Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Idag lärde jag mig att ta mina morgon piller tidigt. Brukar ta de runt 7 med några kex och sen ligga kvar lite isängen, men tog jag de itne förns 8.30 och då hann illamåendet och kräkningarna komma endå. Men nu är det bättre. Ska se till att hålla fast min morgonrutin så funkar det endå.

• sunnydays
    Josefine02 skrev 2013-05-28 15:31:43 följande:
    Jag har idag köpt våra första bebiskläder, en fin kabelstickad pläd, en body och en vit åkpåse med öron på! Allt från Newbie, älskar den klädserien. Jag kunde inte hålla mig! V. 9+0 idag. Är det för tidigt tycker ni? ;)
    Ja jag älskar också newbie.
    Har redan våra första bebiskläder (som vi köpte innan det tog sig). 2 bodys och en klänning från Lindexmissoni. Så en mommy och daddy body för att visa sambon när det tog sig :) Men väntar med att köpa mer.
    Ser man något superfint så är det ju inte säkert att det finns sen. Och även om det nu skulle hända något så kommer det ju att ta sig någon gång. Så länge det känns bra för dig så köp :)
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-05-28 18:50:39 följande:
    Håller med dig Vilja89 ang kläder. Har en dotter sen innan och får jag en son nu kommer många av dotterns kläder att användas igen. Blandade färger. Inget extremt alls. Praktiskt

Inte ofta jag får svar på mina inlägg men nu har jag googlat på sammandragningar och det verkar vara det jag har (redan!). Frågan är bara om det är farligt på något vis? Med tanke på att det är så tidigt i grav. Någon annan med samma problem?
    Du kanske ska höra med din bm? Säkert ingen fara, men skönt att vara säker och veta att allt är som det ska
  • sunnydays

Jag känner som popcornplaya, innan de sj vet vad de gillar och vill ha så blir det min (och såklart sambons) klädsmak som styr. Sen får de sin egna stil och då får jag låta de ha vad de gillar, sålänge de är tillräckligt varma kläder och så.

• sunnydays
    Baby2014 skrev 2013-05-28 22:56:21 följande:
    Vilka läkemedel mot illamående hjälper mot både illamående och yrsel? Primperan verkar inte göra det, postafen verkar mot båda men har hört om missbildningar på foster i samband med användning av postafen. Men på fass står det att det inte har någon känd påverkan.... Min yrsel och illamående tar kål på mig!!!! Kan inte gå som folk och att köra bil könns läskigt som tusan! Seabands hjälper mot illamåendet men inte yrsel tyvärr! Vad fasen ska man ta sig till? Ringde BM idag men då var telfonetiden tyvärr över...
    Jag fick lerigan och bvitamin mot illamåendet. Viktigt att ja tar de första me några kex tidigt innan jag kliver upp. Yrseln kan ju ha med blofsockret att göra. Testa äta och dricka ofta och ta det lugnt. När jag fick mina tabl utskrivna sa hon att det inte finns några mirakeltabletter men att de lindrar ungefär som värktabletter. 
  • sunnydays
    Flikkan skrev 2013-05-28 22:08:35 följande:
    /div> Ett bra tips är att skaffa viber på mobilen om han kan ha wifi där. Det kör vi på nu när min sambo åker till spanien i 6 veckor och hade förra sommaren när han jobba i norge. Då kan man både smsa och prata gratis. Jag äter aco gravid vitaminer och har gjort sen vi började försöka få barn.[/quote] Jo vi har både viner och Skype! Men han har ingen wifi! Tack och lov ska han komma hem och jobba nu! Men sedan blir det nog Kiruna!
    Ja utan wifi blir det ju svårare. Men skönt att hsn kommer hem. I kiruna kan ni iaf prata, men inte roligt att va sj, särskillt inte nu 
  • sunnydays
    Aadomeniqe skrev 2013-05-28 19:57:15 följande:
    Någon som kan säga tips mot illamående ? Klarar inte av detta känner jag .. Mår jätte illa :(((((
    Jag fick lerigan (komp på dan, vanlig till natten) och bvitamin. Innan höll jag konstant på kräkas. Kunde knappt röra mig eller prata. Nu är det mycke bättre. Jag sätter på mig sea bands, äter rån och tar första tabl vid 7innan ja kliber upp eller somnar om. Sen tar jag armbanden när ja känner något och äter ordentligt och ofta. Skitjobbigt att må så illa men jag mår mycke bättre, även om det inte är helt bra.
  • sunnydays
    Kramardig skrev 2013-05-29 16:28:46 följande:
    Jag börjar bli orolig att krabaten där inne har dött. Många av mina bekanta som varit gravida andra gången har fått mage ganska tidigt trots att dom haft ganska mycket extra hull än vad jag har nu.. har lite hull sedan förra graviditeten men man ser inte det minst på magen. Till och med sambon sa att han också tänkt på det :/
    Såhär tidigt är det inte bebismagen som syns. Det är tarmarna som svullnar upp så det ser ut som bebismage.
    Så tror jag inte man ska jämföra magar, det kan vara så olika.
  • sunnydays
    fluu skrev 2013-05-30 11:28:12 följande:
    Haft ont och blött i natt. Och igår glömde jag ta min viktiga medicin och hade noll symptom.
    Ska på VUL vid ett.
    Håller tummarna att lillen mår bra och allt ser fint ut. {#emotions_dlg.flower}
  • sunnydays

Flikkan: Om det är byxor med knapp så kan man ju köpa såndär som man sätter i knappen så man kan ha sina vanliga byxor. Kommer inte på vad de heter nu.

Svar på tråden BF januari 2014