• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Elinannamaria

Det är spännande och lärorikt att följa alla diskussioner om biverkningar osv. Jag känner verkligen som om jag tar mina första stapplande steg i detta, helt nybörjare. Har fått svagt plus i måndags och känner av en del biverkningar, trötthet, "bubblig" i magen och finnar men annars så känner jag mig inte gravid. mJag har inte tagit tag i MVC eller annat. Känner mig ganska osäker på hur jag skall bete mig, har inte riktigt förstått att jag är gravid. OM jag är gravid. Skall testa igen imorgon med CB veckoindikator.
    Att jag inte riktigt känner mig som gravid gör att det är svårt med alla förändringar i kost och att inte kunna ta ett glas vin. Inte för att jag inte klarar att hålla mig ifrån, utan för att det känns som att jag bara lossas vara gravid, det känns så overkligt. Min sambo vill heller inte ta ut för mycket i förskott, men för honom är det ju länge kvar innan det innebär någon förändring.
    Blev mycket text detta och säkert inte så lätt att svara på, men någon kanske känner igen sig? 

• SaraKarla

Om någon annan har lust att starta en ny tråd med undertrådar osv så får ni gärna göra det. Jag är inte den bästa "ts" känner jag, så någon annan får gärna ta över så hänger jag på i den nya tråden Någon som vill?

Jag har haft en helt sjuk morgon. Har ringt BM som kommer ringa upp mig idag. Kanske ni vet vad som hände?

Jag sov ganska länge imorse, var väldigt trött. Vaknar upp och är jättehungrig, magen kurrar verkligen. Men jag går rätt in i duschen. Efter att ha duschat lite så börjar jag skaka, allt snurrar och jag får ett kraftigt illamående. Får också svårt för att andas. Jag springer ut ur duschen, utan att torka mig, och lägger mig på soffan. Där ligger jag och försöker få luft, kroppen skakar fortfarande och jag får huvudvärk, illamåendet är kvar. 

Jag fick göra iordning havregrynsgröt med banan fort, och efter det började jag må bättre. Har lite huvudvärk nu, och illamåendet kommer och går lite smått, men inte så farligt. 

Jag förstår ingenting? Kändes som att jag skulle dö, på riktigt. Det var fruktansvärt. Nu känner jag mig överkörd.          

• LillFrö
    Elinannamaria skrev 2013-05-22 11:09:28 följande:
    Det är spännande och lärorikt att följa alla diskussioner om biverkningar osv. Jag känner verkligen som om jag tar mina första stapplande steg i detta, helt nybörjare. Har fått svagt plus i måndags och känner av en del biverkningar, trötthet, "bubblig" i magen och finnar men annars så känner jag mig inte gravid. mJag har inte tagit tag i MVC eller annat. Känner mig ganska osäker på hur jag skall bete mig, har inte riktigt förstått att jag är gravid. OM jag är gravid. Skall testa igen imorgon med CB veckoindikator. Att jag inte riktigt känner mig som gravid gör att det är svårt med alla förändringar i kost och att inte kunna ta ett glas vin. Inte för att jag inte klarar att hålla mig ifrån, utan för att det känns som att jag bara lossas vara gravid, det känns så overkligt. Min sambo vill heller inte ta ut för mycket i förskott, men för honom är det ju länge kvar innan det innebär någon förändring. Blev mycket text detta och säkert inte så lätt att svara på, men någon kanske känner igen sig?    

Jag gjorde ett vanligt test på morgonen och fick ett svagt svagt plus och på kvällen samma dag testade jag med clearblue veckoindikator och fick gravid 2-3 veckor,,, så du behöver nog inte vänta till imorgon om nyfikenheten tränger sig på ;)
  • Veronica76

Fortfarande knappt några känningar och njuter av det, hade knappt något då jag väntade sonen heller så jag hoppas jag blir lika förskonad denna gång.
    Foglossning får gärna hålla sig borta oxå!

Har precis bokat en weekendresa då jag kommer vara i v26, hoppas verkligen att man mår bra och kommer iväg! Det brukar väl vara från v28 som försäkringar kan sätta stopp för flygresor va?    

• Aadomeniqe
    Oh baby skrev 2013-05-22 08:47:29 följande:

Har du haft en blödning, elle rundrar du rent allmänt? :)
    ne undrade lite bara om någon haft det :) Jag har klarat mig .. än så länge
  • LillFrö
    SaraKarla skrev 2013-05-22 11:11:12 följande:
    Om någon annan har lust att starta en ny tråd med undertrådar osv så får ni gärna göra det. Jag är inte den bästa "ts" känner jag, så någon annan får gärna ta över så hänger jag på i den nya tråden Någon som vill? Jag har haft en helt sjuk morgon. Har ringt BM som kommer ringa upp mig idag. Kanske ni vet vad som hände? Jag sov ganska länge imorse, var väldigt trött. Vaknar upp och är jättehungrig, magen kurrar verkligen. Men jag går rätt in i duschen. Efter att ha duschat lite så börjar jag skaka, allt snurrar och jag får ett kraftigt illamående. Får också svårt för att andas. Jag springer ut ur duschen, utan att torka mig, och lägger mig på soffan. Där ligger jag och försöker få luft, kroppen skakar fortfarande och jag får huvudvärk, illamåendet är kvar.  Jag fick göra iordning havregrynsgröt med banan fort, och efter det började jag må bättre. Har lite huvudvärk nu, och illamåendet kommer och går lite smått, men inte så farligt.  Jag förstår ingenting? Kändes som att jag skulle dö, på riktigt. Det var fruktansvärt. Nu känner jag mig överkörd.          

Jag skulle gissa på ett blodtrycksfall, i kombination med ett kanske lite lågt blodsocker...
  • mariafii
    Om någon annan har lust att starta en ny tråd med undertrådar osv så får ni gärna göra det. Jag är inte den bästa "ts" känner jag, så någon annan får gärna ta över så hänger jag på i den nya tråden Någon som vill?

Jag har haft en helt sjuk morgon. Har ringt BM som kommer ringa upp mig idag. Kanske ni vet vad som hände?

Jag sov ganska länge imorse, var väldigt trött. Vaknar upp och är jättehungrig, magen kurrar verkligen. Men jag går rätt in i duschen. Efter att ha duschat lite så börjar jag skaka, allt snurrar och jag får ett kraftigt illamående. Får också svårt för att andas. Jag springer ut ur duschen, utan att torka mig, och lägger mig på soffan. Där ligger jag och försöker få luft, kroppen skakar fortfarande och jag får huvudvärk, illamåendet är kvar. 

Jag fick göra iordning havregrynsgröt med banan fort, och efter det började jag må bättre. Har lite huvudvärk nu, och illamåendet kommer och går lite smått, men inte så farligt. 

Jag förstår ingenting? Kändes som att jag skulle dö, på riktigt. Det var fruktansvärt. Nu känner jag mig överkörd.          
    Usch va jobbigt :( men jag fick ju illamående jätte plötsligt idag och en gråtattack och frös  vilket jag inte haft tidigare så kroppen är konstig. Hoppas du slipper det fler gånger 
  • Oh baby

Yrsel känner jag med av tillochfrån senaste dagarna...
  • Aadomeniqe

jag har med haft en väldig massa yrsel, gått upp o ner på stegen när jag målat taket i nya huset.. 

Svar på tråden BF januari 2014