BF januari 2014
Grattis vilja89!
fluu berätta på bröllopet kan man ju inte nej, men sen får ni nog känna efter lite och diskutera lite.
Vi hade tänkt vänta till v 12 med att berätta för familj, men sambon är borta i 6 veckor runt då och blir för sent att berätta när han kommer hem igen så blir att berätta nästa helg istället (bara i v 7 då). Så börjar hans famrmor och mormor bli så virriga att han vill hinna berätta för de när de fortf kan förstå och bli glada för de.
Så kommer jag berätta för min ena syster innan inskrivningen (för att jag kanske får ärftlig problemgraviditet som hon haft). Mina andra syskon får jag se när jag berättar för, lär bli tidigare också för att de inte min andra syster ska råka försäga sig eller nåt. Resten väntar vi med.
. Är i vecka 5+0. Va in till gyn imorse o gjorde vaginalt UL. Han sa det såg bra ut inga blödningar o så. Så sa han det är för tidigt o se hjärtljud o så eftersom jag inte är så långt gången. Men att jag blödde va inte bra. Så sa han det är 50 50 att det är missfall eller att allt är bra. Fick en ny tid till måndag om en vecka. Så nu hoppas jag bara att allt är bra och att det kanske bara va en små blödning o inget mer med det. Skulle haft mens denna veckan egentligen. Men vet jag är gravid för jag plussade i måndags o ringde då bm. Har googlat massa nu. Står att det är ganska vanligt med små blödningar i början av graviditeten. Men detta är ju första barnet o så man blir ju skit orolig. Har aldrig fått missfall o detta är första graviditeten.