-
Men oj, grattis till lilla tjejen. Skönt att hon andas sj och mår bra :)Baby2014 skrev 2013-10-14 10:24:08 följande:Igår ville flickan ut, hafe SD jela dagen som blev värre och värre. Kom in strax efter 19 barmet mådde inte bra i magen hjärtljuden sjönk hela tiden så Det blev akutsnitt! Flickan mår jättebra hon andas själv trots att hon hat respirator och så fick hon en påse blod. Hon föddes i v 26+4 vägde 875gr och var 36cm m. Ursäkta min stavning, morginet gör det inte enkelt -
Går in i v 29 och tredje trimestern idag :) Så tänkte att det är bra läge att gå igenom och skriva upp vad vi har och vad som behövs.
Hur mycke kläder behöver man i strlk 50 och hur mycke i 56? Tycker mest jag hittar hur mycket man behöver, men inte i vilka storlekar. -
Jag hade en kudde mellan knänen typ.. eller så jag har det översta på den (ligger på sidan). så har ja haft en typ framför magen för inge skönt att ha under. Nu har jag ena amningskudden som stöd istället. Och när sambon sover borta krovar jag ihop täcket och har benet på.
-
Grattis till lilla killen :)sandri88 skrev 2013-11-01 23:58:45 följande:
Tack lilla killen är 35cm och väger 980g är lik sin pappa:) allt gick bra och fort bara jag som har lite värk efter snittet. -
Hur har du hämtat ut de? Trodde de bara va sånna man fick på vissa förlossningar (dock inte där jag ska föda)verkar skrev 2013-11-06 17:50:35 följande:Idag har jag hämtat ut 2st baby väskor, en från Libero och en från baby bag. Det fanns massa roligt i bl.a. 2 st blöj paket, 2 par strummpor pop o Lindex, en dreglis från Me and I, baby olja, salva och barn vangsleksak och en del annat också. Jag har tidigare hämtat från Kronans droghandel .. Fick nappar, schampo och lite annat. Ända problemet är att jag skulle vilja ha 1 till av vangleksaken och dreglisen. Märks att de är tänkta till mammor som väntar ett barn. Kul med grattis grejer
-
Förstår hur du känner att du ser ut. Jag är svullen i hela kroppen, fått dubbelhaka, stora armar och ben och allt.Aadomeniqe skrev 2013-11-08 12:31:39 följande:Ohh idag har jag en as dålig dag :((.. Känner mig äcklig..ful.. fet..
Ansiktet är svullet som om jag vore getingstucken..
håret är fett o äckligt.. inte så att jag inte duschar.. ( NÄR MAN VÄL ORKAR DET)
Känner mig seriöst som en 80 åring.. gick ifrån soffan till badrummet.. ca 4-5 meter dit..
och pulsen va fan på 190 .. o flåsade som en kåt tjur..
OHHH bli tokig.. och så tror jag maken träffar andra med.. vem kan klandra han.. med tanke på
hur man ser ut.. sex får han aldrig heller.. vem vill ligga med en gravid kossa lixom.. Han tydligen.. men jag vill
då fan inte.. det är obehagligt.. det gör ont.. jobbigt..
skit :(
Tror du maken träffar andra på riktigt eller är det "gravidhjärnan" som spökar? -
Inte lätt att vara rund precis överallt samtidigt som man är höghormonell.Aadomeniqe skrev 2013-11-09 09:09:00 följande:Skit jobbigt.. grät säkert 10 gånger i går.. ush va en hemsk dag :( Idag känns det lite bättre.. får hoppas att inga tårar kommer i allafall.
Det är nog gravidhjärnan som håller på o jävlas med mig..
förklarade för maken i går hur jag kände mig och mådde..och då förklarade han sin kärlek till mig,
men detta som jag kände i går lär komma fler gånger.
tack för att du svarade tillbaka.. kram!
Hoppas det känns bättre idag. kram! -
Här känns det också väldigt trångt i magen. Fortf bara sparkar neråt, hon har sin favoritställning där inne som råkar vara i säte. hoppas hon vänder sig av sig sj. Men hon har verkligen hållt sig som hon är nu sen jag började känna sparkar. Har era små snurrat runt mycke?
-
Jag jobbar 4 dagar i veckan nu, rätt så långa dagar oftast. men 4 dec är sista dan så då ska resten av tiden bara gå till att förbereda och fixa inför lillan. Och mysa en massa med sambon, nu äter jag och sen lägger mig nästan direkt jag kommer hem. Sover så galet dåligt på nätterna och går upp massa gånger
-
Min lilla tös är också i säte och har varit sen jag började känna henne. Hon har till den 20 på sig att vända sig.hundenhubbe skrev 2013-12-12 23:46:38 följande:Är i vecka 35 och min lillatjej har rumpan neråt... Hoppas hon ska vända sig till nästa vecka! Är de någn som har tips på hur man kanske kan hjälpa henne på traven? Annars blire vndningsförsök om två veckor....
Jag frågade också om det är något man kan göra sj. Hon sa att det var tveksamt, men sånnadär huskurer man kan prova som vissa säger har funkat är att stå på alla 4 eller att ha något kallt mot magen där lillen har huvedet. -
Åh grattis till era bebisar :)
Tänk va mysigt, ni får fira jul med de redab iår :) -
Vi har packat journalen, bebiskläder och en liten varm filtaktig grej till lillen. Packar till oss sen.
Ska man ha med sig blöjor och bindor dit eller finns det på alla förlossningar?
Så har vi precis satt i isofixen i bilen så vi bara behöver ta med babyskyddet när vi åker in.
Börjar närma sig nu :) Bra med jul och sånna dagar innan så tiden går lite fortare :) -
Hoppas allt går bra och du får en snabb förlossning. Snart har du din lilla bebbbe då :)LivetEnligtSandra skrev 2013-12-17 16:05:45 följande:Hade ju BF 1 januari, men ligger nu inlagd på förlossningen och har fått första dosen med igångsättning! Fick hsf en andra gång, så nu ska bebis ut! Längtar tills det är över