• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LillFrö

Kroppen ställer ju om sig och hormonet relaxin trasslar nog till det en del för oss, det påverkar ju så att vävnaderna i kroppen "slappnar av", däribland blodkärlen som då har svårt att upprätthålla ett bra blodtryck,, framför allt när vi reser oss snabbt eller klättrar på stegar upp och ner, då blir vi yra bland annat... Obehagligt, men inte farligt...så länge vi inte rasar i golvet så klart!

• SaraKarla

Just det där med att bli yr när man reser sig snabbt osv, har jag haft jättelänge, långt innan jag blev gravid (lågt blodtryck) men detta var något annat. Jag var dessutom extremt törstig igårkväll. Jag är van att vara yr dygnet runt, men nu var det extremt, jag fick verkligen svårt att andas, skakade rejält, tyckte jag såg sämre osv. Jag gjorde en glukosbelastning med barn nr 1 som var bra, pga att jag var EXTREMT törstig, men då var jag inte yr på detta sätt.

Om det är lågt blodsocker, är det farligt för bebisen? Och vad kan man göra åt detta? Har fortfarande ont i huvudet efter detta "anfall"  

• Aadomeniqe

Har någon av er några namn än som ni funderat på? :)

Vi har Nahaniel & Daynamo som pojknamn

Valkyria & Angelique som tjejnamn !

• Me2
    popcornplaya skrev 2013-05-22 08:44:45 följande:
    Me2: du kanske ska kontakta gyn för att kanske få komma in på en koll. Kan ju vara bra om du nu känner att du har mkt ont. Om inte annat för att du ska känna dig lugnare.
    Wilmis07 skrev 2013-05-22 08:55:59 följande:
    Jag hade ont under en period på ca 7-8 dagar,mer ont mot slutet. jag var helt bergsäker på att det var ett vanligt missfall som drog ut på tiden... Dumt tänkt,så här i efterhand. Den riktiga hemska smärtan upplevde jag dagen jag blev inlagd och sen fortsatte det till och från. Jag gjorde vul och dom mätte hcg,det sjunk inte i den takten det borde göra vid ett vanligt missfall och på vul såg dom ingenting.
    Be att få komma in på en undersökning så slipper du oroa dig! Jag ska göra vul imorgon för att se om denna graviditeten sitter rätt,nervös...
    Ringde gyn akuten, för hos oss måste man ringa innan man kommer om det inte är super akut. Fick prata med en tant som sa att så länge jag var på jobbet och inte gick dubbelvikt så var det ingen fara ! What ?!

Lyckades få en tid på ett privat ställe imorgon, men jag tycker verkligen att det gör mer och mer ont. 

• popcornplaya

Sarakarla: sådär får jag lätt just när jag står i duschen då jag varit gravid. Mest med sonen då va det så illa att jag fick sitta på en pall i duschen för att inte tuppa av. Inte duscha på tom mage och inte duscha för länge är mina tips.

Det är väldigt läskigt när det blir så. Förstår att du blev rädd.

• sunnydays
    mariafii skrev 2013-05-22 10:51:24 följande:
    Tack för stödet det behövdes verkligen idag :) Idag ska jag och larven vila :)

ja gör det och känn dig bra för att du tar hand om er :)
  • Aadomeniqe
    c4trin skrev 2013-05-22 12:07:54 följande:
    Lexie som tjejnamn o Noxx som killnamn har vi pratat om :)
    Oh Noxx va ju jätte fränt =D
  • c4trin

Ja vi älskar de. Va inne på om vi skulle stava de Knoxx först men då blir de nog alltid felsägningar så Noxx blir stavningen :D

• SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-05-22 12:03:05 följande:
    Sarakarla: sådär får jag lätt just när jag står i duschen då jag varit gravid. Mest med sonen då va det så illa att jag fick sitta på en pall i duschen för att inte tuppa av. Inte duscha på tom mage och inte duscha för länge är mina tips.

Det är väldigt läskigt när det blir så. Förstår att du blev rädd.

Okej Jag åt metformin innan jag blev gravid (mot pco) och det är en diabetesmedicin, så jag tänkte ändå höra med barnmorskan sen om mitt blodsocker kan vara påverkat.

Ja, det var väldigt läskigt   
Svar på tråden BF januari 2014