• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • fluu

Usch,vad jag mått pyton idag. Och varit en riktig bitch mot sambon. Skrikit på honom för ingenting hela dagen så han och dottern flydde och var borta stora delar av dagen Oskyldig
    Känns som om jag ska explodera när som helst.

SaraKarla: Greta tycker jag är rätt häftigt! Själv är jag nog yngst i tråden(20 år),men gillar riktigt gamla namn. Är man historieintresserad så är man ;)
    Min sambo har även ett ganska kenpigt efternamn så förnamnet kan inte vara för spejsat.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • popcornplaya

Det bor en del barn runt där vi bor som har lite av de äldre namnen. Det gör väll att man själv börjat se det som namn på barn och inte på gamlingar längre :)

Angående stavningar så har jag också svårt för alldeles för konstiga stavningar. Även om min son fick heta Philip med ph ;) själv heter jag sarah och har hela livet fått påpeka att jag stavas med h på slutet. Ganska tröttsamt.

• 30maj

Vår son heter Vilde:) ett namn vi älskar och kunde aldrig tänka oss honom heta något annat! Blir nästa en tös funderar vi på Ottilia, blir de en kille så blir de nog Marlon eller Otto;)

• Syskonförsök

Vi tycker om gamla namn.

Hur ska ni göra vid RUL, ta reda på kön eller inte?

Vi kommer ta reda på kön, är så nyfikna av oss. Det gjorde vi sist också och tyckte att det var lite lättare att knyta an till bebisen och att vi kunde begränsa våra namn. När 12:an kom hade vi bara två förslag. 
    Vi är båda genusmedvetna och har egentligen lite svårt för allt fokus kring kön, men samtidigt så är det bättre att ta det efter RUL än precis när bebisen kommer. Tyckerinte det är så roligt att första frågan ofta brukar vara "Vad blev det för nåt?".

Åh vad jag längtar till första VUL och se att det är något levande där inne. Vi gör ju en det UL, förra gången gjorde vi VUL i v 8, UL i v 13 (istället för KUB) RUL i v 19, 3D/4D i v 28 och TUL i v32. Kommer nog bli samma den här gången.       

• fluu
    30maj skrev 2013-05-22 20:16:08 följande:
    Vår son heter Vilde:) ett namn vi älskar och kunde aldrig tänka oss honom heta något annat! Blir nästa en tös funderar vi på Ottilia, blir de en kille så blir de nog Marlon eller Otto;)
    Ottilia har vi med på vår lista,så fint! Otto är också coolt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Wilmis07
    30maj skrev 2013-05-22 20:16:08 följande:
    Jag tycker också Ottilia och Otto är fina namn.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • popcornplaya

Vi kommer också ta reda på kön. Gjorde det med dottern också och tyckte det blev mer verkligt och lättare att knyta an.

• Susanne1975
    Snölyktan skrev 2013-05-22 17:44:43 följande:
    Nä!! Hur ont har du Me2?

Har du fått vård Susanne1975?

Styrkekramar

Tack! Det är nog ingen idé att söka vård. Tror det är för tidigt att se något ändå på vul (v.6+0). Får stå ut med smärta och blödningar. 
  • Mymemlan

vi ska ta reda på kö, det gjorde jag inte med sonen. Min son heter Melwin, om man nu ska gå med i namndiskussionen. Jag är typ tom på namn känns det som.. Inget jag riktigt fastnat för.. ! Får bli en namnlös bebis ;)

• 30maj

Vi tog reda på kön när vi väntade sonen, men denna gången tror jag vi ska strunta i det för extra spänning ända tills förlossningenð???

Svar på tråden BF januari 2014