Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Susanne1975 skrev 2013-05-10 10:27:25 följande:
    Nu har jag fått tid för inskrivning i mitten på juni men tiden kommer med högsta sannolikhet att flyttas fram. Detta då de ska ta blodprover inför KUB och jag behöver vara i vecka 10. Jag blev sur över att barnmorskan inte kunde ge mig en senare tid på en gång. Jag försökte förklara att det inte funkar att räkna från senaste mensens första dag på mig då jag fick ÄL betydligt senare än jag räknat med. De räknar alltså BF 4/1 och jag 14/1. Det kändes väldigt "fyrkantigt" att hon inte kunde lyssna på vad jag sa. Beskedet var att jag får återkomma efter VUL i början på juni så ändrar vi datumet. Hade det inte varit lättare att ge mig en senare tid på en gång. Suck! Ursäkta gnället!   

alla behöver vi gnälla ibland :) trist att hon inte lyssna när det endå är frivilligt allt det där. men va roligt att göra vul i början och se den lilla :)
  • sunnydays
    Susanne1975 skrev 2013-05-10 11:24:35 följande:
    Tack  jo det kommer bli jättespännande att komma på VUL. Kommer vara rädd och nervös över vad som finns där inne...förhoppningsvis en frisk liten "ärta". Jag har ett MA och ett MF bakom mig så därför blir det ett VUL. 

orolig och nervös tror jag alla är när man första gången ska se den lilla, det är ju sån himla stor grej :) beklagar mf och ma. hoppas det är 3ggn gillt :)
  • sunnydays
    verkar skrev 2013-05-10 18:37:21 följande:
    Får jag vara med här? Detta är nr 4 hos oss vi har tre tjejer sedan innan. Jag/ vi är super glada för denna graviditet med BF 10 Januari. Dåde jag och minsta dottern fyller i januari. Jag den 3/1 och hon den 13/1 det är fullt möjligt att bebis prickar någon av födelsedagar. Det skulle vara lite kul. Tjejerna är 14,7 och 5 år gammal och vet inget ännu. Sambon vill berätta för alla nu medans jag vill vänta. Jag har ömma och sullna bröst och ont i ljunskarna/magen nästan som mensvärk från och till obehagligt då jag inte haft ont i de andra geaviditeterna. Vi bor i bor i Linköping.
    Ursäkta min dyslexi

hej och grattis :) då blir det fullt hus för dig i jan då :) hehe ja risk är ju att alla vet om man berätrar för 5åringen men förstår att man vill :)
  • sunnydays
    smurfsyster88 skrev 2013-05-10 18:19:22 följande:
    Allt såg bra ut idag. :)

härligt, har du varit och sett lillen lr så?
  • sunnydays
    unforgettable skrev 2013-05-10 20:43:12 följande:
    Hej :) Hur tidigt plussade ni? På Bim eller innan?

på bim+1 med ett super tydligt streck. men trodde väldigt mycke att de skulle bli + då också. du då?
  • sunnydays

låter bara sambon göra kattlådorna. där det kan va bakterier. är han intr hemma så dedäsinfekterar ja händerba efter :)

• sunnydays
    smurfsyster88 skrev 2013-05-10 23:21:22 följande:
    Var och såg lillen idag, den är i livmodern.

åh va mysigt. måste ha varit underbart att se :)
  • sunnydays

här gar de hänt mycke. kul att vi är så många :) haft fullt upp hela helgen så inte hunnit kolla in här. tror jag fick min första gravidgråtning idag. prata om mat med sambon och han ville att jag skulle fråga någon nåt som ja inte riktigt förstog. sen bara börja ja gråta, helt utan anledning. inte likt mig alls :)

• sunnydays

vad härligt att redan ha inskrivning. har min den 3juni. 

fluu hoppas värdema är bra och du slipper jobbiga tabletter.

• sunnydays
    30maj skrev 2013-05-13 19:25:47 följande:
    Ska ni ta reda på könet tjejer?? De gjorde vi förra gången men ska inte de denna gång:)

ja vi ska ta reda på för är så sjukt nyfiken :)

Svar på tråden BF januari 2014