Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

heartems skrev 2013-05-26 10:06:40 följande:
    Åh jag fick en Tassimo i morsdag present :) Synd att jag inte kan dricka så många koppar kaffe per dag för mmmm så gott det var!

älskar min tassimo. Nu klarar ja inte kaffe men innan så hade ja alltid mysstund med en god latte. Så köpte ja chailatte när ja plussa och ville dra ner på kaffet. Det är ju bara te så :) och grsttis på morsdag :)
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-05-27 09:54:56 följande:

Välkommen alla nya

Någon skrev att jag kunde ta kontakt med en dietist osv, men det känns som att jag vet hur och vad man ska äta, problemet är snarare att jag inte kan behärska mig Men nu har det lugnat sig massor faktiskt, jag äter mer lagomt nu. Ska ta upp det med BM på inskrivningen och se om hon har några tips!

Gick in i vecka 9 igår och nu kan bebisen få hicka!!!!

"Embryot: Embryot är nu stort som jordgubbe, cirka tre centimeter och fötterna är cirka två millimeter stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland."      

Skönt att det känns bra. Bm är nog ganska van med det problemet :)
    ÅÅh bebishicka!
  • sunnydays

verkar: har du varit in på gynakuten och fått nån hjälp för illamåendet?
    Där kan de desutom se om man har svältnånting i urinen.

• sunnydays

Min sambo är så söt. På torsdag åker han och jobbar utomlands i 6 veckor så nu står han och lagar storkok på sojakorvstroganoff till mig så jag ska slippa laga en massa mat. I förrigår gjorde han annan storkok.
    Och igår storhandlade vi så jag inte ska behöva handla mer än färskvaror. Bra att vi har mycke farvaring i vår lägenhet :)

• sunnydays
    Fjällan skrev 2013-05-27 11:45:22 följande:
    Sunnydays vilken gullig karl du har :) måste fråga oxå jobbar din sambo borta ofta? Eller är detta bara tillfälligt?

Min sambo jobbar borta två veckor i månaden och är ledig två veckor, så kommer vara halvt ensamstående.
    Ja det gör han, men inte 6 veckor i taget. Som mest brukar det vara 5 dagar i veckan, ibland blir det hemma i shlm. Bror helt på vilket projekt han jobbar på.
    Så förstår hur du känner med att du kommer få vara mycke själv.
  • sunnydays
    AnnaSthlm skrev 2013-05-27 16:49:28 följande:
    Varit på vul idag, allt såg bra ut med ett tickande hjärta. Läkaren mätte till v9+0, beräknad ankomst vid årsskiftet.
    Ska på inskrivningssamtal imorgon, hade ren tur att någon hade precis avbokat en tid (ringde idag) på MamaMia på Götgatan.
    Vill gärna ordna tid för KUB och alla andra prover som kan visa om allt är bra.
    Åh va roligt. Då kanske du får årets första bebis :)
  • sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-05-27 19:36:46 följande:
    va har ni alla för symtomer hittills? och vilken vecka ni är i osv :) Lite roligt o se va alla har, ifall de skiljer.

V 8 (7+5) och mår sjukt illa. Nu har jag fått medecin och mår mycke bättre. Mina bhar passar inte längre, svullen lätt molvärk till ochfrån. Vad har du för några?
  • sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-05-27 20:01:32 följande:
    är bara i v5 (4+3) men känns som att mensen ska komma när som hela tiden :P Och super ömma bröstvårtor och typ stramar i dom. Svullen om magen på kvällskvisten och efter maten. Ser ut som man är i v20 eller liknande hahah Illamåendet har dock inte kommit än men tröttheten har kickar i som aldrig förr :)  Va och storhandlade förut och fick så jäkla ont i magen, trodde jag skulle få missfall, men nu är de lugnt :) 

hehe ja svullen dom om jag vore v 20 är jag med :) och trött. Vilar ofta lite på dan. Tänk endå va fort det går. Inte så långt kvar till jan :)
  • sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-05-28 00:27:17 följande:
    haha ne, inte så långt om man tänker efter, men man längtar ju efter bebis så det verkar gå sakta :P
    Jo tar massor av power-naps :D men lika super trött igen runt 21-22 , känner mig inte alls tråkig ;) 
    Ja, helt slut efter att ha handlat en vända eller nåt bara. Trodde den tröttheten skulle komma i slutet för att man var så stor. Men tji fick jag. Haha fast då kanske man blir ännu tröttare :)
  • sunnydays
    Flikkan skrev 2013-05-28 01:30:16 följande:
    Ni som har era kära som jobbar långt borta! Jag vet hur det är, här hade jag det så inna jul 110 mil bort jobbade 2 veckor i streck och fick ses 2 dagar varannan vecka. Denna gången ses vi varje helg han jobbar 4 dagar måndag-torsdag. Ledig 3! 49 mil emellan nu är i Norge så dyra telefonräkningar :( Samt jobbar sina pass 18-20 timmar om dygnet.. Så nu förra veckan HUNDENHUBBE! När vi sa hejdå utanför cuprum så kände jag av mina hormoner, huuuua stod och grät i min ensamhet på lilla Stortorget! Haha usch vad jag kände mig bedrövlig och ensam, Man får helt enkelt vara starka tillsammans och tänka på pengarna, Symptom: tuttarna är gigantiska men har ej ont, haft ont 1 dag sedan jag plussade. Tydligare ådror på brösten. Gaser. Känner av huggen i magen när jag nyser/hostar eller reser mig för snabbt. I förrgår när vi åkte bil så fick jag så ont i magen akut så killen vart rädd och tänkte ringa 1177 men gick över på 2 min. Otrevligt men det är väl det jag känner av som får mig att faktiskt på riktigt inse att något händer där inne. Nu äter ju jag penicillin för halsfluss, det är kåvepenin. Vet ni om det är detta penicillinet man får när man har UVI? Jag skulle kollat upp det i fredags då jag skulle till BM men nu har jag bytt BM så ska inte dit fören 20/6 men känner heller inte av något nu, men vore ju super med 2 flugor i en smäll så att säga! Ska iof till läkaren imorgon och kan fråga. En till sak! Jag äter vitaminer nu med folsyra bland annat. Men efter v. 12 var det väl man inte har något mer av folsyran då, vad för vitaminer skall man börja äta då som är bra när man är gravid? Hört att A-vitamin och omega 3 eller 6 skall vara dåligt men har även hört att omega 3 skall vara bra? Ni som gått lite längre och passerat v.12 vad äter ni för vitaminer nu? Och smörjer någon magen? Och med vad sånafall :) Sorry för långt inlägg men känner att jag varit så dålig att skriva och vill gärna komma in i disskutionerna!
    Ett bra tips är att skaffa viber på mobilen om han kan ha wifi där. Det kör vi på nu när min sambo åker till spanien i 6 veckor och hade förra sommaren när han jobba i norge. Då kan man både smsa och prata gratis.
    Jag äter aco gravid vitaminer och har gjort sen vi började försöka få barn.
Svar på tråden BF januari 2014