Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

vilja89 skrev 2013-05-16 18:03:13 följande:
    Såg ärtan idag på VUL och hjärtat slog för fullt! Åh. Jag behövde verkligen se den lille för att kunna förstå att den är där inne.
    Sitter här med min lilla bild och känner mig som en kärlekskrank. ;)
    åh vad underbart det måste varit
  • sunnydays

såhär tidigt är det ju inte riktiga gravidmagen. det är ju tarmarna som sväller upp och gör att det syns att man är gravid.

och jag måste äta hela tiden. känbs som magen blir tom fort och få mår jag illa. då funkar bara juice och skorpor men med den maten och all juice lär jag knappt komma in genom dörren sen :p

• sunnydays

fy, mår inge bra ida. ser inte framemot att åka bil nästan 5tim imorrn om ja ska må som de senaste dagarna.

har de flesta gjort vul eller så?

• sunnydays
    Chaplin89 skrev 2013-05-17 17:27:46 följande:
    Sunnydays: jag har inte gjort vul. Tror inte att det erbjuds till alla automatiskt här?! Det ska nog vara så att man haft problem i tidigare graviditeter eller om annan misstanke finns!
    ok då har jag inte missat något då :)
  • sunnydays

Här har det hänt mycke. Har varit uppe hos sambons familj och berättat. Vi gav de farmor och farfar choklad. Det tog en några sek innan de kopplade vad det betyder. Många tårar blev det och svärmor började planera saker att sy till den lilla direkt. Riktigt illa har jag mått också. Inte bara på morgonen heller utan de kommer och går under dan. Har ni något knep som funkar mot illamående? Försöker äta innan ja kliver upp men de går inge bra och kommer upp igen..

• sunnydays
    Aadomeniqe skrev 2013-05-21 18:24:55 följande:
    Känner att jag har blivit jätte känslig , satt o tittade mig i spegeln o tyckte att jag va ful o började vrål lipa !

Hormoner kan va jobbigt. Ja har vörjat gråta 2 ggr helt utan anledning. Sen har ja vart för upptagen med att må illa. Och det finns inget vackrare än att ha en liten bebis i sig!
  • sunnydays
    Me2 skrev 2013-05-21 19:35:06 följande:
    Va ni skriver ! Hade massor av sidor att läsa från i morse bara. Jag mår redan jätte illa, har haft hyperemesis med båda mina tidigare barn, så jag har varit rätt inställd på att det blir så, men det kom ändå som en chock att det kom så tidigt och så starkt. Från att förra veckan vara konstant hungrig kan jag nu inte tänka mig något som skulle vara gott att ta Hade hoppats på att få hjälp snabbt, men fick inte inskrivning förrän 5/6. Jag kommer nog också be om ett tidigt VUL, mest för att jag tycker att jag har mycket ondare nertill i magen än jag haft med de tidigare barnen, hade också problem med cystor innan jag blev gravid så jag är lite rätt att det har "satt sig fel".    

Fy vad jobbigt. Jag har också gått från att må jättebra och vara hungrig till att såfort ja gick in i v 7 må piss.
  • sunnydays
    Me2 skrev 2013-05-21 20:10:05 följande:
    Har du barn sen tidigare ? isf hade du lika då ? Tror att jag klarade mig till åtminstone v6-7 sist. Man får kämpa på, hitta något i tanken som man kan tänka sig äta och sen fokusera på det tills det är dags att äta. Jag är mest rädd att bli för dålig nu i början, för sist tappade jag endel vikt i början och kom inte upp i min inskrivningsvikt förrän i v26. Sen vände det lite och jag mådde bara illa, men spydde inte så mycket så jag fick tillsist 3kg. Ska egentligen inte klaga för många har det mycket värre.

Första för mig så har inget att jämföra med. Men idag har jag endå varit ok om jag sitter still i soffan senaste 4tim. Fy vad jobbigt. Hoppas du slipper det den här gången. Fick bebben normal födelsevikt endå? Oroar mig lite för att den ska må dåligt på nåt sätt när jag mår såhär. Vi sitter ju endå ihop. Och klaga får man göra endå. Alltid någon som har det värre med det gör det ju inte mindre jobbigt för dig att må sådär.
  • sunnydays
    eriksson i dalsland skrev 2013-05-21 20:10:26 följande:
    Nån som har tips mot förstoppning. Har ont i magen (tarmarna).

Katrinplommon? Drick mycke vatten och gå runt. Hoppas det blir bättre.
  • sunnydays
    Me2 skrev 2013-05-21 20:35:31 följande:
    Då håller jag verkligen tummarna för att det inte håller i sig för dig ! Barnet tar vad det behöver, säger de alltid. På mig stämde det bra, men man kan säga att hon åt upp mig. De som bara såg mig då och då såg hur jag blev tunnare och tunnare och magen större och större. Hon vägde 3050g så det var rätt normalt tror jag.  Det viktiga är nog att få i sig något och sen inte direkt bry sig om vad det är, kan man bara äta fil så ät det i 2v, tills  det inte går att äta. Och vätska !! 

skönt att höra att de växer som de ska endå. Låter jättejobbigt att tunna av så. Lustigt att nåt så naturligt som graviditet kan få en att må så dåligt
Svar på tråden BF januari 2014