• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LillFrö
    SaraKarla skrev 2013-05-22 11:52:09 följande:
    Just det där med att bli yr när man reser sig snabbt osv, har jag haft jättelänge, långt innan jag blev gravid (lågt blodtryck) men detta var något annat. Jag var dessutom extremt törstig igårkväll. Jag är van att vara yr dygnet runt, men nu var det extremt, jag fick verkligen svårt att andas, skakade rejält, tyckte jag såg sämre osv. Jag gjorde en glukosbelastning med barn nr 1 som var bra, pga att jag var EXTREMT törstig, men då var jag inte yr på detta sätt. Om det är lågt blodsocker, är det farligt för bebisen? Och vad kan man göra åt detta? Har fortfarande ont i huvudet efter detta "anfall"  

Bebisen får säkert den näring den behöver, men du behövde förmodligen lite påfyllning efter en lång natt utan mat och vätska! Vid riktiga blodtrycksfall kan man uppleva symptom som dina... Hoppas att huvudvärken snart ger sig.
  • Emma0822

Hej! Plussade runt 27/4, trodde jag var i ca v9-10, men var nyss på UL som blev ett VUL då BM tyckte min livmoderkant var hög (ca v18-20) och blev daterad som v 6+4 alltså beräknad runt 11-12 januari. Har tre barn sedan tidigare, -04, -06 och -12.

• LillFrö

Här blir det inga konstigheter. Ingrid, Elsa, Ebba, Axel, Erik... Vi får se vem som tittar ut :)

• SaraKarla
    LillFrö skrev 2013-05-22 12:53:58 följande:

Bebisen får säkert den näring den behöver, men du behövde förmodligen lite påfyllning efter en lång natt utan mat och vätska! Vid riktiga blodtrycksfall kan man uppleva symptom som dina... Hoppas att huvudvärken snart ger sig.

Ja, du har nog rätt. Det är nog ingen fara Är inte så orolig egentligen, det var mest obehagligt och jobbigt. Man har ju inte fått något vettigt gjort idag pga det. Men jag får se till att äta direkt jag vaknar på morgonen. Är lite van att "fasta" vissa timmar per dygn då jag gjorde det innan jag blev gravid, men det passar sig visst inte nu. 

• Magda85

Namn har vi inte hunnit pratat om här hemma ännu. Har några favoriter som tex dottern skulle hetat om hon varit en pojke och tvärtom med sonen, men jag säger som maken- dom känns nästan som förbrukade, det var ju namn som var tänkt till dom Men till dom första har vi lite moderna internationella namn så vill gärna ha något sånt till mini oxå Drömmer

På tal om att känna som att man nästan ljuger när man berättar om graviditeten... När mina barn har fötts har man nästan smugit sig ut från BB för att det känns som att man stulit barnet och att någon snart kommer komma efter en och ta tillbaka bebisen

• mariafii
    sunnydays skrev 2013-05-22 12:09:08 följande:

ja gör det och känn dig bra för att du tar hand om er :)

Tack :)
  • Syskonförsök
    SaraKarla skrev 2013-05-22 13:01:55 följande:

Ja, du har nog rätt. Det är nog ingen fara Är inte så orolig egentligen, det var mest obehagligt och jobbigt. Man har ju inte fått något vettigt gjort idag pga det. Men jag får se till att äta direkt jag vaknar på morgonen. Är lite van att "fasta" vissa timmar per dygn då jag gjorde det innan jag blev gravid, men det passar sig visst inte nu. 

Om jag startar de olika trådarna, har du lust att isf lägga till dem i trådstarten så att alla kan hitta dit? För isf kommer jag starta 3 undertrådar.. En "BF-Lista" en "Magbildstråd" och en "Övrig bildtråd".

Hur låter det för er andra?
    Men isf så måste de läggas till i trådstarten för annars blir det omöjligt att hålla koll..   
  • SaraKarla
    Syskonförsök skrev 2013-05-22 13:20:43 följande:

Om jag startar de olika trådarna, har du lust att isf lägga till dem i trådstarten så att alla kan hitta dit? För isf kommer jag starta 3 undertrådar.. En "BF-Lista" en "Magbildstråd" och en "Övrig bildtråd".

Men isf så måste de läggas till i trådstarten för annars blir det omöjligt att hålla koll..   
    Självklart ordnar jag det
  • winterlong

Det låter kanon!
  • Magda85

Tummen upp på det
Svar på tråden BF januari 2014