Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Aadomeniqe skrev 2013-05-23 14:37:31 följande:
    såg precis den här 7 Eleven reklamen när han springer o köper gott till sin tjej som väntar barn.. fick mig att gråta en skvätt. Tänk att det finns sådana pappor som gör allt för sin flickvän/fru som väntar barn osv. Hur är era partner emot er nu när ni har sug efter något en sen kväll eller tidig morgon..går han o köper det då eller hur reagerar han? =)

Min sambo är sötast i världen. Säger att jag ska väcka honom om jag vill ha nåt så jag inte kliver upp ur sängen och mår illa. Lagar nåt till mig så fort ja vill. Så får han göra allt hemma nu, för ja mår bara illa. Och köper det jag vill ha, men har inte varit så mycke ja vill ha än.
    Gör din allt för dig?
  • sunnydays

Fy vad jag mår illa. Imorn får det nog bli att ringa bm och kolla om man kan få något för illamåendet. Kan inte göra något, bara sitta i min säng eller soffa (när jag inte sitter med huve i toan) med hink brevid konstant.

• sunnydays
    EmiliaGK skrev 2013-05-23 16:04:00 följande:
    Gick inte vägen för mig denna gång heller.. Förmodligen stannade det av redan i v.5 så sitter här med blödningar nu.

Lämnar allt som har med forum och fl att göra. Behöver bara ta paus från allt!

Önskar er alla lycka till!
    Fy vad tråkigt. Hoppas det blir er tur snart{#emotions_dlg.flower}
  • sunnydays

Oj vad sidor om man inte kollat in här på 1 dag :)
    va på gynakuten och fick lergian vanlig, comp och bvitamin. Än så länge har jag inte kräkts och kunnat prata som vanligt.
    Bästa av allt var att vi fick se lilla pickande hjärtat när vi var där, det trodde jag inte. Helt överlycklig :)
    Hon sa att det kan hända att jag är en v idigare (6+3i ställe för 7+3) men det bestäms senare på stora ul så ja forsätter och tänka v 8. Allt såg ut precis som det ska :)

• sunnydays
    Me2 skrev 2013-05-25 20:25:52 följande:
    Vi kommer inte berätta något förrän precis innan midsommar. Skulle helst vilja vänta till efter kub, men eftersom vi firar midsommar med min sida av släkten kommer det bli ganska uppenbart. Barnen går på sommarledighet från dagis då också så det känns bra att de inte kan skvallra för dagis förrän efter sommaren.

Jag fasar verkligen för att berätta för alla. Första barnet blir alla jätteglada över, andra är också kul, men tredje känns som att de kommer tänka "hur många ungar ska de ha egentligen". 

Med första gav vid UL bilder i julklapp till far och morföräldrarna, andra fick sonen ha en tröja med storebror tryck på. Nu tänker jag fegis varianten att barnen får "skvallra" eller ett instagram inlägg med gravid testet som säger gravid.
    Klart de blir glada för tredje barnet också :) Så många är det inte heller, man får fort plats i en vanlig bil :)

• sunnydays
    Me2 skrev 2013-05-25 20:42:53 följande:
    Jo, jag vet.
    3 har väl nästan blivit det nya 2. 
    Men det känns ändå lite "pinsamt" på något sätt. När man väl fått första så väntar alla på andra, men sen känns det som att alla tycker att man är klar.

Vi var faktiskt klara också,  skulle inte ha några fler, även fast jag hade en liten brasklapp om en sladdis. Sen fick jag panik när jag helt plötsligt insåg att sladdisen som jag haft som tanke som skulle komma när yngsta var 5-6 faktiskt måste göras nu om vi skulle ha någon. Och eftersom vi inte kunde bestämma om vi skulle ha en till eller inte gick vi på mottot att man aldrig ångrar ett barn, men man kan ångra att man inte skaffade ett till när det väl är försent.
    Nej pinsamt behöver du verkligen inte känna. 3 barn är ju rätt vanligt. sambon har alltid sagt att han vill ha 3 för att de var 3 barn i hans familj. Jag tror mest du stressar upp dig onödan över det. Jag tror många andra tycker att det är mycke när det blir mer än 3 just för att man inte kan ha en vanlig bil då. Kommer ju bli helt underbart med 3 fina barn :)
  • sunnydays
    fluu skrev 2013-05-25 20:40:39 följande:
    Nu känns det nästan bra att dottern är lite sen i talet och inte kan säga "bebis",då hade alla fattat.

Har bara berättat för min mamma och en kompis. Svärfamiljen får nog veta om lite drygt en månad och kompisarna därefter. Berättar nog för min pappas släkt sist.
    Haha vilken tur då. Snart säger hon det nog hela tiden när magen börjar växa :)
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-05-25 20:56:45 följande:
    Min 2-åring pratar hela tiden om bebisen i mammas mage. Trodde inte hon skulle förstå så mycket!

Känner mig fortfarande fet som en gris. Kan liksom inte släppa dessa negativa tankar. Får ångest av alla hungerkänslor, men också att jag redan gått upp minst 3 kg. Tycker det är fruktansvärt. Jaja, ville bara få det sagt...   
    Du kanske ska prata med din bm om det så kan hon ha lite hjälp? Kanske få träffa en dietist eller nåt så du blir av med ångestkänslorna. Du och lilla behöver mat. {#emotions_dlg.flower}
  • sunnydays
    Wilmis07 skrev 2013-05-25 21:02:01 följande:
    Era bästa tips mot illamående? Usch det är fruktansvärt detta
    Jag åkte till gynakuten och fick lerigan (vanlig och comp) och bvitamin och har gått en hel dag utan att kräkas eller må så illa. Innan hade jag provat allt, att äta innan jag kliver upp, ofta och allt sånt. Så har jag må illa armband jag sätter på mig ibland.
    Drick resorb så du inte blir utorkad. Hitta vad du har lättare att äta, testa att suga på något med smak.
    Fruktansvärt vad illa man kan må för nåt så naturligt.
  • sunnydays
    Wilmis07 skrev 2013-05-25 21:09:10 följande:
    Jag spyr inte utan går bara och mår illa typ hela tiden,känns som världens sjösjuka. Mådde illa med dottern också men då reagerade jag bara på vissa dofter och mat,så det gick ju att undvika till viss del. Detta bara kommer över mig helt plötsligt. Ja att man kan må så illa av något sånt här som ändå är så naturligt.
    Men testa något att suga på då som har en bra smak som sitter i lite. och småät. Kanske sea band.
    så finns det ju dels lerigan man kan få utskrivet eller nå receptfria.
    Hjälper inget och det blir för jobbigt så prata med din bm
Svar på tråden BF januari 2014