fluu skrev 2013-05-14 22:33:57 följande:
Jag har samma som förra gången så hon vet ju om det. Men det är väldigt svårt att förstå ordentligt om man inte har fobin själv. Så jag pratar med likasinnade och sambon istället,han förstår bäst trots att han inte har några fobier alls och han vet hur min fobi funkar.
Hoppas bara att jag inte får samma BM som sist på förlossningen(bytte ut henne) hon hade ingen förståelse för fobin utan tjatade om att jag visst borde ta den där peditinsprutan trots att man kan kräkas av den för "det är inget mot smärtan".
Jo,det är det. Jag fixar smärta,men inte att må illa. Kanske låter konstigt,men så är det.
Fick byta ut bm som sagt efter att sambon skällt ut henne när hon istället började tjata om lustgas som jag skrivit i mitt förlossningsbrev att jag inte ens ville höra talas om.
Fick en ny sen som var mycket bättre.
jobbigt när de inte lyssnar. du känner väl dig sj bäst och vet hur du funkar. får du henne igen så byt innan hon hinner öppna munnen! har de inte psykologer hos bm? sin kanske har nå bra knep för fobin när du mår illa? skönt att ha en så förstående sambo iaf