Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

mariafii skrev 2013-05-22 09:33:57 följande:
    Fan fan fan vad jag känner mig dålig. Fick för första gången ringa och sjukanmäla mig då jag känner mig svagt illamående och nu jobbat 6 dagar på raken med stress och min kropp ville inte. Sitter här och gråter för att jag orkar inte två dagar till. Vet att mina kollegor får det super tufft och jag är ju jätte mesig som sjukanmäler mig när jag inte är super sjuk men måste ju lyssna på kroppen. Men sjukanmäla sig för att man är gravid för det är så det känns. Jag är nästan aldrig sjuk så jag måste vara hemma från jobb och ju gör jag detta bara för att jag är gravid. Någon mer som känner igen sig?

kroppen behöver vila också. Det viktigaste är ju att du och bebis mår bra. Och det är inte så bara för att man är gravid. Man kan verkligen må dåligt. Ta hand om dig nu och vila.
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-05-22 10:51:24 följande:
    Tack för stödet det behövdes verkligen idag :) Idag ska jag och larven vila :)

ja gör det och känn dig bra för att du tar hand om er :)
  • sunnydays
    Elinannamaria skrev 2013-05-22 11:09:28 följande:
    Det är spännande och lärorikt att följa alla diskussioner om biverkningar osv. Jag känner verkligen som om jag tar mina första stapplande steg i detta, helt nybörjare. Har fått svagt plus i måndags och känner av en del biverkningar, trötthet, "bubblig" i magen och finnar men annars så känner jag mig inte gravid. mJag har inte tagit tag i MVC eller annat. Känner mig ganska osäker på hur jag skall bete mig, har inte riktigt förstått att jag är gravid. OM jag är gravid. Skall testa igen imorgon med CB veckoindikator. Att jag inte riktigt känner mig som gravid gör att det är svårt med alla förändringar i kost och att inte kunna ta ett glas vin. Inte för att jag inte klarar att hålla mig ifrån, utan för att det känns som att jag bara lossas vara gravid, det känns så overkligt. Min sambo vill heller inte ta ut för mycket i förskott, men för honom är det ju länge kvar innan det innebär någon förändring. Blev mycket text detta och säkert inte så lätt att svara på, men någon kanske känner igen sig?    

Det kan ta ett tag att fatta att man är gravid. Det är ju en stor grej. Jag kände nästan som att ja ljög när ja sa att ja va gravid. Ta ett digitalt så kanske det känns mer när det står "gravid" tydligt.
  • sunnydays

Sarakarla försök att se till att äta ofta och sitt när du duschar. Det är lättare att få blodtrycksfall när man är gravid. Lillens hjärta slår dubbelt så fort dom ditt hjärta och det blir mycke mer blod i kroppen. Prata med din bm om du är orolig för att vara på den säkra sidan. Förstår att det var läskigt

• sunnydays

Går vi en flicka ska hon heta linnea. Det har min sambo velat sen vi blev tillsammans för snart 6,5 år sen. Pojknamn är helt omöjligt stt komma på :)

• sunnydays
    Magda85 skrev 2013-05-22 13:08:55 följande:
    Namn har vi inte hunnit pratat om här hemma ännu. Har några favoriter som tex dottern skulle hetat om hon varit en pojke och tvärtom med sonen, men jag säger som maken- dom känns nästan som förbrukade, det var ju namn som var tänkt till dom Men till dom första har vi lite moderna internationella namn så vill gärna ha något sånt till mini oxå På tal om att känna som att man nästan ljuger när man berättar om graviditeten... När mina barn har fötts har man nästan smugit sig ut från BB för att det känns som att man stulit barnet och att någon snart kommer komma efter en och ta tillbaka bebisen

haha, har hörtvatt folk brukar tänka "vadå, ska jag ta med den här hem?" Overkligt att det faktiskt ska bli en riktig liten bebis som man har påriktigt sen :)
  • sunnydays

Åh va underbart  att se ett litet tickande hjärta :)

Någon mer som inte kan ha sina bhar längre? Har väl 1 par jag fortf kan ha.
    Men hur vet man vad man ska köpa? Om de fortsätter såhär så behöver jag ju köpa  nya hela tiden.

• sunnydays
    Potatis skrev 2013-05-22 16:24:36 följande:
    Än så länge kan jag ha mina.dröjer nog inte så länge till byte :D
    Fort kan det gå också, innan helgen kunde jag fortf ha de och nu när jag ska sätta på mig min bekvämaste så blir det sådär dubbelbröst så det blir att åka ner i en låda :P
  • sunnydays
    Susanne1975 skrev 2013-05-22 17:34:28 följande:
    Finns stor risk att det går åt skogen ännu en gång! Gråter Mina flytningar har nu övergått till blod på pappret. Orkar inte med ännu ett missfall Gråter
    Nej vad jobbigt. Håller tummarna att det inte är någon fara. Det kan ju finnas flera orsaker att blöda
  • sunnydays
    vilja89 skrev 2013-05-22 19:20:44 följande:
    Bara jag som tycker det är en djungel när man ska köpa fisk?! Fattar verkligen inte vad man får äta. Jag älskar fisk och äter det redan flera gånger i veckan, men på listan från Livsmedelsverket så står det en lista liknande: All odlad fisk Lax Tonfisk Torsk Menar de då att man kan äta lax tex som INTE är odlad? Eller får man bara äta odlad fisk? En annan sak som är komplicerad är att jag jobbar på förskola och där vet inte all personal om lilla Ärtan än. Kan man lita på att fisken där är okej att äta? Vi har ju pedagogisk lunch.

du kan äta lax som är köpt i en affär. Du borde kunna äta fisken på jobbet. Sen finns de gravidappar där det står längre lista på fiskar du kan äta. Jag har appen från babygruppen.
Svar på tråden BF januari 2014