• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • heartems

Här har vi Leia som flicknamn. Pojknamn har vi inget ännu :) Pratat om Mio men absolut inget bestämt!

• sunnydays
    Elinannamaria skrev 2013-05-22 11:09:28 följande:
    Det är spännande och lärorikt att följa alla diskussioner om biverkningar osv. Jag känner verkligen som om jag tar mina första stapplande steg i detta, helt nybörjare. Har fått svagt plus i måndags och känner av en del biverkningar, trötthet, "bubblig" i magen och finnar men annars så känner jag mig inte gravid. mJag har inte tagit tag i MVC eller annat. Känner mig ganska osäker på hur jag skall bete mig, har inte riktigt förstått att jag är gravid. OM jag är gravid. Skall testa igen imorgon med CB veckoindikator. Att jag inte riktigt känner mig som gravid gör att det är svårt med alla förändringar i kost och att inte kunna ta ett glas vin. Inte för att jag inte klarar att hålla mig ifrån, utan för att det känns som att jag bara lossas vara gravid, det känns så overkligt. Min sambo vill heller inte ta ut för mycket i förskott, men för honom är det ju länge kvar innan det innebär någon förändring. Blev mycket text detta och säkert inte så lätt att svara på, men någon kanske känner igen sig?    

Det kan ta ett tag att fatta att man är gravid. Det är ju en stor grej. Jag kände nästan som att ja ljög när ja sa att ja va gravid. Ta ett digitalt så kanske det känns mer när det står "gravid" tydligt.
  • Wilmis07
    Me2 skrev 2013-05-22 12:02:35 följande:
    Ringde gyn akuten, för hos oss måste man ringa innan man kommer om det inte är super akut. Fick prata med en tant som sa att så länge jag var på jobbet och inte gick dubbelvikt så var det ingen fara ! What ?!

Lyckades få en tid på ett privat ställe imorgon, men jag tycker verkligen att det gör mer och mer ont. 

Ja jag gick då inte dubbelvikt när jag vara inne första gången och gjorde undersökningen,inte andra heller men då fick jag knappast åka hem och packa en väska för övernattning. Men däremot när jag kom hem så drog helvetet igång och jag fick superont ,så fick åka in direkt igen och bli inlagd.
    Hoppas att det bara är "vanlig" gravidsmärta du känner Lycka till!
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • sunnydays

Sarakarla försök att se till att äta ofta och sitt när du duschar. Det är lättare att få blodtrycksfall när man är gravid. Lillens hjärta slår dubbelt så fort dom ditt hjärta och det blir mycke mer blod i kroppen. Prata med din bm om du är orolig för att vara på den säkra sidan. Förstår att det var läskigt

• sunnydays

Går vi en flicka ska hon heta linnea. Det har min sambo velat sen vi blev tillsammans för snart 6,5 år sen. Pojknamn är helt omöjligt stt komma på :)

• c4trin

Jag har skrivit en top 5 pojknamn o en top 5 flicknamn. Väldigt bra att ha så man kan matcha lite om man får syskon sen också ;)

• Madicken01
    c4trin skrev 2013-05-22 12:26:57 följande:
    När är alla beräknade? Jag har 19 januari :D

Vi är oxå beräknade till 19/1 :)
  • Fjällan

Funderar på Silje, Liv, Elise, pojknamn är värre, men Ebbe, Are, Ligger bra till :)

• popcornplaya

C4trin: hur gamla är ni? Förlåt att jag undrar men med tanke på vilka namn ni funderar på så säger mina fördomar att du är runt 20 ;)

Själv har jag inga pojknamn alla på lager men gillar Elsa och Astrid som flicknamn.

Svar på tråden BF januari 2014