt.  
    Är också i 4+5:)

Samma här, var inte alls lika gråtmild och som du säger, inte lika lätt att bli arg. jag började nästan gråta i morse för att min buss var senObestämd

Jag är inte så hungrig, när jag blir så jätte hungrig blir jag det fort och sen går det över bara jag  får i mig något... 

Är också svullen och har jätte värk till och från i svanken,super jobbigt!    
  • Neline

Ohja det där känner jag igen, gråta när det inte blir som man tänkt. Makens favorit är fortfarande från förra graviditeten när jag grät för en traktor i en reklam. Haha. 
    Rygg och svank är ok än så länge. Peppar peppar. Har en ryggskada men inga problem förra gången. Hoppas på att det är så denna gången med.
    Känner mig på ena sättet lugnare denna gången och på andra sidan mer nervös. Kluvet värre :) 

Svar på tråden BF januari 2014