Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

popcornplaya skrev 2013-05-14 16:30:34 följande:
    Hormoner alltså.....

Idag är jag bara så trött.... Längtar tills jag kan lägga barnen för natten vid sju. Mannen jobbar sent och har nyss grinat i telefonen med honom för att jag är trött, saknar honom och bara känner mig allmänt blä.

Avundas lite er som är gravida för första gången, åh vad skönt det va att kunna vila lite som man ville.
    Har du ingen som kan komma och va hos dig lite så du får vila en stund?
  • sunnydays
    popcornplaya skrev 2013-05-14 17:22:17 följande:
    Nä inte direkt. Får vila när barnen sover ikväll. Håller på att fixa middag här hemma nu, kanske känner mig piggare efter lite mat.
    ok, hoppas lite mat hjälper då
  • sunnydays

Någon mer som börjat gråta utan anledning?
    igår börja ja gråta efter att jag och sambon pratat om middan och jag skulle kolla något med min syster som jag inte förstog vad. sen idag har jag haft ont i huve och mått dåligt hela dan, började jag bara gråta när sambon kom hem och hällde upp lite pepsi till mig.

• sunnydays

ok vad "skönt" att det inte bara är jag som gråter då :) 

fluu va jobbigt. har du pratat med dib bm om kräkfobin? hon kanske har nå tips eller så. 

• sunnydays
    fluu skrev 2013-05-14 22:33:57 följande:
    Jag har samma som förra gången så hon vet ju om det. Men det är väldigt svårt att förstå ordentligt om man inte har fobin själv. Så jag pratar med likasinnade och sambon istället,han förstår bäst trots att han inte har några fobier alls och han vet hur min fobi funkar.

Hoppas bara att jag inte får samma BM som sist på förlossningen(bytte ut henne) hon hade ingen förståelse för fobin utan tjatade om att jag visst borde ta den där peditinsprutan trots att man kan kräkas av den för "det är inget mot smärtan".
    Jo,det är det. Jag fixar smärta,men inte att må illa. Kanske låter konstigt,men så är det.
    Fick byta ut bm som sagt efter att sambon skällt ut henne när hon istället började tjata om lustgas som jag skrivit i mitt förlossningsbrev att jag inte ens ville höra talas om.
    Fick en ny sen som var mycket bättre.
    jobbigt när de inte lyssnar. du känner väl dig sj bäst och vet hur du funkar. får du henne igen så byt innan hon hinner öppna munnen! har de inte psykologer hos bm? sin kanske har nå bra knep för fobin när du mår illa? skönt att ha en så förstående sambo iaf
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-05-14 22:42:07 följande:

Läste idag att man bara får äta 50 g lakrits om dagen :) när man är gravid

aldrig ens hört. vet du varför? inte ätit någon lakrits än men gud vad gott det är med saltlakrirs! man vill ju äta sånt man inte är bra för lilla.

• sunnydays

duktiga ni är som tränar. har hafft fullt upp och besök sen jag plussade så imtr hunnit. ska börja promenera nästa v. sårskillt när det är så fint väder. har eyt promenadband till dagarna jag inte vill gå ut. har en crosstrainer också, men har för mig att jag hört att de inte är så bra när man är gravid. någon som vet?

• sunnydays
    Oh baby skrev 2013-05-15 15:16:30 följande:

Crosstrainer är jättebra när du är gravid! Det är bara att köra på Solig
    men så bra, då blir det att plocka fram den också :D
  • sunnydays
    fluu skrev 2013-05-15 17:05:37 följande:
    Gud,vad illa jag mådde i morse. Låg och skakade på badrumsgolvet i tre timmar och somnade till slut där. Det känns i kroppen nu kan jag säga. Mental note - sov inte på ett kallt badrumsgolv när du är gravid och har ont ändå :P
    nej va jobbig. hoppas du får må bättre resten av tden
  • sunnydays

varmland det är ganska vanligt art blöda lite. kan finnas flera orsaker som inte är någon fara för lilla :)

Svar på tråden BF januari 2014