• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Me2

Tack för stödet !
    Får ta mod till mig imorgon, det värsta är att jag gråter över ingenting och efter att ha pratat med denna empatilösa tant sprutade tårarna. Försökte verkligen stå upp för mig, men hon körde helt över mig. Hade jag varit mitt normala jag, hade det aldrig hänt, men nu har jag inte kraft att bråka

• fluu

Hoppas det går bra för er som blöder/har ont!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ellen 20

Så länge det inte kommer väldigt mycket blod och ni har smärtor på sidan av magen så är de ingen fara. Så sa min bm till mig idag.

• skoogan88

Hej jag är helt ny här. Och har precis plussat .fast väldigt svagt. Bim -2 .har en son sen tidigare som blir 4 är i sept. Är väldigt lycklig just nu och hoppas verkligen detta gär vägen.

• 30maj
    popcornplaya skrev 2013-05-22 12:49:00 följande:
    C4trin: hur gamla är ni? Förlåt att jag undrar men med tanke på vilka namn ni funderar på så säger mina fördomar att du är runt 20 ;)

Själv har jag inga pojknamn alla på lager men gillar Elsa och Astrid som flicknamn.
    Fast det var väl fruktansvärt onödigt påpekat popcornplaya? Vad har valet av namn med åldern av föräldrarna att göra? Det handlar väl mer om vad man har för personlighet än ålder? Vad säger dina namnval om dig då? att du är en mogen förälder? hmm... jag gillade inte din åsikt angående dina fördommar :P 
  • vilja89

Bara jag som tycker det är en djungel när
    man ska köpa fisk?!
    Fattar verkligen inte vad man får äta. Jag älskar fisk och äter det redan flera gånger i veckan, men på listan från Livsmedelsverket så står det en lista liknande:
    All odlad fisk
    Lax
    Tonfisk
    Torsk

Menar de då att man kan äta lax tex som INTE är odlad? Eller får man bara äta odlad fisk?

En annan sak som är komplicerad är att jag jobbar på förskola och där vet inte all personal om lilla Ärtan än. Kan man lita på att fisken där är okej att äta? Vi har ju pedagogisk lunch.

• Wilmis07
    Me2 skrev 2013-05-22 18:14:34 följande:
    Tack för stödet !
    Får ta mod till mig imorgon, det värsta är att jag gråter över ingenting och efter att ha pratat med denna empatilösa tant sprutade tårarna. Försökte verkligen stå upp för mig, men hon körde helt över mig. Hade jag varit mitt normala jag, hade det aldrig hänt, men nu har jag inte kraft att bråka
    Har du så ont hade jag kört in och satt mig,bättre kolla det en gång för mycket. OM det skulle vara ett utomkveds kan det gå fort tills man blir riktigt dålig. Vill inte skrämma dig eller så,hoppas det "bara" är normal smärta.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • popcornplaya

30maj: du behöver inte gilla det jag skriver.

Det va bara en fundering. Jag får väll erkänna att jag kan va fördomsfull med vad folk gillar för namn. Och visst kan det säga mkt om vad man är för person, jag tycker det är lite intressant bara. Skrev en uppsats i ämnet när jag gick i skolan.

Och ja jag är en ganska mogen förälder ;) är ju ändå 28 gamla år nu och väntar mitt tredje barn. Då hinner man mogna en del. Mina namnval har varierat också genom åren. När jag väntade dottern hade jag thyra och leia och liknande som alternativ. Idag skulle jag aldrig kunna tänka mig dessa namn.

• popcornplaya

Me2: åk in till gynakuten. Dom kan inte neka dig. Så får du kolla upp dig och förhoppningsvis är allt bra och du kan slappna av.

Svar på tråden BF januari 2014