Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Grattis vilja89!

fluu berätta på bröllopet kan man ju inte nej, men sen får ni nog känna efter lite och diskutera lite.
    Vi hade tänkt vänta till v 12 med att berätta för familj, men sambon är borta i 6 veckor runt då och blir för sent att berätta när han kommer hem igen så blir att berätta nästa helg istället (bara i v 7 då). Så börjar hans famrmor och mormor bli så virriga att han vill hinna berätta för de när de fortf kan förstå och bli glada för de.
    Så kommer jag berätta för min ena syster innan inskrivningen (för att jag kanske får ärftlig problemgraviditet som hon haft). Mina andra syskon får jag se när jag berättar för, lär bli tidigare också för att de inte min andra syster ska råka försäga sig eller nåt. Resten väntar vi med.

• sunnydays
    Jennsan85 skrev 2013-05-06 16:08:06 följande:
    Är skit orolig. Fick en liten blödning imorseFörvånad. Är i vecka 5+0. Va in till gyn imorse o gjorde vaginalt UL. Han sa det såg bra ut inga blödningar o så. Så sa han det är för tidigt o se hjärtljud o så eftersom jag inte är så långt gången. Men att jag blödde va inte bra. Så sa han det är 50 50 att det är missfall eller att allt är bra. Fick en ny tid till måndag om en vecka. Så nu hoppas jag bara att allt är bra och att det kanske bara va en små blödning o inget mer med det. Skulle haft mens denna veckan egentligen. Men vet jag är gravid för jag plussade i måndags o ringde då bm. Har googlat massa nu. Står att det är ganska vanligt med små blödningar i början av graviditeten. Men detta är ju första barnet o så man blir ju skit orolig. Har aldrig fått missfall o detta är första graviditeten. 
    Gör det ont också? Blöder det mycke eller lite?
    Man kan ju få blödningar av massa orsaker, ibörjan kan det vara att kroppen inte fattat att den är gravid. Eller nåt blodkärl som spruckit. Eller nåt annat. Hoppas den itne är någton fara och att lilla knytet stannar kvar där inne
  • sunnydays
    Jennsan85 skrev 2013-05-06 16:17:19 följande:
    Tack :). Igår hade jag lite ont som mensvärk till och från. Men det har jag haft vissa dagar till och från. Läst att det kan va växtvärk för livmodern växer till sig. Blödde lite bara men va som utspätt lite om du förstår vad jag menar. Inte kommit mer idag eller bara lite men mer brunt. Hoppas med allt är bra med lilla knytet. Vill bara ha nästa måndag nu. 
    Men så har jag också, molande verk till och från. Så har nog de flesta, och de är ju som du sa att det växer.
    Tror att det ska vara mer som mens om man får tidigt mf. Hoppas det slutar blöda

• sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-05-06 17:16:28 följande:
    Jag ska vul 13/5, kmr vara i slutet på vecka sex eller i början på vecka 7, beror på när exakt ägglossningen var då jag inte har nån senaste mens att räkna på :) längtar :D
    Åh va roligt :)

• sunnydays

Åh ja vill också boka tid. Försökt ringa mama mia ida, men har bara varit telefonsvarare. Vet inte vad jag höll på med när jag skulle lämna meddelande heller så rätt säker på att jag misslyckades med det (hur man nu kan göra det) så får prova igen imorn.

• sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-05-06 18:37:22 följande:
    Jag ska göra UL för att se att graviditeten sitter rätt, och inte i äggledaren. Är livrädd för ett X då jag bara har en äggstock och äggledare så vill upptäcka det i tid för kan man med hjälp av nå liknande som cellgift för att få det att avstanna och stöta ut,och inte förstöra äggledaren, så därför vill jag veta i tid. :) 
    Hoppas allt ser ut som det ska då och du får se en frisk liten bebis på rätt ställe
  • sunnydays

Woho, mitt försök till att lämna meddelande lyckades iaf, bm ringde upp nu och jag fick tid den 3 juni :)

• sunnydays
    tpf10 skrev 2013-05-06 18:49:16 följande:
    Skoj, jag ska gå på Mama Mia :)! Vilken av dom ska du gå på?
    I älta, du då?
  • sunnydays

Här händer det mycket :)
    Grattis till alla nya!

Min sambo är så söt, han började skriva "gravid dagbok" på gravidappen igår.
    Så har han gått in i nån "ska ta hand om" jättemycke. Igår åkte jag och hämtade honom efter jobbet. Ja e såndär som inte kör inne i sj stan mer än igenom eller så någon lättare väg när jag jobbar på vissa ställen. Så iaf, råka åka förbi där jag skulle hämta så åkte runt lite men då han bli helt orolig för om jag skulle bli åka fel och bli orolig. Inte ens något svårt ställe att åka till, tar 15 min med bil hemifrån.
    Så ville han inte åka och jobba igår, ville va hemma och fixa och ta hand om mig.
    Försöker säga att jag mår rätt som vanligt än och att huvudvärken snarare är att jag inte dricker en massa kaffe längre :)

• sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-05-07 10:04:45 följande:
    Huvudvärken, känner jag igen! 
    Jag pluggar hemma, så man vill gärna ha kaffe för att få in all fysiologi och latin.. Men näpp, bara 2-3 koppar per dag (lite kaffe,mkt mjölk och lite socker). Förstod inte huvudvärken först, men kopplade ihop sen ;)

Ja jag dricker normalt 3-4 koppar om dan. Nu har jag inte druckit kaffe sen i lördags, vill inte behöva dricka varje dag. Köpte chailatte till min tassimo igår som jag sitter och dricker på nu :)
Svar på tråden BF januari 2014