Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Mymemlan skrev 2013-05-07 10:15:06 följande:
    Man får dricka 3 normalstora koppar per dag :) jag brukar dricka 1-2 halva koppar och ibland 3 :) 
    Ja, men jag tänkte försöka att inte dricka varje dag. Vill inte ligga precis på gränsen. Dricker te och så också :)
  • sunnydays
    Lua skrev 2013-05-07 10:54:26 följande:
    Seabands, fungerar det verkligen? Det var jättekul att vara gravid första två veckorna, men nu, fy fan! Blir värre för varje dag, hur hanterar ni det här? Måste kanske försöka ta mig till närmaste apotek... När klingar det av? Ska det vara såhär fram till v 12?
    Har inte behövt prova mina än. Men det är väl alltid värt att testa. Men mår man väldigt illa så finns de ju medicin man kan få utskrivet. Och prova ha nåt i magen hela tiden, äta något varje timme.
    Hoppas illamåendet försvinner
  • sunnydays
    Baby2014 skrev 2013-05-07 11:14:51 följande:

De funkar jättebra på mig och andra jag känner som använt dom. På mig verkar de inom 10minuter och jag mår hur bra som helst. Dessa blir nog mina bästa vänner de första veckorna. Nu när det är så varmt så förvärrar det mitt illamående.
    Men så bra. Då ska ja plocka fram mina om illamåendet kommer för mig :)
    Vet du hur de ska sitta för att trycka rätt?
    Jag har fått mina, men ingen beskrivning till
  • sunnydays
    Baby2014 skrev 2013-05-07 11:44:17 följande:

Du ska lägga pek lång o ringfinger på handleden, punkten sitter då mitt under ditt pekfinger
    Ska man lägga fingrarna precis gränsen mellan handen och handled?
  • sunnydays
    annnaz skrev 2013-05-07 13:44:33 följande:
    Jag har börjat blöda lite mer och nu är det inte brunt längre utan rosa rött:( ringde gyn men fick inte komma och kolla:( hon sa det är vanligt att blöda i början och har du inte ont eller blöder stora mängder är det nog ingen fara... Sa flera ggr att jag är orolig och vill komma och göra ett vul, men hon svara bara att jag inte fick och fick återkomma om de skulle bli värre... Att man kan vara så kall:(
    ush va elakt. Ibland undrar man va de tänker med.
    Hoppas det är en såndär småblödning bara och lilla mår bra
  • sunnydays

Vad det händer mycke här nu :)
    Är i v 6 (5+1) och känner änsålänge inget förutom molvärken och brösten ibland.
    Så är jag svullen och tror jag kissar oftare :)

• sunnydays
    viggen skrev 2013-05-09 13:57:09 följande:
    Ligamenten är oftast i början man känner av.. När de ska töjas ut lixom.. Försök att röra dig sakta när de tex ska upp från soffan.. När man tex nyser går de ju tyvärr inte tt göra så mycket åt ;) De enda ja känner är typ konstant blodsockerfall (speciellt på morgonen) o trött.. Men de känna som ja nyss varit gravid :) min son är ju bara 10 månader så de va ja ju :)
    åh Va härligt med en 10 månaders också, då kan de leka ihop sen :)
    Jobbigt med blodsockerfall, har du testat äta direkt du vaknar och sen småäta en massa?
  • sunnydays
    bananiss skrev 2013-05-09 15:09:37 följande:
    Jag hänger gärna på! Har en son som fyller 2 i juni. Väntar andra barnet med BF 7/1 2014 :) är 22 år!
    Grattis, då har vi samma bf :)
  • sunnydays

vad många vi börjar bli :) beställde farmor & farfar choklad i måndags men inte hänt något me beställningen än. hoppas den hinner komma innan vi åker till upp till svärisarna på freda. vi ska berätta för de då för sambon åker iväg och jobbar några v runt när vi tänkte berätta först.

Svar på tråden BF januari 2014