• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Wilmis07
    Me2 skrev 2013-05-22 08:36:22 följande:
    Hade du ont under en längre tid eller kom smärtorna plötsligt ?
    Jag tycker nämligen att jag har haft mer eller mindre ont konstant sen cystan, jag hade en vätskeansamling i buken, så det kan juh också vara den som fortfarande ligger kvar och gör ont antar jag (?). Och om nu livmodern börjar växa kanske den trycker vätskan mot bukväggen igen, jag vet inte, usch vad lite man kan om sånt här. 
    Jag hade ont under en period på ca 7-8 dagar,mer ont mot slutet. jag var helt bergsäker på att det var ett vanligt missfall som drog ut på tiden... Dumt tänkt,så här i efterhand. Den riktiga hemska smärtan upplevde jag dagen jag blev inlagd och sen fortsatte det till och från. Jag gjorde vul och dom mätte hcg,det sjunk inte i den takten det borde göra vid ett vanligt missfall och på vul såg dom ingenting.
    Be att få komma in på en undersökning så slipper du oroa dig! Jag ska göra vul imorgon för att se om denna graviditeten sitter rätt,nervös...
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Madicken01

Godmorgon alla ! Det är många som skriver om blödningar. Under min första graviditet hade jag blödningar fram till ca v.23. Kunde stiga upp på morgonen och få störtblödningar när jag stod och gjorde frukost. Gjorde massa vul. Jag hade en jätte bra barnmorska som sa att jag kunde ringa när som och att hon kunde klämma in mig under dagen om jag vill kolla så allt var bra. Hon kunde dock inte förklara varför jag blödde. Enda gissningen hon och läkaren hade var sköra slemhinnor.

Jag hade aldrig ont!

Detta är nog inte så vanligt men kanske en klen tröst för er som har blödningar.

Jag trodde jag fick missfall varje gång men det blev bättre när jag kunde känna bebisen röra sig.

Graviditeten resulterade i en frisk och välskapt flicka.

• mariafii

Fan fan fan vad jag känner mig dålig. Fick för första gången ringa och sjukanmäla mig då jag känner mig svagt illamående och nu jobbat 6 dagar på raken med stress och min kropp ville inte. Sitter här och gråter för att jag orkar inte två dagar till. Vet att mina kollegor får det super tufft och jag är ju jätte mesig som sjukanmäler mig när jag inte är super sjuk men måste ju lyssna på kroppen. Men sjukanmäla sig för att man är gravid för det är så det känns. Jag är nästan aldrig sjuk så jag måste vara hemma från jobb och ju gör jag detta bara för att jag är gravid. Någon mer som känner igen sig?

• heartems

Blödde med min dotter några gånger i början av grav. Dottern föddes med ett handikapp. Tror inte blödningarna har något med det och göra dock, eller? :\

• Madicken01

Ja denna gången har jag inte haft någon blödning (än...) men sist började de tidigt. Vi ska på inskrivning i mitten av juni. Man vill verkligen att veckorna ska springa på nu :).

• Madicken01

Hur gör man för att det ska synas vilket inlägg man svarar på? Mitt förra inlägg var svar på HimmelHavs inlägg. :s

• Magda85
    Madicken01 skrev 2013-05-22 09:38:23 följande:
    Hur gör man för att det ska synas vilket inlägg man svarar på? Mitt förra inlägg var svar på HimmelHavs inlägg. :s
    Du trycker på "-symbolen
  • Mymemlan

Imorgon ska vi på VUL igen, spännande. Kommer nog vara i vecka 7+ tror jag. Vi får se vad hon säger! :)

• sunnydays
    mariafii skrev 2013-05-22 09:33:57 följande:
    Fan fan fan vad jag känner mig dålig. Fick för första gången ringa och sjukanmäla mig då jag känner mig svagt illamående och nu jobbat 6 dagar på raken med stress och min kropp ville inte. Sitter här och gråter för att jag orkar inte två dagar till. Vet att mina kollegor får det super tufft och jag är ju jätte mesig som sjukanmäler mig när jag inte är super sjuk men måste ju lyssna på kroppen. Men sjukanmäla sig för att man är gravid för det är så det känns. Jag är nästan aldrig sjuk så jag måste vara hemma från jobb och ju gör jag detta bara för att jag är gravid. Någon mer som känner igen sig?

kroppen behöver vila också. Det viktigaste är ju att du och bebis mår bra. Och det är inte så bara för att man är gravid. Man kan verkligen må dåligt. Ta hand om dig nu och vila.
  • mariafii
    sunnydays skrev 2013-05-22 10:48:59 följande:

kroppen behöver vila också. Det viktigaste är ju att du och bebis mår bra. Och det är inte så bara för att man är gravid. Man kan verkligen må dåligt. Ta hand om dig nu och vila.

Tack för stödet det behövdes verkligen idag :) Idag ska jag och larven vila :)
Svar på tråden BF januari 2014