• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    Magda85 skrev 2013-05-22 13:08:55 följande:
    Namn har vi inte hunnit pratat om här hemma ännu. Har några favoriter som tex dottern skulle hetat om hon varit en pojke och tvärtom med sonen, men jag säger som maken- dom känns nästan som förbrukade, det var ju namn som var tänkt till dom Men till dom första har vi lite moderna internationella namn så vill gärna ha något sånt till mini oxå På tal om att känna som att man nästan ljuger när man berättar om graviditeten... När mina barn har fötts har man nästan smugit sig ut från BB för att det känns som att man stulit barnet och att någon snart kommer komma efter en och ta tillbaka bebisen

haha, har hörtvatt folk brukar tänka "vadå, ska jag ta med den här hem?" Overkligt att det faktiskt ska bli en riktig liten bebis som man har påriktigt sen :)
  • LillFrö
    SaraKarla skrev 2013-05-22 13:01:55 följande:
    Ja, du har nog rätt. Det är nog ingen fara Är inte så orolig egentligen, det var mest obehagligt och jobbigt. Man har ju inte fått något vettigt gjort idag pga det. Men jag får se till att äta direkt jag vaknar på morgonen. Är lite van att "fasta" vissa timmar per dygn då jag gjorde det innan jag blev gravid, men det passar sig visst inte nu.   

Ja det är klart man blir orolig! ...och jag försökte bara lunga :) Nej, någon fasta finns det nog inte utrymme för under en graviditet! Varför fastade du?
  • c4trin

Jag kan tänka mig att de blir som om man bara lånar bebisen precis i början, innan de hinner komma in i huvudet ordentligt att de ens alldeles egen. Längtar!!

• Magda85
    sunnydays skrev 2013-05-22 13:48:20 följande:

haha, har hörtvatt folk brukar tänka "vadå, ska jag ta med den här hem?" Overkligt att det faktiskt ska bli en riktig liten bebis som man har påriktigt sen :)
    Haha ja och det är verkligen så det känns Ända tills vi varit hemma en stund med bebisen har man liksom väntat på att det ska knacka på dörren och att "dom" ska ta tillbaka den lille. Riktigt skum känsla!
    Ja verkligen.. En liten människa som är till hälften en själv och som kommer vara sååå beroende av en
  • SaraKarla
    LillFrö skrev 2013-05-22 13:50:58 följande:

Ja det är klart man blir orolig! ...och jag försökte bara lunga :) Nej, någon fasta finns det nog inte utrymme för under en graviditet! Varför fastade du?
    Jag har gått ner en hel del i vikt det senaste året, lite för mycket kanske på slutet, men just nu är min vikt bra. Efter jag fick barn nr 1 gick jag upp lite i vikt, men hade väl som mest bmi 25. Inte så illa, men jag gick upp mer för varje år som gick så jag tog tag i det förra året. Jag försökte att äta mindre, och då kunde jag "fasta" vissa delar av dygnen, och ja, det fungerade ju. Själva beteendet sitter kvar lite, jag har liksom blivit van att inte äta så fort jag är lite hungrig (vilket egentligen är bra), men jag måste nog inse att frukosten är något som jag inte bör hoppa

Nu är jag snarare väldigt rädd för att gå upp för mycket i vikt, även om jag äter rätt "bra" 
  • Syskonförsök

Här kommer länkarna!

Du kan skriva så här i TS:

Bildtråd - Övrigt 
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över. 

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar! 

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Syskonförsök

Någon som kan får gärna lägga in senaste BF - listan i den tråden.
    Om ni orkar ändra vårt datum till den 24/1
    Av någon anledning funkar det inte för mig att fixa med listan för den blir jätteful då. :(  

• Ellen 20

Har inskrivning den 19/6. Känns fortfarande väldigt overkligt, även fast det är fjärde barnet , men ändå så spännande Glad

• c4trin

Fick tid till BM den 30:e. Känns nog mer verkligt när man e där :) Fick vänta eftersom vi ville ha en speciell BM som e superbra, hon var ett stort stöd när vi fick vårt MA. Men de känns bra att vi hittat en så bra BM som verkligen bryr sig! Åh va livet känns ljust nu!! Kan knappt koncentrera mig på jobbet ;)

• Syskonförsök
    c4trin skrev 2013-05-22 14:14:37 följande:
    Fick tid till BM den 30:e. Känns nog mer verkligt när man e där :) Fick vänta eftersom vi ville ha en speciell BM som e superbra, hon var ett stort stöd när vi fick vårt MA. Men de känns bra att vi hittat en så bra BM som verkligen bryr sig! Åh va livet känns ljust nu!! Kan knappt koncentrera mig på jobbet ;)

Fantastiskt att du får må så bra! Njut av lyckan!
Svar på tråden BF januari 2014