• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • fluu
    popcornplaya skrev 2013-05-22 19:38:58 följande:
    30maj: du behöver inte gilla det jag skriver.

Det va bara en fundering. Jag får väll erkänna att jag kan va fördomsfull med vad folk gillar för namn. Och visst kan det säga mkt om vad man är för person, jag tycker det är lite intressant bara. Skrev en uppsats i ämnet när jag gick i skolan.

Och ja jag är en ganska mogen förälder ;) är ju ändå 28 gamla år nu och väntar mitt tredje barn. Då hinner man mogna en del. Mina namnval har varierat också genom åren. När jag väntade dottern hade jag thyra och leia och liknande som alternativ. Idag skulle jag aldrig kunna tänka mig dessa namn.
    Man kan ju vara nyfiken utan att var dömande. Och att fördomar kring namn finns är naturligt då namn ofta är representerade i olika grupper,åldrar och nationaliteter. Undantag finns givetvis. Och vissa namn är så neutrala att de går hem överallt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • c4trin

Håller med om att man gärna får hålla sina försommar för sig själv. :P Vi e snart 26 så de e kanske kring 20, men vi gillar namnen helt enkelt :) Jag gillar amerikanska namn! :) personligen inte mycket för "gamla" namn faktisk men andra får gärna döpa sina barn till de ;)

Namn e en djungel, finns Såå många fina :)

• Wilmis07

Jag har inte ett namnförslag än,men något jag tycker är lustigt att det ska vara så konstiga stavningar på många namn idag? Många namn har man inte en aning om hur man ska uttala,eller så hör man föräldrar som berättar hur namnet ska uttalas men det stämmer inte alls med stavningen barnet har på sitt namn.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • popcornplaya

Fördomar har vi alla men det va inte menat att va på ett dömande sätt alls.

26 är ju inte så ungt ;) jag har blivit mer fäst vid gamla namn det sista, dock inte pojknamn.

Tur vi alla har olika smak för det hade ju vart tråkigt om alla barn hetat likadant.

• Madicken01

Hmm... Idag har jag haft ont i svanken typ. Känns som det är en nerv som sitter i kläm, smärtan går ner en bit i höger benet. Måste ju vara för tidigt för att vara relaterat till graviditeten, eller? Kände det när jag stack ut och sprang idag och sen har det hållt i sig. Absolut inte outhärdligt på något vis men obehagligt och störande. Någon som känner igen?

• Madicken01
    Wilmis07 skrev 2013-05-22 19:44:07 följande:
    Jag har inte ett namnförslag än,men något jag tycker är lustigt att det ska vara så konstiga stavningar på många namn idag? Många namn har man inte en aning om hur man ska uttala,eller så hör man föräldrar som berättar hur namnet ska uttalas men det stämmer inte alls med stavningen barnet har på sitt namn.

Håller med dig. Varför stavar man inte namnen så enkelt som möjligt? Men men gillar man det så får det ju vara så :)
  • Wilmis07
    Madicken01 skrev 2013-05-22 19:49:44 följande:

Håller med dig. Varför stavar man inte namnen så enkelt som möjligt? Men men gillar man det så får det ju vara så :)
    Jovisst klart man bestämmer själv,men tänk på barnet som ska leva med det hela livet
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • SaraKarla

Jag är väl yngre än de flesta här (24år) och jag gillar "vanliga" namn. Vet inte vad det säger om mig? Eller om det beror på min ålder. Även "äldre" namn tycker jag är fint som Selma, Greta mm. Jag tror smaken är som baken, delad

Killnamn tycker jag dock är svårt....

Jag pratade förresten med barnmorskan förut, ang min yrselattack imorse. Hon sa att det mest troligt var mitt blodsocker som var för lågt, eftersom jag åt sista måltiden ganska tidigt igår och när jag då gick upp imorse (ganska sent) och hoppade in i duschen utan att äta frukost så fick jag lågt blodsocker. Hon var noga med att påpeka att jag måste äta regelbundet och att man som gravid är extra känslig. Jag som har som inställning att inte äta för sent på kvällen (tänker ju på vikten hela tiden) men jag måste äta lite fil och banan vid nio, tyckte hon.

Då vet ni vet ni det tjejer - ÄT !!         

• Chaplin89

Har Inte alls funderat på namn ännu, kommer nog att fundera då vi vet vad det blir, förhoppningsvis efter RUL! Har lite svårt för de gamla namnen, beror på att jag ju jobbar inom äldreomsorgen och jag förknippar ju namn som Astrid, Edvin, Holger,Iris och Tyra som personer i 90 årsåldern :)
    Har ett enda namnförslag och det är Emma så vi får hoppas på en tjej då!! :)

Svar på tråden BF januari 2014