Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

annnaz skrev 2013-05-04 19:13:43 följande:
    Nä har inte ont i magen. När jag skulle haft min mens fick jag blödningar i ca tre dagar. Tänkte varför sätter den inte igång ordentligt. Var så lite att jag inte skulle ha blött igenom. Slutade sen och gjorde ett grav test som visade 1-2. Sen i onsdags gjorde jag ett till och det visade 2-3, vilket stämmer.. Sen idag då började brunröda blödningar komma, väldigt lite. Tänker att de kanske beror på att det finns rester kvar sen jag fick en liten "mens" när jag plussade? Eller är det missfall..
    Betyder inte brunröda att det är gammalt? mf ska väl vara klumpar tror jag.
    Kan ju finnas mycke orsaker till att man blöder, att det inte gör ont är ju ett bra tecken!
  • sunnydays

Nej va jobbigt att behöva klippa upp ringen.
    Kommer inte våga använda ringar utan att kolla så de går att ta av lite då och då :)

• sunnydays

Oj här har det hänt mycket :)

nesseo, du har gått 4 fulla veckor och 3 dagar, alltså påbörjat v 5 tror jag :)

• sunnydays
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet
    2/1 - heartems, andra barnet
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet
    4/1- fluu,20 år,andra barnet
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet

6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet.
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet 
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
  • sunnydays
    nesseo skrev 2013-05-06 08:49:22 följande:
    Tack alla snälla för er förklaring.. Jag har tidigare haft ett MF och nu äntligen gravid och denna gång tänkte jag njuta till fullt :)
    Men allt är så nytt. Läste att bebisen hjärta börjar ticka denna vecka..

Får jag fråga är det någon av er som äter vitaminer :Gravid ( som finns på apoteket) eller ska man skippa dom jag äter dom för tillfället men när jag ringde barnmorskan så sa hon att dom rekomenderar inte det men dock folsyra ...   
    Jag äter de vitaminerna. Men äter inte kött mer än fisk och sånt heller.
    Men så får ja se om barnmorskan rekomenderar att inte äta de. Har inte ringt än :)
  • sunnydays
    heartems skrev 2013-05-06 08:51:46 följande:
    Fortfarande inte ett enda symptom här.. Funderar på om jag verkligen är gravid?!
    Inte jag heller. Elle lite molande i magen biland men inte mycket. Men det kommer säkert senare :)
  • sunnydays

Ringde mama mia nu, men inge svar än. Känns fortf som att jag inte är gravid, som att jag bara säger att jag är det.
    Berättade för sambon igår (han var borta över helgen. men visste att jag skulle testa). Han ville inte gå till jobbet idag, haha, han sa att han ville vara hemma och städa och fixa fint så jag har det bra. Gulle :)

moto vad gör man på hälsosamtalet?
    Hur gamla är dina andra barn?

• sunnydays

sagalo vi pratade om det igår faktiskt. Från början hade vi tänkt vänta tills v 12 men så är sambon borta med jobb i några veckor och det känns lite sent att berätta för hans familj efter han kommer tillbaka. Så det får bli att vi berättar när vi åker upp och hälsar på de nästa helg :)
    Beställde såndär söt choklad det står farmor och farfar på :)

Så vill jag berätta för min syster innan jag går till bm, har nåt som hon och min mamma har haft som gör att det kan bli missfall eller prematur, men kommer inte ihåg vad det heter eller vad det är så. Hennes specbarnmorska sa att jag skulle ha koll efter det när jag blir gravid så :)
    Så lär berätta för mina andra 2 syskon också, de pratar så mycke så annars kommer någon råka säga nåt :)

• sunnydays
    moto skrev 2013-05-06 10:24:11 följande:
    Gick bara igenom frågor som alkohol, rökning, träning, kost, mediciner etc. Tog inte ens 30 min! Kändes onödigt eftersom jag aldrig provat att röka ens, nästan aldrig dricker, motionerar varje dag, inte är sjuk, äter bra kost osv Flört kunde ha tagits per telefon.

Min förstfödde blir 7 år i år! Så bm trodde det bara var min mans barn när han sa att vi hade en 7-åring haha! Och så kommer det väl att vara folk kommer anta att det är en av oss som är förälder till 1:an och så har vi fått 2:an gemensamt Skrattande
    Men vilket konstigt antagande, varför skulle inte du kunna ha en 7 åring?
    Lustigt att de inte hade datafiler på de för 7 år sen :)
Svar på tråden BF januari 2014